floridatjej

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

SÖNDAG KVÄLL

Av EvaLena Hallgren - 23 augusti 2010 02:35

Nu har Matte fått fart på symaskinen igen, och även om det blir mindre tid över till mig,så är jag glad att dagarna börjar likna som före den lååååååååånga bilturen.

Hon har t.o.m.bakat blåbärsmuffins till Husse, vilket förvånar mig för Matte brukar säga att Husse äter alldeles för mycket socker......?? Det måste vara nåt på gång som jag inte vet än ??


 

Matte har sytt en bebisfilt ?? Den måste vara till mig, för några bebisar känner jag inte. ..........men varför valde hon ANKOR på tyget, det ser så tjejigt ut .......kan jag få en med köttbullar på istället ?

Nåja, den får duga till mig och bäver råttan tills vidare.


      Husse sa att Bäver råttan varken är bäver eller råtta, han är en hermelin sa han............Jaha, då tycker jag Nisse är ett bra namn.

Nu är du döpt Nisse........OK ?


 

En granntjej som heter Penny kom förbi och hälsade på, hon är en söt Yorkie, men inte speciellt kul. Hennes Matte provade hattarna som Matte sytt.


   


Ha !!! Nu vet jag varför Matte bakade muffins.............det var så hon kunde premiäranvända den där bakduken som Matten i England skickade. .......skitsnygg tyckte Matte.


 

I kväll var jag ut på  en cykelrunda............Matte cyklar och jag åker med i korgen. Det är vansinnigt kul, jag sitter på en perfekt utkiks höjd, har vinden i håret och mår toppen. Cykel turerna kan aldrig bli för långa eller långtråkiga. ............och normalt så skäller jag aldrig, (förutom då det ringer på dörren , så gör jag mitt jobb) men här i korgen blir jag som utbytt då jag ser storavuxna killar och tjejer........då ställer jag mig upp och skäller allt jag kan. Matte blir arg, för hon säger att det blir vingligt för henne...............ok då, men jag kan bara inte låta bli, fastän Matte hotar med att en vacker dag ska hon stanna och låta en av dessa stora killar skälla tillbaka.............ha, det rör mig inte för jag har ju inte muckat gräl , jag vill bara att dom ska komma och leka med mig...........dessutom kunde det vara kul att få snacka med dom då vi är i ögonhöjd.......


 

JAg träffade ett par småkillar, en såg ut som jag, och den andra som Penny. Den sistnämnda bjäbbade på nästan hela tiden. Såna killar tycker jag är jobbiga...........och önskar att dom höll truten tills dom har nåt att säja.


 


Killen som såg ut som jag hade kort hår, och det har dom för att deras Mattar och Hussar inte tycker det är kul att kamma och borsta varje dag.

Ganska ofta säger människor till Matte att klippa av mig håret, eftersom det är så varmt här i Florida.........................men varför ända ini baljan kan inte människor förstå att vi svettas ju inte genom huden, vi svalkar oss genom tunga och trampdynor. Min doktor sa till Matte att inte lyssna på dom människorna eftersom mitt hår är SKYDD mot sol och värme. Jag har ju inte päls som en del, jag har hår, och det är faktiskt ganska tunt, men mycket...........Matte har rakat av mig mustaschen eftersom hon säger att jag rotar i så mycket skit, och då fastnar det där och då vill hon inte ha pussar efteråt ?? Löjligt tycker jag , fast det är ju förstås lite fräschare..........Pussas tänker jag fortsätta med...så det så........

Det börjar bli sent, dags att krypa till sängs............ha det gott Å puss på rumpan






 
 
Ingen bild

nakkik

23 augusti 2010 07:24

Vilket fint täcke Din matte har sytt... OK kanske lite tjejaktigt, men Du ska se att hon syr nog fler av denna typ med fransar på varje ruta.. Snygga hattar som också har tillverkats... förstår att Du är glad att matte har återgott till att spendera tid vid sin symaskin.. då vet ju Du var hon håller hus och Du kan hålla utsikt från Din säng in till syrummet. Nu ska jag iväg till olika flygplatser i Londonområdet, kusinbarn med väninna flyger hem idag och kusin med gubbe kommer på besök, men det kommer från en annan flygplats.. Du får träffa kusinen via Skypen för kusinen, precis som jag, vill se vad Din matte tillverkar vid symaskinen. Massa hälsningar & en kram från London med massa regn



 
Torsten

Torsten

23 augusti 2010 08:26

Tjenare på dej!!! Roligt att du kikade in hos mej, känner mej impad över att du hittade mej 'over there'! Sen var ju din matte från 'schtaaan', där har ju min matte en massa släkt! Kanske du o jag också är det....? ;)
Ha det gott, mannen!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Lena

23 augusti 2010 13:27

Vilket mysigt täcke din matte gjort...jag håller med dig ankor är nog för tjejer så du får väl be snällt att hon gör en med köttbullar...mumsfilibabba....måste kännas skönt att vara tillbaka hemma igen efter den långa resan och kunna springa in till grannen och få lte godis....puss och kram ♥

 
Ingen bild

Myllan

23 augusti 2010 13:41

Hallå Buttons! Jaha, så det blev "Nisse", o jag som tänkt föreslå "Bevvan", för lite känsla av Hollywood, hahaaa..., eftersom du har varit där, o nosat på "stjärnorna"! Visserligen på trottoaren, men ändå ;-) Cykelturerna med matte måste vara kalaskul, med vinden i håret, när hon rejsar på *fniss*, men slipper bli tagen av "sheriffen" i.a.f - Kramizar, o ha dé bäst ♥♥

 
Rudi

Rudi

23 augusti 2010 22:30

Hi Buttons! Jag brukar cykla med matte ibland, men du har det allt mycket bekvämare i din snygga korg! Attans vad din matte syr många fina grejer! Och du, jag tycker att du är snyggast med långt hår! Kram på dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lego

Lego

23 augusti 2010 22:44

Hihi, kul med långväga besök på min blogg :) det uppskattas!
Du var mig en riktig liten sötnos!!!
Här måste jag kika in ofta!
Det där med cykelkorgen gillade jag, undrar just om jag kan övertala min matte att sätta mig där nästa gång så jag slipper springa brevid...
Men just nu springer jag ingenstans :(
Har troligen fått kennelhosta och känner mig ganska risig, host host...
ses snart igen min nyfunna vän :O)
//Lego

http://www.legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Snöplogen

Snöplogen

24 augusti 2010 00:04

Lika bra att du glömde boken jurkyrkogården på flygplatsen. Verkar skönt att åka med matte i cykelkorgen :-)

http://blogg.expressen.se/diversesmattochgott2010

 
Ingen bild

nakkik

24 augusti 2010 00:42

Hi Buttons, Jag såg hur Du verkade götta Dig med det nya täcken Din matte syr just nu.. Inte alls så tjejigt som det innan och cooooooolt med grodor & "heffalumps". Kramkram ☺ ☺

 
Geddfish

Geddfish

24 augusti 2010 09:03

Mysig hund, den här Buttons! Klappklapp till dig! Bra att du fick igång Matte, Buttons!
Mulna lidköpingskramar, skicka lite soool!
Geddan

http://blogg.expressen.se/geddfish6

 
Hector

Hector

24 augusti 2010 11:19

Vad kul att di tittade in hos mig en sväng. Alltid skoj att hitta nya bloggkompisar. Har du ngt emopt att jag stoppar in dig bland min andr abloggkompisar så jag hittar tillbaka till dig igen ?
Men mums vad gott med blåbärsmuffins ! Får du smaka du med ?
Vad käck du ser ut när du åker cykelkorg. Klart en måste skälla på alla när man vill leka med dem ! Ser också att du har en söt kompis, Penny.
Hoppas du får en härlig dag nu.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Buttons

Buttons

24 augusti 2010 13:39

Hej Hector, och alla andra som varit här och hälsat på, klart som korvspad at Ni får länka till mig, jag gillar cyberkompisar..................puss på rumpan

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

24 augusti 2010 20:07

Vad fin hon var din hemlösa kisse.
Jag bor också ihop med ett par katter.
För länge sen så födde matte upp Norska skogkatter så katt har alltid funnits.
Jo det blir mängder med svamp.
Matte torkar och konserverar och en hel del säljs faktiskt på små marknader och i bekantskapskretsen

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

blogg.expressen.se/annapurna

25 augusti 2010 13:07

Hej och välkommen hem!!!

Gott med blåbärsmuffins! Button ser verkligen ut som ett sånt där kramdjur man köper på leksaksaffären på den sista bilden, tycker jag...
Här i Sverige ösregnar det 5 mil Nordost om Halmstad. Litet blåsigt har vi också, men slapp undan med kuling - Skåne fick nog stormen som SMHI utlovat!
Skall nu åka till Våffelstugan som är en gammal hembyggdsgård med jobbarkompisarna, men glömde som vanligt kameran hemma... - Typiskt!!!

Ha det riktigt bra och vila efter er långa resa!

Kramen från Annapurna :O)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards