floridatjej

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av EvaLena Hallgren - 22 juli 2010 04:33

Klockan 10.30 i morse var bilen packad och klar,och vår resa började på Interstate 95 norr, till B-lineväster och därefter interstate 75 norr till 10 väst. 503 miles (80 mil) och 9 tim.senare befinner vi oss nu i Pensacola, fortfarande i Florida.  Det ligger presis längst norrut i Mexicanska gulfen. Här pratas det en hel del om oljan,och dom har lagt ut "bommar",men ännu finns inget på stränderna och det är väl skönt. Jag som hade planerat plocka klumpar,lägga i plastpåsar och skicka som souvenirerr men då hade förstås tullen fått fnatt.



  Första tankningen på interstate 75 blev här, och tack o lov fanns där annan mat så jag slapp äta micky D, bensinen kostade här $2.97 gallon. Jag ids inte räkna ut liter priset.....HÄLGE HJÄÄÄÄÄÄÄLP.



 

Min middag blev grillad kyckling, spenat med pecan nötter och cran berries och röd vinäger dressing.

Nötterna var glazerade i socker, och det var äckligt sött. Visst gillar jag sötsaker, men inte till middag,



 

På tal om socker, gubben drack en cocacola med glass till middag ??? 

28 år här,och jag förundras ännu över hur mycket skräpmat vi smäller i oss.



 

Buttons ligger på min säng och torkar sina nybadade tassar. Nån hade tappat nån gegga i hissen och jag hann inte stoppa honom innan han trampade i det, och eftersom han ska sova i min säng så ....

Har också varit till en Best Buy och investerat i en liten sladdlös mus.( Touchpad sucks.)

I morgon blir det frukost på hotellet  mellan 6 och 9, sen blir det ännu en lång dag bakom ratten, och målet är en ny stat och Memphis.

Vi har nu ökat på tids skillnanden med en tim. till

Dom här 2 första dagarna blir mest transport sträcka eftersom vi varit här förut, och det är inget speciellt som vi ville se, men Memphis............då ni !!!

Skapa flashcards