floridatjej

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2010 06:47

Idag har jag varit i 4 stater, Kansas, Missouri, Illinois, Kentucky. .........


 

Min mage har nu sagt ifrån på skarpen att det får vara slut på skräpmat, genom att tvinga mig sitta på porslins tronen åt helsicke för länge.

Vi kom inte iväg förrän kl.11, men jag lyckades ändå ta mig till målet som jag planerat  Paducha..........Quiltens mekka, med stort Quilt museum och tygaffärer och tygaffärer..........det blev 483 miles 77 mil....

Vi stannade och åt vid 3 tiden, men kom inte ihåg var. Vet bara att gubben troligtvis tappade kreditkortet där, och att det var 40 grader varmt.

Eftersom jag ville ha "riktig"mat och vi inte kan lämna Buttons i bilen, så smugglade jag in honom i vagnen med en av mina quiltar över honom, sa till honom att vara tyst så fixar det sig. Det gick bra, och han blev inte upptäckt förrän vi var på väg ut...............we don't allow dogs in here ........

Naturligtvis blev vi tvugna att stanna och fota the Gateway Arch i St Louis.


 

storstads trafik är tröttsam, avgaser luktar illa..........det är bättre på landet.


       

Man kan åka upp inne i bågen i sån här kur, 4 personer men ingen hund så klart. Det skulle ta en timme, och så länge ville jag inte sitta instängd i en sån där kapsel


 

Det var en mycket fin park utmed Mississippi floden som är gräns mellan Missouri och Illinois.


     

Buttons ser så kul ut då han "snusar".........


  den här pråmen ser ut som om den håller på att sjunka, men den puttrade på i ganska bra fart.

  


Mysigt fik, men jag har et mål........................en mission..........tygaffärer tygaffärer.........











   

För första gången skickade Garmin iväg mig fel........ till en bro som inte fanns längre, det var återvägsgränd, och ganska slummigt, så jag fick köra på känn som jag ofta gjort förut.. det fixade sig och jag kom strax förbi "villan"med kupolen.


Vägen genom Missouri var dötrist, det var bara att gasa på så mycket jag vågade. Normalt tycker jag att dessa afficher efter vägarna är asfula, men idag var dom underhållande.


 

Löständer på samma dag 99 dollar, är otroligt festligt tycker jag, men man ska kanske inte ska skratta..................man vet ju aldrig

Det var nog i Illinois som jag såg affischen, vet inte så noga.

Staterna börjar smälta ihop, ska bli skönt att komma hem och sortera och smälta alla intryck.

Det blir nog minst 2 dagar till på väg, eftersom vi har Nashville kvar..........

ujujuj, klockan är halvett dags att sova..........ses i morrn kramar till alla





Skapa flashcards