floridatjej

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Söndag morron dag 19

Av EvaLena Hallgren - 8 augusti 2010 15:37

När jag planerade denna resa skulle det bli 21 dagar, men det har vi nog överskridit nu, spelar ingen roll, det får ta den tid det tar tycker jag..............gubben är kanske av lite annan uppfattning  men jag har en mycket bra övertalnings förmåga   


 

Buttons tycker också det här är kul, och nu då vi börjar skymta lite gräsmatta att kissa på så är han annu gladare.


 

Mitt "magplask" som jag gjorde i går, har lillkisen jobbat på och slickat för att fixa, så det är snart läkt. Nu har han bara armbågen och foten kvar att fixa......

 
 
Ingen bild

Lena

8 augusti 2010 16:52

Du pinglade just när jag skrev....ha nu en fortsatt bra resa och KÖR försiktigt...kramis ♥

 
Ingen bild

Snöplogen

8 augusti 2010 17:46

Tur att du klarade dig från långtradaren med bara skrapsår som Buttons lagar till. Jag var med mamma in Östra Tyskland 2005 och hälsade på ett äldre par som jag och en kompis blev bekanta med på bilsemester i Tjeckien 1985. De visade mamma och mig "Kehlsteine" i södra f.d DDR och landskapet var ungefär detsamma. Där ni är verkar landskapet vara ännu häftigare. När vi åkte från Chicago till en kompis i Indiana 3:e feb 1998 till en kompis där så blev vi stoppade för något som kallades "Reckless Driving" när frun ville att jag skulle se hur fort bilen gick. Det finns poliser i stort sett överallt i USA verkar det som. Han satt i sin bil en knapp halvtimme, kom sedan och sa att rättegången skulle äga rum den 26:e feb. Jag ville inte skriva på något papper men då sa han att han skulle bura in mig i så fall, så jag skrev på. I slutet sa jag att det är bara ett problem och det var att vi är hemma i Sverige då. Då blev han plötligt vänlig och bad om ursäkt att han hade orsakat problem och sa att det var väldigt viktigt att vi ringde upp ett telefonnummer hade fått och så körde han iväg. Väl hemma ringde jag upp och de reducerade det till en fortkörning om jag betalade in 125,50 dollar före datum för rättegång. Komposen som bodde i Indiana sa att jag fick åtminstone valuta för pengarna i motsats till honom som fick böta lika mycket när han där hade kört ca 60 km/h i stället för 50 Km/h i stadstrafik. Han hade blivit väldigt arg. Hans fru hade blivit stoppad för fortkörning, men polisen hade skrivit att hon kom från Finland i stället för Sverige så hon brydde sig aldrig om att betala. Hoppas att ni klarar er från fler fortskörningar. Kram

 
Ingen bild

Snöplogen

8 augusti 2010 18:53

P.S Bilen gick inte att få upp i mer än 110 för det fanns en fartspärr och det var den hastigheten i miles per hour som polisen hade skrivit. D.S

 
Ingen bild

London igen

8 augusti 2010 21:59

Satt ute i trädgården på em & missade Dina Skype calls idag. Glad att se att Du ska fixa en bok för denna resa också. God fortsättning på dagen Er. ☺☺☺

 
Ingen bild

Myllan

8 augusti 2010 23:23

Ajajaj, vad såren ser ut att svida :(( Tur att Buttons hjälper dig med att "slicka dina sår", efter ditt dyk i asfalten!!! Hoppas allt rullar på efter planerna, o jag försöker Skypa dig, innan jag lägger mig ikväll ;-)
Känner mig ganska tung i skallen, för det är kvavt som fan, o åska i luften... Igår kväll, sent, hade jag tänkt kontakta dig, men det var åska på " då oxå, o jag har ogärna dator´n på då...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards