floridatjej

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

BILTVÄTT å GRÄS

Av EvaLena Hallgren - 2 oktober 2010 20:04

Den där utlovade biltvätten dröjde ända tills i går, men den som väntar på nåt gott heter det ju.....

 

  

 

Efter biltvätten åkte vi till tygaffären , och min favorit tant har ännu inte kommit tillbaka, hoppas att hon inte är sjuk. Matte blev sjuk då vi var på affären, jag märkte med en gång att hon hade ont, så jag släppte henne inte med blicken................ifall jag skulle bli tvungen att rädda henne............det blev ett tvärt stopp på shoppandet, så jag klarade mig från att bli begravd under alla tyger....

  


Efter lite vila var Matte full gång vid symskinen igen, och nu blev det små förkläden till min grannes barnbarn, som hon ska besöka nästa vecka. 


   


Nu är det lunch här och Matte åt gräs igen, och Husse gjorde det också ?? mystiskt, det brukar aldrig hända ??

Nej men nu ser jag att det växer både kalkon, rostbiff och ost mitt i det gröna, så det fick jag smaka på .......yummm


  

Nu säger Matte att vi måsta åka till en tygaffär igen ? hon har en 50% rabattkupong, så hon vill spara pengar  ????  Jag har en känsla av att det inte "sparas" så mycket, men det skiter jag i, så länge jag får följa med...........

Vi ses sen

puss på svansen

 

 

 
 
kicksson

kicksson

2 oktober 2010 21:04

Dear Buttons... Tur att Du också gillar tygaffärerna, jag var ju alldeles salig när vi hälsade på Dig i våras och Matte, Du & jag rusade runt i massa olika tygaffärer...(tur att man inte blev 'lurad' till något Space centre av gubbarna) Vi har ju inte samma tyg utbud här i England & några 50% rabattskuponger har vi inte heller... Ska bli spännande att se vad Ni kommer hem med... P.S jag önskar fortfarande att jag kunde bli omkring körd liggande i en kundvagn och se på alla tygerna. WHAT A LIFE!!! D.S ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

2 oktober 2010 21:29

Attans, vilket snyggt förkläde sa matte! Åka genom biltvätt? sa jag! Det skulle jag aldrig få göra! Jag får vänta utanför och lyssna på alla spännande ljud i stället. Matten är så rädd att jag ska bli rädd! Det skulle jag inte bli alls det! Helgkram till dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Myllan

2 oktober 2010 22:30

Ja visst är det kul att åka igenom biltvätten med de stora schampoosuddarna o vattensprutet!... (bara man inte glömmer att stänga nåt fönster, hihiii) - Va tråkigt, att matte bidde dålig i affär´n, men hon repade sig tydligen fort i.a.f., o ddet var ju skönt ♥ - Tur att det inte bara var gräs o löv på deras tallrikar därhemma, så du oxå fick en góbit av lunchen, Buttons! Puss på nosen, o vi ses på Skypen ♥♥ (Lekte du kurragömma igår, när jag bubblade med matte, för jag såg dig inte?!?)

 
Ingen bild

Lena

2 oktober 2010 22:57

Jaha så blev det tygaffären ujge tur att du tycker om att åka dit,undrar vad som hänt med din tant som inte varit där på länge be matte att fråga nästa gång ni är där....Biltvätt blev det ju till slut!!!!! Förkläderna blev ju jätte söta...Ha en skön lördag kväll så syns vi på Skype imorgon....Kramis ♥♥

 
Märta

Märta

3 oktober 2010 14:10

Dom tygaffärer som finns i vårt land får vi inte följa med in på! knasigt va?
Du är så söt Button så jag blir lixom "kär"♥ & min mamma säjer likadant om dej hi hi..
Idag blåser det så in i norden! mulet & grått, så vi gör bara kortare utevändor idag, & det står väl inte på förens vi har drivis & vargavinter igen heller ;)
Kram sötis!♥ /Märta

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

4 oktober 2010 20:42

Jag har varit med i sån där tortyrkammare för bilar några gånger.
Men jag gillar inte att min bil ska torteras.
Förklädena var jättefina säjer min matte, jag personligen anser att grisöron är snyggare

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

5 oktober 2010 19:00

Hej på er!
Självklart vill jag bli er cybervän. Vad kul med fler Shih Tzu.
Tack för komplimangen och jag måste återgälda den, för du var väldigt fin.
Såna där biltvättar är ganska roliga att vara i bara man själv slipper gå igenom den.

Nosgnugg!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

5 oktober 2010 20:17

Hej på er!

Vi hittade hit via Aamor's blogg och min vana trogen kommer jag att läsa din från början. Bli inte förvånad om du får nån kommentar på en gammal blogg.

Mjauis Julia och två busiga jamisar

PS
Buttons är lika bedårande som Aamor och du är duktig med nål, tråd och tyger! DS

http://hjulia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards