floridatjej

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

MÅNDAG MORRON

Av EvaLena Hallgren - 18 oktober 2010 15:38

Nu på morron har jag gjort bort mig totalt........................det trängde på lite där bak, och istället för att störa Matte där hon satt och surfade på datorn så sket jag ute vid myggdörren..............JA JAG VET, men det är ju nästan ute ????

Jag höll presis på att städa undan bevisen så kom Matte.............åh jäsiken va skäll jag fick.........klart jag skämdes, och jag försökte blidka Matte med att darra på läppen och se riktigt ynklig ut.............men hon var helkall, så jag gick till Husse och la mig. Han skäller aldrig, men är för mesig att säga åt Matte att sluta.............

Matte tog fram vattenslangen och spolade rent, sen tog hon mig på promenad.............åsså trängde det på igen, nu blev det sprut och en himla gegga i mitt hår...........det var nog inte bra med allt jordnötsmör jag fick av Annie i går ?

Nu tycker Matte helt plötsligt synd om mig...............men jag ska låta henne svettas ett tag för att hon skällde förut...............så nu är det min tur att vara helkall.....det blev ett halvbad då vi kom hem, och nu har jag krupit ner i MIN stora säng, (den som hon kallar hennes)

Det blev alltså ingen vidare bra start på dagen, så den kan bara bli bättre.........och Matte glömmer och förlåter fort............det har jag lärt henne......

 

Igår däremot hade jag en kanondag, det blev en tur till min park igen ...........3 helger i sträck ??? undra just om det är nåt på gång ? nåt som Matte har dåligt samvete för ?  försöker hon muta mig igen ? ..........nåja, det är bara att vänta och se...........och njuta av parkbesöken och spavården efteråt så länge det varar

 


Jag är inte speciellt förtjust i dessa polare som hoppar upp på min rygg och juckar..........så gör jag aldrig.........ja jo, nån gång ibland på min säng....för den ÄGER jag....

  

Nisse och svarta valpen tar en gose tupplur med mig vilket är mycket välbehövligt efter några timmar i parken och en timmes hårvård...........

 
 
Rudi

Rudi

18 oktober 2010 16:56

Men rackarns vilken otur med rumpsprut och inomhusolycka! Fast kul i parken hade du ju i alla fall. Vi har en gråmulen dag här med kalla vindar och vill inte alls hoppa i någon pool!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

18 oktober 2010 17:06

Hej Rudi, ja som jag sa så började dan inget vidare, det är bättre nu, sen jag fått kräkas ett par gånger....puss på svansen

 
Aamor

Aamor

18 oktober 2010 17:47

Stackars dig! Du försökte ju komma så långt ut du kunde.
Är olyckan framme hos oss nån natt så händer det på trösklen vid ytterdörren, det är när jag inte lyckats väcka matte, men jag väcker alltid henne efteråt för att säga "det luktar illa så ta bort det". Matte skäller inte på mig utan säger att sånt händer fast jag gör det aldrig när hon är vaken!
Så taskiga de andre hundarna var som skulle upp på ryggen på dig, det gillar inte jag heller, jag vänder som du och vrålglor på dom och så rycker det i min överläpp.
Skönt att du mår bättre nu.

Nosgnugg!

http://aamor.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

18 oktober 2010 18:31

Hej Aamor, jag tycker också synd om mig, jag har varit ut och "sprutat" 2ggr till. Jag tror Matte håller på och kokar speciell mat till mig nu.........Jag har blivit sjuk i min stora säng (Mattes tror hon) på natten några ggr..... och då får jag inte skäll. Den här gången satt hon ju uppe inte långt ifrån mig,så visst kunde jag ha sagt till att jag var tvungen ut..........jag vet inte varför jag sket i det..... jag tror hon kom på mig genom hennes nos, som funkar himla bra har jag lärt mig.... ....puss på nosen Aamor

 
kicksson

kicksson

18 oktober 2010 18:24

Men Din lilla stackare, är det helt säkert att det INTE var fräskärringen som var vid myggdörren??? Du får kanske be Matte att säga till Annie att för mycket jordnöts smör inte är bra... allt för mycket kalorier också.. Ha en bra dag i dag i DIN säng...♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

19 oktober 2010 13:03

ja det blir nog slut på det godiset nu...............tyvärr........puss

 
Lena

Lena

18 oktober 2010 22:22

Fyyyy vilken matte du hade idag då!!?? har hon ätit "surkart" kärringen???...
Vet du? -inatt kl 04.00 vaknade jag, bäcksvart i rummet, så jag såg inte att hoppa ner från sängen, men jag satt där & fick frossa, så matte vaknade & lyfte ner mej, & jag sprang i 120 till ytterdörren, ut fort som kattsingen ;)& där sprutade det ur mej där bak ;)...
In & tvätta rumpan, somnade om för att vakna igen vid 06.00 & samma prosedur igen, & vid 08.00 lika för tredje gången...
Sedan var det över, mamma undrade så vad jag ätit för dåligt, men kom inte på något, men hon såg att jag åt lite "harskit" i skogen på dagen, men de brukar jag ju käka om jag kommer åt, alldrig blivit dålig i kaggen förr av det ;) & gott är de åxå! -leta efter det vet ja!! ;) kanske finns det några löspringande harar hos er? fniss..
Kram bästa Button! /Märta ♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

19 oktober 2010 13:02

JO surkart var hon.....fast om jag ska vara riktigt ärlig så beror det nog på att i början på mitt liv (flera år) så brukade jag skita inne väldigt ofta för att sen smaska i mig det, och det gillade inte Matte. Jag har inte gjort det på flera år nu eftersom hon är noga med att plocka upp det så fort skiten kommer ut. Så igår då jag hade lagt några korvar och hunnit äta en, så trodde hon att jag börjat med mina gamla tricks igen. Sprutet kom lite senare, och det går inte att äta.
Harskit har vi inte här, men kattskit finns, och det är asgott, jag kallar dom tootsierools. Matte gillar inte det heller, och jag brukar få munnen och tungan tvättad då jag gjort det.......eftersom jag vill pussas så går jag med på den behandlingen.............varför tycker Mattar att skit är äckligt ? ..............puss puss

 
Ludde

Ludde

18 oktober 2010 22:32

Stackare som fått problem med magen. Svårt att göra något åt det när man inte kan öppna dörren själv. Du kunde gott ha passat på att spruta lite när juckhunden höll på bakom... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

19 oktober 2010 12:54

det var en utmärkt ide Ludde...fast jag hade ju inget sprut då...........puss på svansen

 
Ingen bild

Myllan

19 oktober 2010 01:01

Men sötnos, vilken skitdag du haft :(( Matte fixade säkert nåt specialkäk, så det har lugnat sig med magen nu, eller hur? Du ser iaf ut att må gott, där du ligger o vilar med dina kompisar! Nattapuss på nosen, o simma lugnt ♥♥

 
Ingen bild

Lena(England)

19 oktober 2010 21:14

Oj nu såg jag att det var en till Lena som har kommeterat på din blogg så nu la jag till England...Din stackare som inte mår bra men nu fårr du se till att matte pysslar om dig ordentligt....härligt hade du ju i parken...Kramis ♥

 
Ingen bild

Lianne

20 oktober 2010 13:37

Ja du ...inte lätt att håll det man inte har i händerna!!!Undrar om det var jordnötssmöret som lilla vovven inte tålde .Kramar fr Västerbotten den första snön har töat bort...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards