floridatjej

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

ONSDAG

Av EvaLena Hallgren - 7 oktober 2010 00:51

Idag har vi varit och shoppat, först till LOEWS vilket egentligen är ett "gubbdagis"säger Matte, men dom har också en plantavdelning, och där har jag varit nästan lika ofta som till tygaffären.......

Den här texten har suttit på dörren förr, men nu är den borta, och jag vill ju tro att det är för min skull...................Jag och Matte gick ju för det mesta direkt till trädgårdsavdelningen och där såg vi inget förbud...........strunt samma säger Matte, passar det inte får vi väl shoppa nån annan stans...dessutom så skulle dom bara veta vilken service jag gör.............

 

  

Sen åkte vi till den "riktiga plant affären" . där fick jag åka vagn, men var tvungen att dela den med Mattes väska och plantorna..........

  

 

Resten av dagen har jag legat utanför mitt hus och "supervajsat"planteringen

     


Jag gillar att ligga på trottoaren för här har jag full uppsikt ända till brevlådorna, men tyvärr så har min favorit brevbärare "Sparky"bytt distrikt, och den vi har nu är inte lika rolig..............han har i alla fall inget godis, och ids knappt böja sig ner och klappa mig ..........vilket jag anser är totalt obegripligt.....

Hos min granne tvärs över gatan bor en mycket trevlig Husse som gillar mig skarpt. Han spelar golf varje morron och jag känner igen hans golfkärra så om jag springer och möter  honom får jag lift. En snygg vit och brun kille som hette Tiger ägde den här Hussen tills han flög till hundhimlen förra året, så nu gör jag så gott jag kan och pussar på honom från både mig och Tiger. ............................Jag tror förresten att Hussen och Matten är bortresta nu, för Matte snor hans tidning varje morron


     


Det blev riktigt hyfsat resultat, men det kommer att bli bättre då allt växt till sig säger Matte, och jag vet att vi kommer att göra många fler resor till plant affären innan det blir klart................................dags att knöla kudden och värma sängen ..................godnatt och puss på svansen 

 

 

 

 

 
 
Rudi

Rudi

7 oktober 2010 07:47

Det var ett fint hus och fin trädgård du har, Buttons! När matte kom till Californien för att bo på 70-talet och såg palmer för första gången, tyckte hon att dom var "pitiful trees", men jag tycker att dom verkar pinkvänliga!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

7 oktober 2010 10:46

Buttons vilka fina plantor din matte köpt,men har ni inte varit ute på nån cykeltur det är nog dax att du tar ett samtal med din matte!!!!!! Nu får du ha det så bra så syns vi väl på skype lite senare....Kramis ♥

 
kicksson

kicksson

7 oktober 2010 15:42

Va fint det blev i trädgården, men det var det ju i våras också när vi hälsade på hos Er. Robban gillar LOEWS, hållar med att det ju mestadels är ett gubb-dagis. Jag har inte studerat LOEWs plant avdelningen så ingående i.o.m att det är ju inte mycket jag kan ta med mig tillbaka till England därifrån. Tur att det finns quilt palatser där jag kan frossa tyger. Have a nice day. ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vanja L-Säll

8 oktober 2010 11:09

Vilket vackert hus och vilken fin trädgård alla dessa vackra växter och fina krukor. Här hemma har vi tagit bort alla sommarblommor, nu är det bara höstlöv som blåser omkring. Den kalla vinter är på intågande uschhh.... tror jag flyttar till dina kvarter!!!!! Ha en trevlig helg. Kramar

EvaLena Hallgren

10 oktober 2010 13:03

ja kom du, det fins plats åt dig med........puss

 
Geddfish

Geddfish

8 oktober 2010 17:48

Oh, så vackert du bor med din matte och husse, Buttons! Så vackra blomster, gröna fina gräsmattor, mycket att springa runt på.
Jätteflott och fint hus!
Hög mysfaktor.

Kramar Geddan (jag är ingen fisk, men det vet matte, fniss...)

http://blogg.expressen.se/geddfish6

EvaLena Hallgren

10 oktober 2010 13:02

Tackar så mycket, jag har inget att klaga på ........puss

 
Ingen bild

Lianne

8 oktober 2010 20:46

Johooo....jag har hittat dej..här går det inte att gömma sej...Vilka superbilder du har fångar å så fint du har det i rabatterna å alla goa bilder på Button...blir så sugen på en hund ...men då torde mina katter bli sura.Ska fortsätta å bläddra i dina inlägg Kramar vi hörs snart LIANNE

EvaLena Hallgren

10 oktober 2010 13:02

Åååhh så glad jag blev att Du hittat hit, sköt om dig puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards