floridatjej

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Dag 19

Av EvaLena Hallgren - 9 augusti 2010 05:49

Fortsatte på väg 70 österut, och "YES Ron, Pikes Peak var inrutat i våra planer............så det är dit vi är på väg, men det ligger söder om Denver, inte norr.

Naturligtvis så var det mycket att stanna och beundra efter vägen så det går inte så fort. Det blev  309 miles 50 mil .

 


Nu är vi på en freeway, nåt som vi inte sett på länge, och för det mesta blir det tråkigt, men det var fortfarande fina vyer. Tyvärr fanns det inte många ställen man kunde stanna på (eller kanske det var bra så vi kom nånstans ?)


     

Jag tok knäpper lite ibland medan jag kör och tänker att kanske nån av dom blir bra..................gillar det här med digital photo


 

Vi åker österut, en trappa upp åker dom mot väst


     


   

              

                Fler "tokknäppta"bilder


Interstate 70 följer Colorado river och vi stannade vid en mycket fin rastplats, där det fanns gott om grönt gräs till Buttons, och det var som att släppa ut en kalv på grönbete, han skuttade och ville leka, Tyvärr för nära till biltrafik för att våga släppa honom helt lös

Den här hussen försökte överföra Buttons goda humör med handpå läggning...........haha nu pratar jag skit....


   


Ett gäng i kajaker paddlade förbi, och detta hade jag gärna testat...........


  Colorado river är brun av lera nu, och det beror på monsun i Mexiko. Det har varit 8 år torka så dom hoppas på regn,helt ok, men låt oss semestra färdigt först.

Jag träffade denna lilla cowboy, som storebror vaktade mycket noga. Lillkillen hade inte en chans att hitta på nåt bus...........

   

Till lunch fick vi syn på ett ställe med många trucks, och på såna stället brukar alltid maten vara bra, och det var den verkligen, men fy fan vilket slummigt ställe. Det var väldans mörkt och luktade gammal rök, även om det numera var rökförbud. Mackorna vi åt var smaskens.....

Ovanför ingången hängde en plastpåse med vatten och några pennies, och nu får vi se om nån kan gissa anledningen...............Ron ???


 


På en annan vacker rastplats stod 3 Volvos på rad,och de var gubben som påpekade det, I don't pay attention till sånt.


 


Från 70 svängde vi söderut på 24, och nu blev et smalt och vansinnigt kurvigt igen, men här fanns räcken nästan överallt, så det kändes inte alltför ruskigt.

                  

      Lägg märke till att jag inte gärna åker nära kanterna..........haha ett par bilar till skulle fått plats ...10 vilda elefanter skulle inte få mig att åka hoj utför här..


 

Vi stannade till och sträckte på benen i Leadville,en by som har historia från 1877 , och många små kul antikbutiker. Till gubbens stora glädje var allt stängt eftersom vi kom dit så sent.

Jag konsulterade med Garmin och såg att vi hinner till en by till innan det blev mörkt...sagt och gjort



Till sist befinner vi oss nu i Bouena Vista, som ligger på 7 965 feet 2428 meters höjd och invånarantalet är 2195.

Varje hotell var belamrat med hojåkare, det kryllade av Harleys, men som tur var lyckades vi hitta ett krypin för natten.Inte Hilton presis, men duger, det är rent och luktar inte rök.

Tanken på att behöva köra till nästa by i mörker på dessa vägar skrämde mig till vannett...så kravet på bostad sjönk kraftigt.

Vi åt på en Mexikans restaurang, som oxå såg ruffig ut, men himmel så läckert god maten var


   

Räkorna och bönorna var mina, gubben åt kyckling fajitas............dags att sussa, för i morgon bär det iväg till Pikes Peak  14110 feet 4300 meter, och det är 19 miles 30 km klättring..............ska bli spännande.


sov gott



 
 
Ingen bild

Ron

9 augusti 2010 09:12

Pike's Peak or Bust!

Kul att ni ska till Pike's Peak, det finns aven en svensk koppling till Peike's Peak. Nar ni kommer upp till toppen sa leta efter en platta med information pa som finns bland stenarna pa marken. Den ligger till venster om dar tagen kommer upp. Om jag nu inte minns fel som jag tydligen gjorde nar det gellde vart Pike's Peak lag. Tenkte kolla pa kartan eftersom jag inte gillar att lemna fel uppgifter och vi for runt overallt i Colorado, men jag kollade inte. Ber om ursakt.

Har faktiskt ingen aning om varfor varfor det henger vatten och pennies i en pase.

Dock vet jag att det finns flera matstellen med god mat i Colorado. Vi at bland annat pa en gammal familjerestaurant som hade funnits i flera generationer. Vattnet ar ocksa mycket gott i Colorado, klart och kallt. Det ar mycket ovanligt att jag koper vatten pa flaska, det ar emot mina principer. Vatten finns i kran!

Jag gillade verkligen bilderna, de gav mig flashbacks. Colorado ar vackert aven om jag inte gillar att kora i alla backar.

 
Ingen bild

Lena

9 augusti 2010 11:13

Tror inte du kommer upp i 160 km i timmen om du paddlar,men vem vet.Urläckra bilder men jösses va högt dt var,det skulle jag aldrig klara.Det vattnades i munnen när jag såg maten,mumsfilibabba..Vi hörs nog lite senare på skype...kramis ♥

 
Ingen bild

Snöplogen

9 augusti 2010 15:39

Haha - Den med handpåläggning var bra :-)
Jag gissar att det är för att hålla vampyrerna borta.
Fantastiska bilder - Jag skulle också vilja bilsemestra.
Kram

 
Ingen bild

Myllan

9 augusti 2010 15:40

En vild gissning ang. vattenpåsen med slantarna... : De önskar regn (?)
Svindlande o vackra vyer. Helt fantastiskt panorama på bilderna... Kanske en bra bearbetning av din höjdrädsla, hehee... Testar något senare, om du ligger online...

 
Ingen bild

Hon i London igen då

9 augusti 2010 17:05

Vilka vyer & vägar, glad att 'leadfooted Lilly' inte kan gasa på så mycket på vägarna i dagarna... Synd om det fortsätter att regna, men det blir väl till att "trösta" sig i den närliggande quilt affären i stället. Hilsen från den nyfriserade & pedikyredade London quiltaren. ☺ ☺ ☺

 
geddfish

geddfish

9 augusti 2010 17:10

Sannerligen en res/bese-värd rutt!!!
Vilka häftiga bilder och gubbar och....
Är ni uppe i över 3 veckor nu? Ojoj.
Här vet vi inte vad vi ska trösta oss med, det får bli gratinerad fisk i ugnen här på ängen.......
Ölandskramar

http://blogg.expressen.se/geddfish6

 
Lena

Lena

9 augusti 2010 17:15

P-bot, blixt & oväder, vackraste vyer & sötaste djur! & såklart Button!! :)
Må så gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards