floridatjej

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

ONSDAG EFTERMIDDAG

Av EvaLena Hallgren - 8 december 2010 22:05

Nu sitter jag och matte och kurar inomhus, för det har blivit kallt så ini nordens ute. Ja ni som bor i mattes gamla land plumsar ju kring i snön, så ni kanske inte vill lyssna på vårt gnäll???..........gnäll å gnäll förresten, det är ju inte jag som gnäller, det är matte som tjurar och klagar på kylan, jag är ok bara toaletten går snabbt så....

Kl.5  morse var det endast 4 grader varmt, och såg ut så här på mattes bil 


  


Matte tog ut filtar och bäddade om hibiskusarna, vetinte om det hjälper, och det vore ju synd om dom fryser ihjäl, men det finns nya hos trädgårdshandlarn. Matte tycker mer synd om apelsinodlarna som får sin skörd förstörd........men det kanske går att sälja apelsiner  som isglass ????


 


Matte har i flera dagar sagt att jag inte luktar så fräscht, men hade helst velat vänta med bad tills det blir lite varmare ute. Själv tyckte jag nog också att det var dags, men inte för den fina aromen, men det hade börjat klia som det alltid gör då matte säger att jag är skitig. Hon fattar i alla fall lite..........................och jag blev så glad 


  

   

Jag älskar faktiskt att bada, med mycket skum och varmt vatten. En av mattes kompisar i England tycker också om att bada, så då hon kommer hit ska jag fråga om hon vill bada med mig, hon får säkert plats om jag flyttar på mig lite ...........



 


Efter badet båser matte med varmluft tills jag är torr, å gud va skönt det är............... 



När jag är torr , kammad och luktar gott, så  får jag alltid lite godis för jag är så duktig tycker matte.............................jamen jag njöt ju såååååååååååå

 

 

sen sparkade jag boll med matte en stund och till sist försökte jag blidka fräskärringen igen.............no success den här gången heller................men skam den som ger sig ..................

puss på alla vänner .................vi hörs snart igen .........



 
 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

9 december 2010 07:37

Oj, att ni har så kallt nu! Men något snörull kan du väl inte få till antar jag. Du var mig en baddare på att bada. man ser ju att du gillar både bad och blås! Härligt! Jag blir badad en eller två gånger om året och tycker väl att det är så däe lagom kul...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

9 december 2010 08:54

Så'nt där spa ordnas här också då och då! Och åtminstone jag tycker det är bra mysigt. Man får ju mattes hela uppmärksamhet om inte annat:)
4 grader tycker jag väl inte är så mycket att gnälla över... Fast matte säger hon faktiskt tycker det är värre än -4.
Jesper

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kurt Fido\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Kurt Fido\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

9 december 2010 09:49

Verkar som du gillar att bada och torkas osv hundgodis är väl gott! Strunta i katten! Min vovve brukade jaga upp dom i trän! Han gillade också att bada fast mest ute men även dusch gick an! Ha det bra och hälsa matte! Kurt "Fido"

http://blogg.expressen.se/2011-djz554-dek

 
Ingen bild

Lena(England)

9 december 2010 16:29

Klart att vi ska bada tillsammans Buttons hoppas jag oxå får en godisbit if Im a good girl!!!! fast jag vill ha en mycket större bit än den lilla du fick..... Här är det oxå kallt så det blir att mysa inomhus....Kramis ♥

 
Ludde

Ludde

9 december 2010 17:08

Hmmm? Bada låter inget vidare, fast jag får nog erkänna att jag har bara badat utomhus, i sjön. Jag brukar duscha tillsammans med husse och när jag är klar torkar matte mig med handduk. Någon blås vill jag inte vara med om. Jag litar inte på maskiner som låter. Det var kul att se dig bada i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

9 december 2010 17:28

Så snygg du blev efter badet, håret bara flög fram!
Frågar matte mig så om bad så sitter jag och kurar under sängen, fast när jag väl badar så gillar jag det.
Blåsen gillar jag inte precis men det kommer kanske med åren. Jag har ju många många bad framför mig!
Du är lika ivrig som jag är när det är dags med godis. Matte tyckte att det var kul att se.
Strunta i fräsisen, hon lär nog aldrig älska dig men hon kan ju klart vara kul att reta!

Nosgnugg

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

10 december 2010 11:00

Kallt?? +4 grader, rena sommarvärmen ju!! ;)
Kram från ett kyligt Dalarna! -15 ;) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

14 december 2010 01:31

Oj, visste inte att det kunde bli så kallt hos er. Bada eller åtminstone duscha får jag göra varje dag nu när det är så kallt för hela jag ser ut som en snölykta när jag kommer in, all snön fastnar i min päls ju. Nu har vi - 16 och en halv meter snö :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Gerd

Gerd

19 december 2010 15:36

Hej Buttons! Ett tag sen jag tittade in till dig nu...
Det är fullt bestyr här hemma, så jag hinner inte det jag vill.
Men du är ju ompysslad och har det skönt och gott.
Ja, jag bor ju i mattes hemland och har mycket snö, usch usch....
Har du grattat matte på födelsedagen idag, då?
GRATTIS GRATTIS säger jag igen, fast jag har grattat henne på annat forum också.
Kramkram Gerd

http://www.themis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 december 2010 09:04

Har ni helt frusit fast eller??? fniss...
Här är många dec nu! & snön den bara fortsätter vräka ner! igår sprang Märta under! snön, såg bara såååå kul ut! ;)
Kram på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

21 december 2010 07:18

Hello, over there! Måste ju träna engelskan lite...:)
Tassar in för att önska er en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!
Tiden går alldeles för fort, så jag passar på när jag ändå är igång :)
Kramar till er från oss!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

Blessing

23 december 2010 19:12

Vill bara önska er en God Jul och Gott Nytt År från karlstad..Blessings

 
Ludde

Ludde

23 december 2010 22:59

Hoppas ni får en skön jul! Kramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

24 december 2010 07:03

En riktigt God Jul till dig och din familj!

Nosgnugg

http://aamor.bloggplatsen.se

 
kicksson

kicksson

24 december 2010 14:48

MERRY CHRISTMAS to you from us. Kramar ♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards