floridatjej

Alla inlägg den 23 november 2010

Av EvaLena Hallgren - 23 november 2010 04:11

I förrgår började matte tokstäda i hela huset, och då hon blir på sånt humör är det lugnast att hålla sig undan. Först slänger hon ut husse, sen allt bäddmaterial från "min"säng.........alla mattor åker ut...................och mitt spabord (tvättmaskinen) fylls med vatten och tvål. Att den brummar gör mig inget, men då matte tar fram snabelmonstret är det bäst att hitta ett bra gömställe. När jag var yngre tyckte jag det var kul att jaga och skälla på den...........jag brukade lägga mig i bakhåll under soffan, och när monstret kom på lämpligt avstånd så slängde jag mig fram i full attack...........vilket skrämde skiten ur matte, som styrde monstret..................skitkul lek var det, tills en dag då matte och monstret gick till motattack...................och jag höll på att sugas in i ett litet rör..............det började med håret, och det var skitläskigt.

Fräskärringen gillar heller inte monstret, och eftersom mattes städnojja sällan sträcker sig till hennes rum (husses jobb)så smet jag in dit, och av nån underlig anledning så fräser hon inte ??? .............hon gillar mig nog ändå.

Jag ska försöka etablera en allians med henne, så kanske vi kan besegra monstreet tillsammans.......................

Matte har städnojja, det ska putsas och skuras sa ini nordens ibland...............hon blir sa vansinnigt nöjd med sig själv då det skiner och blänker överallt. Den här gången gnistrar det om fönstren, och det på grund av nya putsblandningen som Annie berättade om .

receptet är vatten ammoniak, rubbing alkohol, och ett par droppar diskmedel............jäsiken så bra det blev

  


Det blev en tripp till biltvätten igen, och det är kul, efter bilskumbadet går man ut och väntar tills en massa killar med enorma snabelmonstrar fixar och donar där inne.Skönt att hålla sig på avstånd då. I väntrummet fick jag syn på en söt liten pudelflicka och skullle presis gå fram och hälsa då hellvettet bröt ut..........Sekunden hon fick syn på mig så skällde hon som den värsta bandhund..............henes matte försökte lugna henne, men det var stört omöjligt att få tyst på kärringen...........så matten tog henne under armen och gick iväg medans hon forsatte att skälla........................sjäv bryr jag mig inte om såna stollar, jag bara vänder dom ryggen och går därifrån.................och matte blir vansinnigt stolt då ..............det vet jag.......

    


Idag har jag jobbat som lapptäcks kontrollant...................ett jobb som inte har funnits på ett bra tag.......... jag trodde faktiskt att matte glömt bort det, eftersom hon lekt med en massa garn på senaste tiden.........

Hur som helst så blev det en tripp till tygaffären idag, så det blir säkert mer jobb snart. På den här snobbiga tygaffären får jag inte följa med in, så jag fick vänta i bilen..............det är bara att gilla läget och passa på att ta en styrkelur.............

    


I morse ville jag inte stiga upp, jag hade bäddat så mysigt.................och matte kom och störde med en blixtrande kamera................jag ska fundera ut nån lämplig  hämnd vad det lider.......

        


Suss gott och tassarna  på täcket.................puss alla vänner


Ovido - Quiz & Flashcards