floridatjej

Alla inlägg den 20 november 2010

Av EvaLena Hallgren - 20 november 2010 03:18

I går gjorde vi nåt som jag inte har gjort på länge...............vi åkte nämligen in till byn jag och matte. Vi brukar cykla dit, jag på utkiken i korgen på styret, och matte trampar, en  mycket rättvis arbets fördelning tycker jag.

Det är 19 miles,( ca 3 mil) tur å retur,och det hoppas jag matte får lust och ork att göra igen.

Att åka bil är också ok,  vi parkerar i utkanten av byn och går på promenad/shopping i Cocoa village. Här finns många små mysiga bouticker som matte gillar.

Allra först stannade vi i MIN butik, för att hälsa på Buddy. Han är en katt presis som fräskärringen, men inte lika hysterisk som hon är. Buddy vill inte pussas ? och det respekterar jag så klart.................fattas bara annat, Buddy är ju en stor kille och han har jävligt vassa klor..............man är väl inte dum .............

 

  

Där bodde en snacksalig  fågel också................., jag ville berätta om fåglarna som jag sett hos mig  i förra veckan, men det var omöjligt att få ett voff i vädret som han babblade på.... Jag lyckades tigga till mig en ny leksak ........som jag ska visa er sen.

 

 

  


Ägarinnan till denna butik har alldeles rätt inställning tycker jag

 

  

En tjej som pratar samma språk som matte pratar ibland, har en klädaffär i byn. Dom brukar prata med varandra, men matte köper inga kläder där för hon säger det glittrar för mycket om dom..................hon har i alla fall flaggan som matte så stolt visar mig varje gång vi går förbi............................BIG DEAL !!!! säger jag

    

Det är många som varit här som jag inte känner...........ännu............bäst att lämna visitkort, ifall nån snygg singel tjej skulle vara intresserad................inte i  blommorna säger matte ...............det var inte jag som börja svarar jag

   Jag träffar alltid många nya vänner, både människor och hundar. Jag har nån speciell dragningskraft säger matte..................vet jag väl, säger jag.....................man är väl hundnositör av högsta rang..........

  

 det är viktigt att skratta och vara  glad , för då blir andra glada................


    

Vi gick ner till parken och där träffade vi en kille med 3 mysiga hundar. en ShihTzu, en Havanese och deras valp..................en hel familj alltså. Killen berättade att han ville dom skulle ha fler valpar snart...............

Matte gillar inte då mattar och hussar låter oss ha valpar hur som helst, då det finns så många hemlösa som behöver ett "forever home", men för en gång skull höll hon tyst om vad hon tyckte , så jag fick leka en stund

Nórmalt får vi inte springa lösa här, men det var nästan tomt på folk förutom 4 st på en picknickfilt i andra änden av parken, så vi fick göra ett utankoppelspring...............nåt som jag ääääälskar 

Självklart stack jag raka vägen till dom på picknick filten, för att tigga godis. ...det gick åt skogen, dom gillade inte mig ??? en tjej var livrädd för mig ?? och matte fick skäll ?

Hon kunde ju inget säga eftersom jag var okopplad, så matte fick be om ursäkt för mig.................phuiit vilket trams tycker jag, jag stannade inte ens för at lyssna på larvet.................

  

 

  

I parken finns en fontän för barnen att leka , då matte såg mig springa dit blev hon orolig att jag skulle ta ett bad, för då hade hon nog fått mer skäll........en del människor tror ju att vi smittar med nåt.......... , så jag skippade badet.........

  

 

 Hallååååå är det nån hemma

  

 

I den här butiken träffade jag en himla högfärdig primadonna, hon var för fin för att komma ner på golvet och hälsa.............skiter jag i ..........gav henne kalla svansen.............och matte köpte iget ............

  

 

En glass skulle inte smaka så dumt................hörru matte .............en glass matte.......

 

  


Det blir man bara tjock av........................... hahaha, du ja........men inte jag ,,försökte jag.........och så köpte matte en kula, det var gott...............sa jag att jag är hundnositör ?

 

  

 

Efter den lilla glasspausen forsatte vi fönstershoppandet.............neeeej för tusan gubbar matte, dom där solbrillorna får du inte köpa.........då får jag ju skämmas................gå 10 meter efter dig........

  

 

Man ska alltid ta sig tid att stanna och lukta på blommorna

 

  

 

Den här gatubilden saknar en fin hund............

 

  

 

nåns ögon bränner hål i nacken på mig ???  en hund som blev sur för jag inkräktar på hans territoium ??

 

  

 

Vi har haft en rolig och innehållsrik dag, och matte har lovat och skärpa sig så det inte blir så långt mellan utflykterna.....

som jag lovade kommer till sist en bild på presenten som jag valde ut till mig.............en fågel med pip och repben..............nyaste leksaken är alltid min favorit ett par dagar...........................

  


Dags för mig att gå ut och slå sista drillen för natten................vi ses i morgon.........puss puss alla vänner ................

 


 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards