floridatjej

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

TISDAG

Av EvaLena Hallgren - 8 september 2010 05:03

Tisdag är Mattes favoritdag, men jag vet inte varför ????.....hon har suttit nästan hela dan och sytt crazy lappar, och Husse har varit på djurparken där han volonterar en dag i veckan............AHA !!  Nu gick det upp ett ljus.........det gör han på Tisdagar ....


        När När Husse kom hem så lämnade dom mig hemma ensam med fräskärringen . Matte sa att dom skulle till ett ställe där jag inte fick komma in, men dom kommer strax tillbaka sa hon...............och hon brukar hålla vad hon lovar, så jag kröp in i min korg för att passa på och ta en tupplur.

När dom kom hem hade Matte med sig en "doggybag", och jag fick en pytteliten smakbit..........men HALLÅÅ det heter DOGGY BAG, så då är det väl mitt alltihopa då ??   Nåja, det var mycket grönt i påsen, och det är jag inte speciellt förtjust i, så det var ingen större förlust. 

 

 

    


Här kommer lite bebisbilder på mig. Jag är bara 4 månader gammal här, och jag fyllde 6 den 30 Maj......

Jag kommer ihåg första dan jag träffade Matte. Det var jag och brorsan och Matte satt på golvet för att välja en av oss, och jag tror vi hade den där "kärlekvidförstaögonkastet"upplevelsen. 

Hon tog mig från butiken och vi åkte till ett jättehus där det bodde en farbror, som skulle bli min första husse.

Det var där jag fick mitt första jobb, och det varade i 4 år. Jag visste att den Hussen var mycket gammal och att han behövde mig. Vi satt ofta och pratade med varandra, för vi hade ett eget språk som ingen annan förstod.

2 veckor innan han "försvann"så kände jag på mig att nåt var fel, så jag satt vid hans sida presis hela tiden. Jag tänker på honom ofta.

R.I.P Mr.B

 

    


nähäpp, nu är det dags för sista kvällspinket............och sen god natt alla vännner......puss på svansen

 

 

 
 
Ingen bild

Staffan

8 september 2010 05:39

Mycket färglada och vackra alster.
Inte stitter farbrorn i en armani kostym??

EvaLena Hallgren

8 september 2010 12:08

Gomorron Staffan, nej det är inte en Armani, det är en Italiensk Brioni ...$5000 dollar, Jag var med då han köpte den, och jag trodde Matte skulle svimma..

 
Rudi

Rudi

8 september 2010 07:22

Finfina baby-bilder på dig, finfin första husse och finfina lappar matten syr ihop!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

8 september 2010 12:16

Gomorron Rudi,Tackar så mycket, Du är attans finfin själv..........

 
Ingen bild

Lena

8 september 2010 08:57

Jösses va du va gullig,men du är precis lika gullig nu.Förstår att matte blev kär i dig vid första ögonkastet....Klart matte älskar Tisdagar,men hon tar ju några pausar och kelar med dig även om hon sitter och syr eller skypar!!!!!Hälsa matte och säg att jag tycker lapptäcket är urmysigt...Kramis ♥

EvaLena Hallgren

8 september 2010 12:10

Gomorron Lena,Jag har hälsat, och Matte blev jätteglad för komplimangen.....

 
Ingen bild

Myllan

8 september 2010 16:07

Att matte blev kär i dig, från första stund, fattar ju vem som helst! Det hade jag oxå blivit ;) Vilket urkul täcke hon jobbar med nu! Det är ju skitsnyggt, tycker jag. Själv kan jag inte sy över huvudtaget, så jag blir jätteimpad av alla som kan göra läckra handarbeten ;D Kramis till dig o matte, o så ses vi på Skypen senare ♥♥

 
Geddfish

Geddfish

8 september 2010 19:03

Vilken vovve, du är Buttons! Du har all min respekt.
Vilken kul berättelse du skriver......
Kramar Geddan

http://blogg.expressen.se/geddfish6

EvaLena Hallgren

9 september 2010 17:33

Tack för komplimangen..........puss på svansen

 
Margreth

Margreth

8 september 2010 21:20

Kul att du gillar mina änglar! Jag och min familj har bott i Ås i 20 år men bor nu på Frösön. Det är mycket möjligt att jag känner till din faster.Vad heter hon?
Du har en rolig blogg! Margreth

http://quiltbloggen.blogspot.com

EvaLena Hallgren

9 september 2010 17:14

Min faster heter Rut Hellgren, född i Järpen. Frösön är fantastiskt vackert, var dit för 2 år sedan till Mooseparken....... ripoff
Ha det gott.

 
Ingen bild

kicksson

8 september 2010 22:45

Hej Buttons! Förstod att du var så gullig som valp och tycker du är stilig nu också. Förstår att Du trivdes med ditt jobb i det stora huset..
- Hur snålt av Matte & husse att bara ge dig lite ur the DOGGY BAG, vem åt upp resten idag då???? Måste säga att Matte's crazy quilt ser ut att bli spännande... och säg till Matte att bakgrunden här ju är läcker.. gillar Log Cabin mönstret och ser att det nog var lite nostalgi i färgerna. Ha en bra fortsättning på din dag.

 
Ingen bild

Lotta

9 september 2010 11:24

Hej Buttons,
hälsa matte att hon håller på med ett toktäcke, men att det inte behöver betyda något alls.....

EvaLena Hallgren

10 september 2010 00:41

Ja.......det är nog därför hon blir lite "tokig" ibland..........mest då på Husse förstås...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards