floridatjej

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av EvaLena Hallgren - 24 oktober 2010 15:55

Nu var det länge sedan jag gjort något inlägg, men det beror på att först blev jag sjuk, och sen Matte.....Jag hade skitsjuka,och Matte dropp i nosen. Hon  blev orolig även om jag sprang omkring och ville leka som vanligt, så fick jag fara till min doktor, som jag avgudar.........jag viftar med hela kroppen och får himla bråttom då Matte svänger in framför porten hos honom. Jag är inte så där jätteglad att dom stoppar upp grejjor i rumpan, men det går fort så jag bråkar inte om det. Det visade sig att jag fått nåt sjukt i magen, och det kan vara från min park, eller från Annies godis. Spelar ingen roll, jag fick peniccilin, som Matte trycker ner långt nere i halsen på mig.........ännu ett nödvändigt ont som jag accepterar eftersom jag litar på Matte.

Naturligtvis undrade jag varför medecinen inte kan lindas in i en köttbulle eller lite ost, men doktorn förklarade att jag inte fick tugga på tabletten, den skulle lösas upp i magen ????? ...som man får stå ut.

Efter doktorn var vi till trädgårdshandlarn eftersom Matte ännu inte hittat alla hennes favoritblommor.

 

  


Den här krukan kunde bli en jättemysig koja till mig............... 

  

 

Varför ska vattenskålen sitta så himla högt ? konstig modell

 

  


Den här modellen passar mig mycket bättre, men vad är det där för underliga stenar ?

  


Sicken stenhård kille, och han hade pinnen i ett järngrepp...........gick inte att rubba

 

  

 

Sigge....vad sägs om dom här svamparna ? Matte blev överförtjust, och ville ha, men dom var dyra så hon bestämde sig för att härma..........så efteråt blev det blev en tur till hobbyaffären och hon köpte lera...........

 

      

En morron hörde jag ett nytt ljud som jag inte hört förut. Det lät som en liten bebis som grät. Jag hämtade Matte och vi gick ut och letade, och där satt den här lille killen i palmen vid garaget. Oj så ynklig han lät, han kanske hade tappat bort sin Matte ?

 

  


Trots att min Matte har nosen full av vatten, och har varit skållhet, så har vi tagit vår promenad runt kvarteret, minst 3 ggr om dan, och hon har lovat mig att jag ALDRIG ska behöva rastas som dom här två...........deras MAtte orkar inte ens plocka upp bajset, och det gör min Matte fly förbannad

 

  

 

Som jag sa så har Matte tillbringat mycket tid i sängen, och jag har naturligtvis hållit henne sällskap. Hon hade sån himla tur att en kompis till henne skickat massor med favorittidnigar från hennes hemland............så var gång hon vaknade låg hon och läste tills hon slumrade igen..................

Vi har alltså sovit en hel del den här veckan, så lite rastlös blev jag nog, och var jättesugen på att springa av mig.

Till saken hör också att min doktor tyckte att jag ska hålla igen på godis eftersom jag gått upp 2 pounds sen sist. ..............tråkiga nyheter tycker jag, men om jag bara får lite mer spring så..............

Sagt och gjort, i går kväll efter maten smet jag och Matte ut på golfbanan där jag kan springa hur mycket jag vill. (trots att det är ett himla gnäll om att hundar ska vara kopplade) Efter solnedgång golfar dom inte mer så då är hela banan MIN............tycker jag i alla fall..................

Nu ska jag kika runt hos mina cyberkompisar............

puss på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards