floridatjej

Alla inlägg den 16 november 2010

Av EvaLena Hallgren - 16 november 2010 03:12

Förlåt mina frånvaro mina kära bloggvänner, men det är inte mitt fel att jag har världens lataste Matte. Jag har ju en hel massa att berätta, men måste tyvärr be henne om hjälp och då kan det ta sin tid.................Nåja, hon är hyfsat bra för det mesta så det är ingen ide att skälla.........

Vi har smitit ut på golfbanan flera kvällar, och det är skitkul, men Matte vägrar fortfarande att hjälpa mig att få loss bollarna ? Hur mycket jag än stångas på dom så kommer dom inte loss.

 

  

 

min Musse Pigg imitation    

 

Fåglarna vid sjön har flugit sin kos, men härom dagen mötte jag dom här 2 långbentingarna. Jag har träffat dom förut, och har också försökt att komma närmare för att känna efter hur dom luktar. Fågel långben backar inte undan som dom andra fjäderfäna gör. I stället så vecklar dom ut vingarna  blir as stora, och kommer mot mig med långa näbben färdig att nypa till mig.??

Det är vad matte säger, jag tror dom vill pussas.

 

  


Nu är det vinter här, och alla "snowbirdar ",(det kallar vi dom som flyttar norrut på sommaren) har kommit tillbaka, och det betyder mycket garageshoppande där vi bor. Bra sätt att byta skräp med varandra säger matte. På vår morron promenad hittade hon fina skålar som hon ville ha, så vi fick kila hem efter pengar. När vi kom tillbaka fick jag syn på en skitfin väska till mig. Det är en sån som jag behöver då jag ska följa med matte till där hon bodde som valp. Min gamla väska lyckades jag göra ett hål i nätet på, för att försöka rymma..............ja inte så långt förstås, men jag var skitless att sitta där på golvet och inte kunna se vad som hände, eftersom det var ett himla springande fram och tillbaka hela tiden. Som vanligt hann matte avbryta mitt upptåg...........

Den nya har hjul och är av läder...............kanonfin, och matte drog mig i den hela vägen hem. Fattas bara vi hade ju gått fram och tillbaka 3 gånger............

 

    

 

I förrgår fick jag följa med till restaurang, och det är alltid kul, men matte åt gräs med rå fisk så det blev inget till mig..........(husse delar aldrig med sig)..men jag satt ändå snällt och uppförde mig bra, så matte fick vara stolt.

 


Som belöning fick jag en tjur kuk.................  jodå, ni läser rätt. Då vi var till min doktor för ett par veckor sedan, så sa han att mitt favoritgodis, grisöron är mycket skadligt för en liten kille som jag, innehållr fett och salt. Dessutom kan det finnas salmonella i de importerade varianterna. Rawhide är också ett nejnej enligt min doktor. Det som blir så himla gott då jag tuggat på det i timmar och det blir så där smaskigt slemmigt och mjukt. Matte blir skitsur då hon trampar på en sån barfota...........hihihi

Tydligen mycket skadligt, eftersom det inte smälter i magen och risken för kvävning är stor..............

Så vad ska jag tugga på nu då ???   doktorn sa tjur penis är bra ??

OK, så vi åkte till min butik och frågade min tjej om såna fanns. Jajamensann, det fanns, en hel kostade $12, och en liten bit $5 så matte tyckte att vi köper väl den stora så vi kan kapa till mindre då vi kom hem. Ekonomiskt eller hur ?

Inte en chans, penisen är stenhård............(matte fnittrar nu ) går inte att skära med nåt som matte äger. Hon prövade använda husses bågsåg, men gav upp efter en stund och gav mig hela snoppen.

Den är 65cm lång (stackars kossor) och består mest av protein. Den har inga tillsatser och ska vara väldigt nyttig för tänder och tandkött.

Till att börja med gick det trögt, men nu har jag jobbat på den som sjutton och den börjar få jättegod smak.  Nu tycker matte den luktar illa..................så jag får inte käka på den i hennes .....oooops MIN säng

OK då får jag väl ligga på soffan då...............

 

 

Det är inte så lätt att hoppa upp i soffan med så stora grejjor i munnen, men skam den som ger sig........

    


Idag har jag haft en "standoff" med fräskärringen, hon ville tydligen gå genom dörren, och det får hon väl, men hon kunde ju ha frågat lite snällt i stället för att fräsa på mig. Det var presis vad jag  försökte jag säga till henne, men då kom matte och la sig i................och lydig som jag är................


Ja det var allt från mig för den här gången, ska försöka få matte att skriva och berätta lite oftare..............kanske jag kan muta henne med en liten bit av tjursnoppen ?? hihihihi



 

Ovido - Quiz & Flashcards