floridatjej

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

TISDAG KVÄLL

Av EvaLena Hallgren - 3 november 2010 03:07

Att det ska var så himla svårt att få Matte att sätta sig här och skriva då JAG vill, jag ville ju berätta vad jag gjort i helgen. ..............nåja......jag gillar ju Matte ändå, trots hennes fel och brister.

Lördag så fick Matte för sig att träna servern på tennisbanan. Jag fick följa med och det var rena bollorgien..........jag blev alldeles slut, så jag fick vila i korgen en stund....... 


  


Glömska Matte hade inte tagit med en vattenskål till mig, så jag fick dricka där hon dricker och det är ganska svårt att få fatt i strålen, men där var kallt och skönt att svalka magen. Matte sa att om nån skulle se mig där så skulle hon fått ovett, så det blev en kortvarig svalka.......

  

 

Sen var det flyguppvisning på stranden, inte långt från min park, så självklart trodde jag att vi skulle dit eftersom vi körde över båda broarna, men tji fick jag den här gången. Det där surrandet i luften brydde jag mig inte så mycket om. Mycket roligare att spana in hundtjejer ........

    

 

Söndag blev jag lämnade ensam med Husse jättelänge. Matte var till IKEA och handlade massor med mat...........jag fattar inte varför jag inte fick följa med den här gången ? jag har ju varit där förr ? .........

Matte sa att det berodde på att hon och hennes kompis skulle äta lunch på ett ställe jag inte fick komma in på.........ett skitställe med andra ord.

När Matte kom hem blev jag så glad, och hon sa att hon saknat mig och vi gick på långpromenad........därefter hade jag tänkt läsa en bok, men var så slut, att jag somnade innan jag valt ut nån bra...

 

    

 

I dag har det blåst lite, och då är det inte så många gubbar på golfbanan, så Matte och jag gick aslångt,(nästan hela golfbanan) och jag fick springa lös, utom när vi går förbi sjöarna, då kopplar Matte mig eftersom hon vet att jag gärna vill till vattnet och kolla.  Det bor krokodiler där, och Matte säger att dom skulle nog gilla mig............till middag............usch å fy så otäckt hon pratar, jag tror inte på nåt sånt, ALLA är snälla och jag vill vara ALLAS kompis, men det går inte med krokodiler säger hon ??............och jag lär väl aldrig få veta om hon har rätt.

Den här gången hade hon inte med sig kameran, så här kommer en gammal bild på mig då jag kutar i fullfart...............

 

  

Såna här bollar ligger och skräpar överallt, men jag får inte lös dom, och dumma Matte vill inte hjälpa mig, hon säger att golfgubbarna rår rom dom ?

  

 

Jag hittade en fläck som luktade så ini nordens gott, och den doften ville jag ha med mig hem , så jag rullade och gnodde som en galning, trots att Matte sa till mig att sluta. Hon använder ju luktagott vatten...... ???

Av någon anledning uppskattade hon inte alls min läckra doft, eller det bruna kletet i mitt hår ???? ofattbart ???

Då vi kom hem fick jag gå raka vägen till vattenskålen och sen direkt i badet.  det blev det gröna skumbadet denna gång.................nåt som tydligen ska vara bra ifall det var nåt sjukt i min nya hårinpackning........

gröna skummet luktar jättegott säger Matte, men jag hade ju redan golukt på mig ?? varför får inte jag bestämma hur jag vill lukta ??

Mattar är bra underliga ibland ?

  


Nä nu är det dags att bädda i  min säng, (den som Matte säger är hennes ) så ses vi i morgon.....bara jag kan få min lata Matte att hjälpa mig.............puss alla vänner, och ovänner .............

 

 

 
 
Rudi

Rudi

3 november 2010 08:06

Du får verkligen vara med om roliga och annorlunda skaer. Krokodiler, minsann!! Och att bada i drickfontänen. Svalkande i värmen, det fattar jag. En riktig härlig springbild på dig fick du med också. Jag känner hur jag vill springa ikapp med dig på din golfbana! Ha en härlig dag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

3 november 2010 09:26

Jag tycker det ser ut som om tennis är roligare än golf. I alla fall verkar bollarna roligare. Jag hoppas verkligen att du aldrig får veta om man bli kompis med krokodiler. Springa ikapp på golfbabab låter alldeles underbart. Vi kanske kan ordna en gruppresa? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

3 november 2010 21:14

gruppresa låter helläckert, kom ni allihopa...........det gillar jag, och jag delar gärna med mig .........

 
Gerd

Gerd

3 november 2010 12:39

Vilket roligt hundliv du har Buttons!
Jag bara älskar att läsa det som Matte skriver!
Kramar i stora lass på panna och på tass!

http://themis.bloggplatsen.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

3 november 2010 13:37

Visserligen har du inga korvträd som jag har, meeeeen, krokodiler!! det smäller allt ganska högt :-) Puh, vilken tur att dom inte finns här för det har regnat så mycket så det finns sjöar överallt nu.
Jo du akta dig för att ta golfarnas bollar, dom är heliga :-) Jag får visserligen följa med husse ibland när han spelar men bollarna vågar jag inte ta.
Vilken härlig bild på dig när du kommer springande.
Kramizar från Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

3 november 2010 21:12

jag ska be Matte köpa ett korvträd nästa gång vi är till handlaren, säkert finns dom här också ???

 
Kurt Fido\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Kurt Fido\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

3 november 2010 17:20

Du kan lugna matte det inga krokodiler det är alligatorer fast jag tror inte dom är så värst snälla heller! Kul med flygplan det ligger mig varmt om hjärtat! Min hund(Ricko)b fick flyga helikopter och lite annat tja så där tyckte han men husse var ju med! Vov! Fido

http://blogg.expressen.se/2011-djz554-dek

EvaLena Hallgren

3 november 2010 21:10

jodå visst vet vi att det är alligatorer här i sjöarna, men Matte hade en sån där Swenglish grej, och tänkte att alligator är Engelska och krokodil Svenska ......hahaha, Matte är sinnesförvirrad ibland. Trots det så händer det ganska ofta att det står i nyhetsblaskan om nån stackars hund eller katt som blivit alligatormat.............så Matte har totalnojja då vi är vid vattnet....kram Fido

 
Sigge

Sigge

3 november 2010 19:39

Hu va läbbigt med grönt skum i tortyrkammaren!!
Du lukatde säkert utsökt efter rullningen.
Jag har ju en Krokodilsjö men några krokodiler har jag då aldrig sett där.
Döpte den till Krokodilsjön eftersom det suttit en skylt där som varnade för såna. Fast egentligen heter sjön nåt annat och är mycket omskriven i Liza Marklunds deckare

http://svamphunden.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

3 november 2010 21:11

då det gäller golukt så är jag och Matte för evigt oense..........men jag tycker om henne ändå...

 
Aamor

Aamor

3 november 2010 21:40

Kunde du låta bli bollarna i tenniskorgen? Gillar man bollar måste det vara himmelriket!
Usch nä, gå inte nära vattenhålen, krodiler ska tydligen vara stora och glupska så där är det nog bäst att lyda matte för tyvärr går det inte att vara vän med alla!
Gillar ditt ställe att svalka magen på, sen att vissa är lite känsliga över att en hund håller till där är ju deras problem!
Du hade nog inte fått sova i "din" säng med den doften även om du tyckte om den, det är smällar vi får ta ibland!

Nosgnugg

http://aamor.bloggplatsen.se

 
kicksson

kicksson

3 november 2010 23:42

Hej Buttons!!! Tog Du några bilder på vad Matte inhandlade på IKEA????? Jag ska nog åka ner till en av våra London IKE-or i veckan och se vad de har på matlagret... Håller nog med Matte ang den 'bruna smörjan' lukten... Du vet ju att hon INTE gillar den aromen!!!!! Ses på Skypen snart igen. ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

4 november 2010 07:35

Vilken helg du haft! Full av olika aktiviteter. Den där "gamla" bilden på dig springandes på golfbanan är helläcker. Min matte brukar också åka till IKEA nu och då ... och då köper hon lingonsylt, gravlaxsås och Marabou choklad. Det är sånt som min matte gillar. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Affi

Affi

4 november 2010 18:19

Hej!
Klar du får för du är ju super söt. Jag gillar söta killar men är lite blyg i början men när jag lärt känna dom är jag modigare.
Har helt själv uppfostrat min lillebror Aamor, hans matte är lite pjoskig med honom, hihi, så han behöver min fasta tass!
De säger att jag inte behöver göra det men jag har tagit på mig det för jag är nr 1 i kullen och han kom som nr 2.

Puss!

http://affi.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Myllan

4 november 2010 23:44

Hej på dig sötnos! Det har ju hänt en himla massa, sen sist ;-) Lite trist för dig, att du inte fick följa med till IKEA, men det var ju desto roligare när matte kom hem med allt gottigt hon handlat!-Nåt var väl säkert till dig oxå? - Men du, detdär gröna skumbadet, ser ju "skumt" ut! OK, det är nog säkert bra, så du inte får några konstiga bacillusker, eller nåt, efter att du rullat dig i "dofterna", hrmmm...- Ska ta o buffa upp mina kuddar, o lägga mig nu, så nattis på dig, o puss på nosen ♥♥

 
Lena

Lena

5 november 2010 14:05

Läser & njuter! du har sådan humor kompis!!! ;) fast den där Haloween pumpan var inget vidare ha ha ha...
Själv ska jag till doktorn strax, mamma funderar på livmoders inflamation! & hon är jätte rolig...
Kram & håll tummarna för mej är du snäll!♥ /Märta Louise

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Gerd

Gerd

6 november 2010 19:06

Allahelgonsdagskramar från Lidköping!
/Gerd

http://www.themis.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

8 november 2010 18:03

soliga kramar tebaks...........

 
Hector

Hector

12 november 2010 19:36

Vilken massa spännande bollar, och på en och samma plats ! Jagade du dem ???
Krokodiler säger du, är dte sådan där matte brukar se på på TVns naturprogram med jättestooorra tänder ? I så fall ska verkligen akta dig, de äter sådan som är större än dig också. Men hur kan de ha sådan på en golfbana ? Låter ju livsfarligt.

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards