floridatjej

Alla inlägg den 31 juli 2010

Av EvaLena Hallgren - 31 juli 2010 08:40

ny dag, fint väder, och garmin visar vägen, cowboy musik på radion, "God is good, beer is great, and people are crazy...........tralalala" texterna på country  musik är ju helt galen.

Vi lämnade Wilson och körde mot Grand Canyon, och för första gången så svek Garmin, och gubben skulle läsa karta. Det gick så klart åt skogen, men det gör inget, fanns bensin i bilen och naturen var fantastisk.

Det blev 254 miles,40 mil+ en massa mer i omvägar....... Mycket fint att titta på så..........  

Strax innan Flagstaff hittade vi en nationalpark som heter Walnut Canyon där bodde det folk för 700 år sedan och det låg på 7000 feet höjd.

Vi gick inte alltför långt, eftersom jag är ganska rejält höjdrädd, och det skulle bli en straptasrik vandrig på så hög höjd.

Fantastiskt tjusigt var det i alla fall.

               

Efter denna fantastiska uppplevelse åkte vi till Grand Canyon, och det finns inte ord att beskriva hur otroligt vackert och stort det är. Det är bara att lägga in bilder, så ni får föreställa er


                 

Den här killen tyckte förstås att han var jättehäftig, och en Ranger talade om att denna månad hade 3 trillat över kanten, och sånt övelever man inte. Dom tror att dom hoppade med vilje..........fy fan, vore inte en kula i skallen bättre ?


             

 

Det var varmt, och Buttons hittade en liten skuggig plats, och där la han sig och sa "jag tänker inte ta ett enda jävla steg till " och då fick jag så klart bära.

Han väger bara 8 kilo, men jisses så tung han blev i värmen




Jag försökte mig på att filma igen, hoppas det funkar ?


När vi lämnade parken blev det plötsligt rejält oväder, så spöklikt det blev !!!

Mysigt spännande tyckte jag. Tyvärr lyckades jag inte fånga blixtarna på bild. Regnet var kortvarigt, men intensivt.


   

Till sist en bild till mina ormrädda vänner..............GODNATT.


 

Skapa flashcards