floridatjej

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

DAG 7

Av EvaLena Hallgren - 29 juli 2010 02:24

Dagen började på Santa Fe's shopping gata Canyon Rd. Det är en enkelriktad gata med konst och smyckebutiker vägg i vägg.


             


Jag köpte inte en enda pryl...........och jag tror inte grannarna skulle bli så glada om jag släpade hem en sån här staty.Dom som klipper gräset skulle i alla fall bli ganska sura.


    Den här blev min favorit............

  eller kanske dom här brallorna  ??


Alla hus i Santa Fe är putsade med "adobe"en sorts lera blandad med halm, och samtliga i samma bruna färg, så det turqosa runt fönster och dörrar piggar verkligen upp


   

Massor med urtjusiga blommor........

     

Dessa handvävda korgar beundrade jag, och ville gärna ha, men den allra minsta kostade över 100 dollar, och .....ja ja


 

Det tog några timmar att gå från ena ändan till den andra, och vi åt en utsökt lunch på en jättemysigt ute cafe där även Buttons var välkommen, och då blev han så här glad.


   

Mätta och nöjda körde vi vidare till Taos, och därifrån till "the enchanted circle", den förtrollande rundturen, som skulle ta 2,5 tim..........ha! icke sa nicke, jag måste ju stanna och plåta, och beundra.


           

Inte ett enda foto visar hur fantastiskt vackert det verkligen var. Mäktigt till tusen, och massor med hårnåls kurvor, så det gick inte fort. Jag tror att det blev "overload" för helt plötsligt blev jag så dödstrött att jag kände att nu är det färdigt kört för i dag, så jag frågade Garmin efter närmaste hotell.

Det fanns 2 i Cimmaron, och den ena välkomnade inte hundar.

Den andra var jätteäcklig,men vi hade inget val eftersom det vore vansinne att fortsätta trött som  jag blev.


 


På detta hotell blev vi mottagna med öppna armar, Buttons träffade en liten pincher flicka Daisy och dom fick springa omkring lösa hur dom ville. ( bevis på att jag var trött ?jag glömde fota ???)

Uppkopplingen var omöjlig, naturligtvis beroende på att vi befann oss i en dalgång....

Vi åt på en sylta som serverade "Heck burgers", gubben tyckte dom var toppen, men jag är lite mer kräsen.

Detta hotell var nog mest för killar som arbetade med vägen och skogen, och det fanns ett kök och en tvättstuga, så jag passade på att fixa vår smutstvätt.

Då jag frågade var jag kunde köpa tvättmedel så kom tjejen med och gav mig gratis. Maskinerna kostade 75 cent, men tjejen visade mig hur man öppnar lådan och tar ut pengarna, och sa att då tvätten är klar så öppna lådan och använd dom i torktumlaren............haha, jag hade faktiskt råd med 1.50

Skitigt som fan var det överallt, men otroligt trevliga och gästvänliga människor, och det är guld värt.


 

Det blev bara 125 miles, 20 mil, så varför jag blev så himla trött är en gåta..............









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards