floridatjej

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av EvaLena Hallgren - 15 augusti 2010 04:57

Lämnade Ringgold 9.30 i morse, körde 589.70 miles, 95 mil

 

Garmin sa att jag skulle vara hemma 18.42 och jag var hemma 18.46, om det inte hade varit för dom där störtskurarna, som ni som varit här väl känner igen.

Regnet öser ner så fort att man knappt kan se en billängd framför, och alla kryper fram och hoppas att den framför inte stannar tvärt. Av nån anledning verkar det som om långtradar chaffisarna inte har lika stora problem, och då dom susar på och kör om känns det rikigt kusligt.


 


Det gick åt 4 såna här muggar kaffe, med en sked instant för extra punch + det jag drack på hotellet innan vi åkte....         ......2 tankningar    å 5 toa pauser............ja 4 av dom var naturligtvis i kombination av kaffe inköp...

.......Buttons var stormglad att vara hemma, och var absolut tvungen att rusa över till grannen "to see Annie"(som alltid har godis) så fort han klev ur bilen. Han visste förresten att han var hemma så fort jag åkt av motorvägen. Ingen aning hur han vet ????  vi har åkt av motorvägen massor med gånger på dom här veckorna, men han ville ha ner rutan och sticka ut huvudet.............vilket matte ibland tillåter...........................

 

OBS. Detta är en gammal bild

Stannade vid Publix, och köpte mjölk, turkey, provolone, sallad tomater,ägg och ryebread.......

Gjorde mackor och the då vi kom hem

Jag kommer inte att sova på en vecka , en vecka ........

allt är upppackat, tvätten nästan klar, blommorna vattnade.

Buttons borstad, måste bada honom i morgon, hans hår är matt, jag tog inte med hans fiskleverolja, och det syns verkligen nu ........dessutom fäller han hår ......stackarn, matte neglected......

Klockan är nu 24.15, andra torktumblingen är nästan klart........jag kommer inte at sova på en vecka....inte en vecka inte .........

Kattskrället har kladdat ner överallt..........spytt hårbollar och trampad omkring på köksbänkarna, har skurat allt, skulle behöva dammsuga, men gubben sover................kommer inte att sova på en vecka inte en vacka inte

Moppa golvet skulle jag ju kunna göra..........nej, man måste nog dammsuga först........för mörkt ute att pyssla i trädgården ...........

Nu är tvätten vikt struken och mina persedlar undanstoppade.........klockan är 1 och jag kan inte sova, men jag ska lägga mig i sängen och glo på TV, så kanske jag hittar nåt tråkigt som får mig att somna................

Tack alla goa vänner som har varit med mig på resan Skypat och kommenterat, så kul att ha sällskap..............vi hörs kramar gonatti.........




Ovido - Quiz & Flashcards