floridatjej

Alla inlägg den 7 november 2010

Av EvaLena Hallgren - 7 november 2010 02:29

Idag har jag haft lite kul vid sjön som jag normalt inte får gå till eftersom Matte har mardrömmar om alligatorer. Tydligen har vattnet surnat från allt regn, och all fisk dör, då kommer kalkon-gamarna för att käka...finns alltså redan massor med alligatormat. Det är jättebra att turkeybuzzard finns säger matte..................dom är duktiga renhållningsarbetare

      


Dom är inte speciellt söta, men jag har absolut inga fördomar, så jag ville leka, och sprang fram till dom, men då stack dom, fattar inte varför, jag skällde ju inte ??

 

      

 

Å andra sidan så var det rätt kul att dom flaxade iväg, och kanske det är deras sätt att leka med mig och dom kom tillbaka så fort jag vände ryggen till.

Som vanligt förstörde matte mitt roliga, eftersom hon blev nervös då en del gamar började vänja sig vid mig och kom för nära.................dom har skarpa näbbar och är tom. större än mig, så jag blev inkallad och kopplad............

  


En redtailed hawk, kom också förbi och dök efter en fisk, men matte hann inte med att knäppa bild på den. Hon var så fasinerad hon bara glodde.

En woodstork stod också vid strandkanten och käkade. 

  

 

När vi kom hem satt vi och vilade en stund i pensionärskuvösen, fräskärringen tycker tydligen det är för kallt här nu, så jag får ha hela hennes klätterställning för mig själv. Hon skulle bli skitsur och fräsa ihjäl sig om hon såg mig här uppe

 


  


Den här balansakten har jag lärt mig av henne

    


  


det var då ett himla plåtande av matte  i kväll, och eftersom jag gör mig bra på bild så vill jag visa alla................matte är lite avundsjuk på mina låååånga ögonfransar.

Dessutom har vi diskuterat om hon ska sluta raka mig runt munnen. Min ras SKA ju ha lång mustasch, men jag har en ful ovana (säger matte) att böka och rota i mycket äckliga grejor, och då vill hon inte pussas efteråt...............löjligt eller hur?


      


min profil är inte sa dum den heller..............fast hmmmmmmm, kanske med skägg skulle bli finare ????

  


Mattes sy-pall har blivit en av mina favoritplatser att vila på, och den är mycket nära data stolen, så jag har full koll ifall matte skulle hämta nåt ätbart.................har slumrar jag lite med ett öga så jag inte missar nåt.......... Nisse har ingen koll alls, fast en bra lekis, trots att han slutat pipa...

  

datastolen hoppar jag aldrig upp i nåt mer, har testat en gång, men den for iväg över hela rummet, och jag blev kvar på golvet.........skitläskigt var det.

 

sovdags i stoooooora sängen.......gonatt och puss alla vänner

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards