floridatjej

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av EvaLena Hallgren - 25 augusti 2010 17:20

Hej igen, anledningen att jag inte har skrivit nåt på 3 dagar, beror på att det  inte har hänt ett endaste smack. Det har regnat till och från hela tiden., och jag håller med Sigge att  det inte är bra för hälsan. Jag gillar inte att bli blöt i håret, åtminstone inte då det rasar över en. Att bli blöt då man badar är ju en helt annan femma...........eller hur?


 

Hörru Du Sigge, nu har jag också hittat svamp, tror du den går att äta ? Jag tvivlar, men Matte sa att vi kan ju alltid testa dom på Husse   


     

Jag fattar inte hur dom kan bli så här stora på 3 dagar ? dom klippte ju gräset i Måndags.

PÅ tal om gräset ja.......Varje Måndag drar Matte fram det där otäcka djuret som för ett himla oväsen och har aslång hals. Det beror visst på att massor med gräs fastnar i mitt hår och följer med in i kojjan.

När jag var mindre brukade jag skälla och attackera odjuret, det var skitkul, tills helt plötsligt en dag så hade odjuret samlat mod och gav igen. Den kom efter mig och tog tag i nacken så allt hår stod rakt upp, och halsen svalde hela min svans. Gud va läskigt det var. Fräskärringen är mycket räddare än jag, och gömmer sig under sängen. Det har faktiskt hänt at vi gömt oss under samma säng, och då glor hon på mig, men hon låter mig vara kvar, så hon gillar mig nog lite ändå.....


 

Matte hörde att jag tyckte förra täcket var lite tjejaktigt, så hon har sytt ett nytt med elefanter och grodor på ??? Jag sa ju köttbullar..........nåja Nisse klagar inte så den får duga till mig också.


 

Matte har visst tagit en paus från symaskinen och stickat sig ett par klovårds sockar ?? Hoppas hon inte får för sig att sticka såna till mig ?

Jag HATAR kläder och allt krafs som människor sätter på oss. Halsbandet och gummibandet i håret är allt jag går med på.

Förra Julen, så var vi på min favoritbutik.........


      där har dom en del konstiga figurer att snacka med, och stora bord med snask......

Matte hittade en krage med bjällror, 1 runt halsen och 4 till tassarna.

Hon insisterade på att prova dom på mig fastän hon vet att jag inte gillar det.

Hon köpte dom , och jag fick åka hem med dom på...................fy fan, jag satte mig i baksätet och surade. När vi kom hem kröp jag ihop och ville inte gå ut och visa mig. Hon bar mig till min "peanutbutter lady" (hon har flyttat nu) för att visa hur hon spökat ut mig.  Min peanutbutterlady , förstod genast varför jag var sur, och tog av mig skiten och gav mig peanutbutter på en sked. Visst blev jag glad för det, men Matte ska straffas så jag tittade inte på henne. Då vi kom hem så började hennes samvete må dåligt, och hon försökte fjäska och gav mig min favorit snack ................ett grisöra.................

MEN, hon ska inte tro att hon kommer undan så lätt, jag vägrade ta det, så hon la det vid mina fötter och trodde att jag ändrar mig nog snart .....så gick hon ?? Jag tog örat, och låtsades som om det var äckligt , gick efter henne på kontoret och la det framför hennes fötter. Sen gick jag och la mig i hallen och väntade.......................HA, det tog inte lång stund tills hennes samvete började igen, och nu kom hon fjäskande och erbjöd mig en cykeltur. OK tyckte jag, och vi gav oss iväg.............men nu började jag tycka synd om Matte som var så ångerfull, och beslöt att det var dags att förlåta, så jag vände mig om och tittade henne djupt i ögonen och fick henne att lova att ALDRIG MER kläder...........förutom då det är riktigt kallt då ...OK ??


  MIna doggles var faktiskt ganska tuffa, men obekväma


  Kiwi, var en Pug som bodde granne med mig ett tag, och han blev tvingad att ha på sig den här kostymen för Halloween.............Hans Matte satte på mig den, och min Matte tog en bild och sa sen till henne att jag inte gillar det................kan väl vem som helst se .............


 


Det här är en regnkappa som Matte köpte för flera år sedan. Hon trodde att jag skulle tycka det var skönt att slippa bli blöt i håret ?? Aldrig i livet ...........jag tar inte ett enda steg sa jag............och jag vann...............Regnkappan var visst himla dyr, och mycket fin kvalitet.............men sånt skiter jag i..............INGA KLÄDER MATTE.........ok


Nu ska Matte ge sig iväg och handla, så jag måste snabba mig så jag får följa med...............jag gillar att shoppa....................puss på rumpan alla vänner.






Ovido - Quiz & Flashcards