floridatjej

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

SÖNDAGSUTFLYKT

Av EvaLena Hallgren - 27 september 2010 04:31

Matte hade läst i lapptäcks tidningen om en tygaffär som ligger i en by som heter Deland. Det är en å en halv timme bilresa dit...................Varför ska man åka så långt för att titta på tyg..., då Matte har "palatset"runt hörnet ???? begriper ju inte jag, men jag frågar inget bara jag får följa med så är jag nöjd.

Det visade sig att det var hantverks marknad med gatorna avstängda och stånd efter sånd med pryttlar til salu.

Matte tittade förstås på väsk utbudet, och det fanns det gott om, men inga färgglada som hennes.

 

          


Jag fick en jätteläcker grej , 2 skålar i en bricka..................tycker själv det är skitsnyggt........

 

  


Vi åt lunch på ett trevligt uteställe, och jag blev serverad isvatten, och ostbricka.......

Husse käkade en jättemacka, med massvis av godsaker, men han delade inte med sig en enadste gnutta............Matte gillade inte sin mat....................och det förstår jag mycket väl, för vad jag kunde se så var det bara en massa löv ?

      

 

Jag träffade en liten Labradorvalp, som var mycket lugn och fin, inte så skuttig som valpar är mest.........såna skuttiga är mest jobbiga tycker jag.......

Här hittade jag sten plattor att svalka magen på, att jag ligger mitt framför dörren gör väl inget ? ...........

  

 

Den här årstiden svärmar "the lovebugs", dom kallas så eftersom dom ser ut att "hålla på"för jämnan, eftersom dom sitter ihop parvis.

Hur som helst då man kör genom en sån här svärm så smattrar det på rutan där dom mosas till en gul smet...............splatt....splittt...splatt splatt

Jag vet att det kommer att bli biltvätten i morgon...............yiiiipppiiiieeee dit får jag följa och det är jättespännande då vi åker in i tunneln...............faktiskt så vet jag att Matte är lite skraj, sånt känner jag på direkten, så första gången vi tvättade så blev jag oxå orolig, men nu är jag veteran. .............det är inget farligt , och det försöker jag övertyga Matte om oxå

  

 

På min kvälls patrull var jag och tittade till Frank & Annie, först kollade jag under köksbordet.........inget godis, så jag visade Annie var dom finns, och då  fick jag  5 hundknartar (som Matte lämnar där), och 4 riskakor med jordnötssmak........Sen sa Matte nu räcker det med godis, så jag fick bara 2 till.

Sängdags, vi ses i morgon.........puss på svansen

 

 


 
 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

27 september 2010 09:04

Nämen vad kul med en ny besökare på bloggen:) det gillar vi! Vilken supersnygg matbar du fick=)) och det såg roligt ut på den där marknaden!Men du får tala om för din matte att hon inte ska äta löv;)
Ha det så bra o puss på nosen från oss
p,s vi länkar till dej:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
kicksson

kicksson

27 september 2010 09:40

Hej Buttons, låter som om Du var med Matte & Husse på en trevlig utflykt.. men som Du skrev, inte speciellt spännande väskor, har sett många bättre både här & där!!!!. Gillar Ditt nya "matbord" och hoppas Matte inte tänker servera några "löv" i den...hemska tanke!! Have a nice day. ♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Patricia

Patricia

27 september 2010 15:26

Hejsan!
Vad kul att du hittade till vår blogg ända från USA hi hi!
Och att du kommer ursprungligen från Västerbotten. Där har jag min släkt, då mina föräldrar är från en liten by som heter Bredträsk.
Jag har en faster som bor i Piteå.
Själv bor jag i Blekinge nere i södra Sverige.
Ett fin blogg har du och en jättefin hund.
Hit kommer jag att titta in igen.
Ha det bra!!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

EvaLena Hallgren

1 oktober 2010 01:47

Nej men tjenare grabbar, va kul att ni kom hit, och så bra att ni har en Matte från Norrland, det är det bästa man kan ha....jag lovar.....puss på svansen

 
Ingen bild

Lena

27 september 2010 17:32

nej men va fåglarna var det där för väskor,dom ger jag inte mycket för.....Vilken urläcker matskål du fick,men räkna inte med en massa godis som du får hos Annie att hitta i din nya skål!!!!!
Kramis xx

 
Ludde

Ludde

28 september 2010 23:13

Hej Buttons! Du verkar ha det lite varmare än vad jag har. Trevlig marknad du var på och kul med matställen som har uteplatser. Det är väl som i Sverige att vi fyrbenta inte får vara med annars. lite snål att inte dela med sig av jättemackan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Stella & Doris

Stella & Doris

29 september 2010 20:11

Riktigt snyggt, det där med skålarna, något sådant skulle vi vilja ha!! Va modig du är som vågar åka med till biltvätten, det skulle vi aldrig våga!

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards