floridatjej

Alla inlägg den 9 september 2010

Av EvaLena Hallgren - 9 september 2010 15:14

I går grillade Matte kotletter, och jag fick faktiskt smaka lite. Det får jag ibland om jag sitter snällt vid bordet, utan att säga ett knyst. Självklart så stirrar jag på varenda tugga Matte stoppar i munnen, och hon kan ibland inte motstå mina stora bruna ögon och utsvultna min.  Helst hade jag velat ha HELA detta ben och gnaga på det i sängen, men det fick jag inte ?

Får väl nöja mig med det lilla jag får, bätte än ingenting......

 

    

 

Jag har järnkoll på Matte då hon lagar mat, för ibland trillar det ner godbitar i min skål, och det gör hon förstås med flit. MEN, det händer faktiskt att hon tappar nåt som jag inte ska ha, och då gäller det att vara snabb.

Först utvärdera om det är ätbart och planera en reträttväg med det goda.

Matte är också snabb, så där lyckas jag inte så bra, men Husse är lite långsammare. En gång missade han sopkorgen då han skrapade ett stort fågelben från en tallrik, och det var massor med godis kvar på det.

Jag snodde det kvickt som sjutton, och sprang så fort jag kunde mot sovrummet och mitt gömställe under sängen............men jäkla Matte fick pejling på vad som försigick, och detta förbannade halkiga golv, jag slirade i en kurva och där hann Matte ifatt och snodde mitt godis.

Husse fick ovett, eftersom det tydligen är farligt för mig att äta fågelben ??

Matte säger att dom är vassa och kan gör hål i min mage ? 

Då hon såg hur ledsen jag blev, så skrapade hon av lite kött och gav mig i min skål.........så slutet gott. allting gott

 

    

 

Skulle mycket hellre satt i mig steken i stället för dom här "knartarna" jag får, men enligt Matte så är steken inte nyttig mat..........JAha, så varför äter HON det då ? '

 

  

 

Här är mitt diplom från Barkingham Palace, där gick jag på kurs för ett par år sedan, och det gjorde jag mest för att bevisa för "experterna"att en Shih Tzu (som jag är ) inte alls är omöjlig att träna. Dessutom vill dom som bestämmer i huset där dom gamla bor, veta att jag kan uppföra mig.

Jag vet presis vad Matte säger till mig, och vad hon vill att jag ska göra,men det är inte alltid jag har lust att lyda.

Hur som helst så imponerade jag på övriga deltagare, och det gjorde Matte mycket stolt.

Jag har förresten tillbringat ett par nätter på det här hotellet, då Matte och Husse varit nånstans där inte jag fått följa med.  Jag har egen "swit", med TV och säng. 3 ggr om dan fick jag gå ut och leka med dom andra gästerna, och på eftermiddan en popsickle (isglass) Matte kan se mig från sin dator vart hon än är, och det vet jag att hon gör. Dom har ett spa där också och innan Matte kommer tillbaka är jag spaad och luktar jättegott............

Livet är gott........................  

 

Ovido - Quiz & Flashcards