floridatjej

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av EvaLena Hallgren - 14 augusti 2010 03:56

I dag blev det inget bra. Som vanligt vaknade jag tidigt, och var full av förväntan att få se vackra täcken. Museet öppnade 10.00 jag var där 10.30 och nu var det gubbens tur att vänta ute med Buttons. Man fick inte ha med kamera eller mobiltelefon....upphovsrätten sas det. Jag var inte direkt besviken på utställningen, MEN det var mycket målat och långarm broderat, inte klippt och sytt som jag väntat mig.

Det tog mig ca 20 minuter att titta på konstverken och jag laddade för en shoppingrunda i dom allra mest välsorterade tyg-quilt butikerna..............knallade ut för att hämta kameran för att ta kort på statyerna och huset ute....................gubben hade tagit bilen och åkt !!!!!!! Han tyckte han skulle vara jättesnäll och "låta mig"vara på museet i 2 timmar !!!!!!!!!!!

Det var 104 grader varmt, gissa om jag kokade..............klart jag gick tilllbaka in, men kan inte se parkeringen därifrån..............Gubben var nu ett hårstrå från döden.

När han till sist dök upp hade jag tappat all inspiration, och klickade in HEM i Garmin.

När vi kom mot Nashville hade jag svalnat lite och körde in för att titta på bla. Grand ole Orpy, men hela området inklusive affärerna var stängda för reparation efter en översvämmning..........

Nu är jag övertygat att allt som jag hittar på kommer att gå åt helvitte så jag klickade på HEM igen, 871 miles och 13timmar 22 minuter...............hmmm hur mycket kaffe kommer det att gå åt då ??

Tyvärr så klarade jag inte mer än 281.33 miles 43 mil eftersom då ilskan la sig blev jag jävligt trött..............det är mycket energislukande att vara arg.........dessutom började det skymma, och det obligatoriska kvälls åsk skuren var på gång.

Bor nu på ett hotell i Ringgold............bakvända Amerikanare vända på allt, va är det för fel på Goldring ??


 

Vi är alltså i Georgia, och i  morron har jag "bara" 95 mil att köra, så är vi hemma..... ska bli skönt.

Vi åt på Crackle Barrel som är en restaurang kedja som ska vara ett strå bättre än McDonalds och liknande, MEN det finns nästan inget som inte är friterat, stekt och dränkt i sås.

Såser som är gjorda på fett grädde och mjöl.................det kletet häller dom på en "bulle"som är mycket salt, mosar ihop och !!!!!!!!smaskens...........stackars barn ? finns väl ingen näring i det ?

JAg hade tänkt roa mig med att sitta utanför och ta kort på fläskbergen som äter där, men det är inte snällt ..........

Nej nu är jag riktigt elak, bäst jag går och lägger mig.................god natt och kramar alla vänner

Ovido - Quiz & Flashcards