floridatjej

Alla inlägg den 6 september 2010

Av EvaLena Hallgren - 6 september 2010 01:27

Har Matte blivit normal, dvs. hon sitter vid symaskinen igen. Även om det betyder mindre tid över för min tass massage, så är jag glad för henne. Då jag tycker det är dags för min lekstund, så hämtar jag Nisse och lägger på hennes fötter, och hon vet att då måste hon vara alert, för jag har tränat henne rätt. OM jag vill ha massage så sätter jag mig bara och glor på henne tills hon inte kan undvika mina stora bruna ögon............och för det mesta så tar det inte så lång stund innan hon uppmärksammar mina behov.....

 

Som uppvärmning sydde Matte en väldigt tjejjigt täcke i rosa. Det är inte så stort, men lagom till nån söt liten flicka.


 

Nu håller hon på med nåt som kallas Crazy Quilt, och jag synar varje ruta mycket noga. Det verkar vara en himla röra, utan något som helst mönster eller planering ? Undra just, hur den kommer att se ut då den blir färdig  ???.............tror inte att Matte vet det heller ..........

Vi besökte i alla fall till tygaffären flera timmar idag, och där är det jättekul. En tant som jobbar där är så kär i mig, så hon släpper allt hon håller på med då jag kommer och så blir det massage och pussfest. Ibland springer jag på det stora bordet där dom klipper tyger, och delar ut pussar till vem som vill ha, och då får jag höra ..............oooohhhh, aaaaahhh ooooooohhhh so cute she is. ................ja jag vet, jag vet, alla verkar tro att jag är en tjej för jag är så söt, och för att jag har en toppsvans.............har dom aldrig sett en stilig hippe förut ? ..........skit samma, dom får kalla mig vad dom vill, JAG vet ju hur cool jag är.........




Efter kvällsmaten gick jag ut på altan för att vila lite i hängmattan, det regnade småspik, mullrade och åskade till tusen. Det tycker både jag och Matte är mysigt.  Grannen har 3 Kittycats, och en av dom brukar komma ut och snacka lite med mig, men i kväll syntes han inte till............han kanske är rädd för åskan ?

Nähä, nu vill inte Matte hjälpa mig att skriva längre, hon vill ta på sig nattskjortan och pyssla vid symaskinen...............OK då, men kom ihåg, att om det slutar regna så måste jag ut och pinka........

Puss på svansen alla vänner

Ovido - Quiz & Flashcards