floridatjej

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

TORSDAG EFTERMIDDAG

Av EvaLena Hallgren - 28 oktober 2010 19:35

I morgon är det Halloween, vilket är en helg Matte inte gillar nåt vidare, ända sen den gången hon fick bilrutan full med råa ägg som några barn roade sig med att kasta.......(kunde ju kört av vägen, torkarbladen gjorde ingen nytta)

För min del är det presis som vilken dag som helst, men jag måsta passa mig noga så ingen försöker sätta kläder å mig. Förra året bodde det en pugtjej hos grannen, och hennes Matte hade köpt en skitlöjlig kostym till henne. Kiwi, som hon heter, tyckte väl den var ok...........

 

  


men sen tyckte hennes Matte att jag ocså skulle prova den..............jag tittade bedjande på min Matte för att slippa, men så satt hon ju där med kameran..........jag visade tydligt mitt misstycke , och Matte förstod, så kostymen åkte av illa kvickt efter fotot

Jag vill egentligen inte visa denna bild på mig, det är ju genant, men Matte insisterar på att jag ska "bjuda på mig själv"...................HA, Ok då, men jag ska påminna henne då jag inte får lägga in skämmiga bilder på henne

 

  


Ett annat "klädtillbud"var för några år sedan då vi skulle på låååååång flygresa och hälsa på där Matte är född. Matte sa att det regnar mycket där, och tyckte jag skulle ha en regnkappa ??? Hon letade fram den tuffaste macho overallen hon kunde hitta. Den var mycket välgjord och dyr som tusan.............men sånt skiter jag i....................tänker inte ta ett enda jävla steg förrän jag fått av mig eländet...............spelar ingen jävla roll om jag kan se nåt eller inte, jag tänker inte ta ett steg i alla fall...........

 

  

,Matte hade FEL, det regnade bara en gång på hela den resan.........................hahaha

Det var efter denna incident som Matte äntligen begrep att  jag SKA inte ha kläde. Det har visserligen hänt att jag varit på ställen där jag frusit så jag skakat, men då får Matte rulla in mig i en filt och krama hårt så jag blir varm...........tröja ?? nej för hellvitte...........

På tal om Kiwi förresten,jag gillade henne skarpt, fast hon for fram som en ångvält då hon väl fått upp farten , och hade en väldigt lång broms sträcka. Ibland använde hon mig att bromsa på, det gillade ja inte.

Jag lärde henne hur man kunde smita in genom bakdörren där Miles bor.

Miles är en stor röd katt, inte det minsta kelig, men inte så fräsig som min.............hon har en stor matskål i ett badrum, och ................ja ni vet.......Kiwi tyckte det var skitbra..................Tyvärr har min Matte kommit på mitt trick och vaktar mig som en hök när jag närmar mig den grannen.

Milos människor är ganska gamla och tycker bara det är kul då jag kommer ...........fast så var det ju det där..........med övervikt ..................

puss puss alla cybervänner och puss puss till alla andra oxå.................

 

 


 
 
Themis

Themis

28 oktober 2010 20:50

Hej Buttons!
Ja, du har det inte lätt, men du smiter undan illa kvickt, du måste vara väldigt intelligent, haha!
Hälsa Matte att hon är en kvicktänkt rolig Matte som verkligen kan framställa hur det är IRL. Och - jag vet - hur mycket det regnar i Mattes hemland......
Kramar

http://themis.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

28 oktober 2010 21:48

Ojoj, vilken syn med dig i pumpadräkt! Tack och lov att du slapp den! Regnoverallen var ju inte bättre den! Min matte köpte hem flera regnoveraller till mig förra hösten, men alla var fullständiga katastrofer när de väl kom på, så hon lämnade tillbaka alla till affären, sen har jag aldrig hört ett ord om overall igen!! En såg ut som en svart kondom på mig och en annan var stor och bylsig och röd och beige med en massa snören på. Nej, usch!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

29 oktober 2010 00:33

Hundar ska inte ha kläder! Jag har en rock när det är riktigt kallt på vintern, men annars räcker pälsen bra. Vi har laddat med godis om det kommer några busungar i helgen. Trevlig Halloween! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

kikkan

29 oktober 2010 09:24

Hi Buttons.... Leta fram lite eländiga bilder på Matte & lägg ut på Din blogg Du, eftersom hon tyckte Du skulle ha konstiga kläder på Dig och sen ta bild på det hela också, enough is enough..... Matte kunde ju klä på sig lite Halloween kläder, hon kan ju t.ex använda sina skelett tyger och göra något smart av det!!!!! Have a happy Halloween..

 
Ingen bild

Myllan

29 oktober 2010 12:48

Jag förstår dig Buttons, att kläder känns förnedrande att ha på sig, så de kan matte göra brasa av, eller ge bort, tycker jag ;)) Smygfota henne, t.ex när hon är yrvaken, med håret på ända, o lägg ut här på bloggen, hihiii
Ha det så gott, o puss på nosen, du goa ♥♥

 
Aamor

Aamor

29 oktober 2010 17:32

Du, du ser verkligen ut att lida, jag kan förstå att pumpa dräkten kändes för jä**ig men regnaoverall är faktiskt inte helt fel fast utan hättan!
Klart matte inte gillar Halloween när hon får ägg på bilrutan, min matte gillar den inte trots att hon aldrig blivit "äggad".
Du får hålla igen ett litet tag och sen smita över till grannen igen!

Nosgnugg

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

29 oktober 2010 20:23

Du har så rätt.....vi hundar ska INTE ha kläder!!!
Jag har min reflexväst i skogen, men den är jättetunn och bara som säkerhet nu under värsta jaktsäsongen.
Går inte att kopiera in länken till FB bruppen här.
Men om din matte finns på FB så kan hon lägga till min matte som vän så ordnar det sej med länken.
Hon ska söka på Helena Andersson och den med mej med svamp som presentationsbild är rätt.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

30 oktober 2010 01:11

Jäklarns vad jag skrattat... ursäkta Buttons men jag kan inte låta bli. Machodräkten var ju bara för underbar!!! vilka härliga pälskängor det sticker ut :-) Nä jag tycker nog oxå att du skall lägga ut lite generande foton på din matte.
Ha det så bra
Kramar från Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Hector

Hector

31 oktober 2010 13:32

Nej här kommer inga kläder på heller, inte ens ett täcke. Nä min päls duger bra.
Vi hade besök av busungar i går kväll, jag tyckte de såg för roliga ut, men brorsan han skällde på dem han för han tyckte inte de såg skojiga ut bara otäcka.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Blessing

1 november 2010 00:51

hej hahaha,,Vi har det inte lätt vi vovvar, matte tar på mig regnkappa, fast det inte regnar, fast i o för sig så är jag valpklippt och det har varti kallt här i värmland. Och e man hälften kines så blir det lite tunt i ljumskarna. Så låt gå för den stickade tröjan ibland..VOfff och stå på dig mot matte hehe..Blessings

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

1 november 2010 06:32

MEN OJ vad vi fnissade..förlåt men du såg sååå skojig ut! Och ja vi förstår att du inte vill ha kläder, jag Älsa får stå ut med täcke nu när det blir kallt fastän jag har så mycket päls men det är för jag har fel i ryggen, annars får jag ont o det är jättejobbigt!
Ha det så bra nu, puss på fina nosen=)

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards