floridatjej

Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av EvaLena Hallgren - 1 augusti 2010 06:36

Vaknade till tågvisslan klockan 5.30, och har en sjujävla huvudvärk. Buttons ville ut, så vi tog en promenad. Skitigt område och det var bara 13 grader varmt. Lobbyn var inte öppen, kaffe serveras inte före 6.30 ??? Jävla skithotell, dom ska få fan så fort dom öppnar. Jag är livsfarlig för alla innan jag fått mitt kaffe.

Hela natten har varit mycket orolig, var gång jag var på väg och somna så trillade jag utför Grand Canyon med Buttons i famnen............fy fan va skrämmigt.

Nåja, efter jag Skypat med en barndoms kamrat, och jag druckit blaskigt kaffe, skällt som fan på portiern, så vaknade äntligen gubben och vi var till stället vi åt på kvällen innan. Stället såg slummigt ut, men fantastisk mat, och underbart kaffe. Fick veta att dom rostade eget och hade massa olika att välja mellan..

Så lämnar vi Flagstaff och styr ut på 40 west igen. Målet var Las Vegas, men vi hamnade i Hoover Dam. Det blev bara 225 miles =36 mil


 


Nu hade jag druckigt såna mängder med kaffe att jag var tvungen at göra flera "pitstops", och nästan var gång jag åkt av interstate för att leta efter en toa, har vi hittat nåt riktigt kul, ,så även denna gång.

Byn hette Seligman, och låg på historiska Route 66, är berömd och lever på turism. Invånarantal var 455 år 2000.

Eftersom jag hade akut behov rusade jag in på första bästa ställe och frågade efter en toa.

Out back in the yard is the outhouse !

Antagligen gjorde jag omedvetet en min av fy spyfärdig, så hon skyndade sig att säga

It's nice, has a TV and phone, it flushes and have hot water !

Kan det vara möjligt ???? men behovet var stort så det var bara att rusa ......


 


 

Nån ide för dasset på Börn?


Vilken underbar by, dom hade verkligen gjort sitt bästa att locka turister.

En nostalgi resa tillbaka till 50talet, och Route 66 storhetstid.


                  

Humor har dom i byn.


     


Jag trodde att denna bil skulle repareras, men nähä...........grabben i butiken ägde den och eftersom inte ACn fungerade så blev den luftigare utan dörrar.

Bilbesiktningen i Svergie skulle väl knappast gå med på detta ?

 

Han som körde jeepen sålde Coyote skinn, och från skunk och lokatt..........Buttons gillade dom, men INTE jag


 


Den här skylten ville jag ha, men inte för den hutlösa summan av $ 25.00


 

Gubben raggade upp en stel tjej............


 


som sagt, humor har dom


 


Det var tydligen ett hojåkar mål, för vi såg många Harley dudes. Den här hojjen har Jamiaca flaggan på tanken. Han var från Kingston. Skulle se ut som trä och var riktigt tufft lackad.

 


Ett gäng kom presis då vi skulle åka, och jag undrade om jag fick fota dom. En tjej sa

OK if I can wipe my sunglasses on your dry skirt. 

Dessa tjejer skulle jag aldrig kivas med,även om jag inte fått mitt kaffe.............så jag gav henne en flik av kjolen. Samtliga hade puffran med sig ............

   


Intressant ställe att besöka, och mycket att titta på.

   


10 000 gallon av moonshine.....det borde väl räcka till samtliga 455 invånare i byn ett tag ?

Tänk så godtrogen gubben är ...........gå in där så stänger jag dörren så jag kan ta en bild ................


   

Detta dass hade inga bekvämligheter alls...


  Road kill är ju en kul grej, men inte speciellt aptitligt, så vi åt inget här, utan åkte vidare mot Hoover damm.

Nu blev det sån där spikrak väg till oändlight igen



Jahaja, så var det dags för kaffeutsläpp igen, och ingen avfart på evigheter, tills vi kom till sista stoppet innan dammen


   


 

Detta var alltså sista chansen att stanna innan dammen........jag trodde att det skulle vara slut på WOW faktor utsikter, men nej, det började återigen på väg till dammen. Otrolig utsikt, men svårt för mig att se mig omkring medans jag körde, för jag blev yr då jag då jag såg ner i dalarna. Jag bara sköt med kameran och hopppades på det bästa.


 


    Hoover dammen


 


 

Det blev lång kö genom dammen eftersom det är säkerhets kontroller, och mycket folk, men jag tyckte det gick fint ändå. Jag passade på att leta hotell på Garmin och ringde och bokade eett i Boulder Nevada. Vi har alltså kommit till ännu en ny stat, och nu är det 40 grader varmt...........fast det blåser så rejält och ingen fuktighet, så det känns inte så illa.

Hotellet är underbart, med fantastisk utsikt mot lake Mead, så vi ska stanna här i 2 nätter. Det är bara 25 min till Las Vegas, så det kan ju bli en dagtripp.

  sån här utsikt kan jag leva med, så jag tog en promenad med Buttons, och sen gav jag mig in till byn och köpte "take home" mat. Gubben är trött och behöver vila så jag hittade en fin Mexikan restaurang............vrålgott var det


  Det ligger en lite närbutik bredvid hotellet, och jag gick dit för att köpa tvättmedel. ( det finns en skitfin tvättstuga här) och då träffade jag på den här killen som sa han var en professional stunt cyklist, och han ville visa mig vad han kunde. Klart jag applåderade, men jag var inte särskilt impad....


 

Han berättade i alla fall att varje morgon så kommer getterna ner till en park inte så långt från där vi bor, och att jag kanske vill gå se dom ? men lämna Buttons eftersom getterna kan bli ilsk.

Så det ska bli min morronpromenad.


I morgon blir det nog närmare undersökning av dammen, och kanske om jag har tur, lite avkoppling.

Tvätten är klar, alla sover, och det ska jag också göra nu.

Godnatt








Skapa flashcards