floridatjej

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

GOTT NYTT ÅR

Av EvaLena Hallgren - 3 januari 2011 12:56

Nytt år ????  det har det ju varit i flera dagar............Det var då alldeles förbannat hur hopplöst det är att få matte att skriva då jag vill, men i morse väckte jag henne kl5.30 och sa att nu jäsiken........

Hon bara vände mig ryggen ??  hon låtsades fortsätta sova, men jag vet ju hur hon luras, så jag kutade bara runt till hennes framsida, och pussade på henne, då vände hon mig ryggen igen ?? .........skam den om ger sig tänkte jag så jag, la mig ovanpå henne, och började muttra om att jag måste ut å pinka, jag är hungrig och så är det banne mig tid att skriva i bloggen sa jag..............då kom först en hand upp ur täcket och kliade mig lite slött. Jag forsatte att muttra tills andra handen kom och kelade en stund ,sen steg vi upp. .............Det här ska inte bli nån ny vana muttrade matte, nejdå, nejdå, bara du skriver i bloggen så är det lugnt sa jag.

På med kaffet och ut och hämta husses tidning, medans jag sköter morronpinket.

Matte skalar vårt morronägg som vi delar på, och jag får fiskolja på mitt.

Nu ligger jag på sypallen och dikterar för matte, och ser till att bloggen blir skriven. Hon tror att jag slumrat till igen ? nej nej, jag blundar ju  alltid då jag tänker.

 

  

 

Det har varit himla kallt här hela julen, och även om jag tycker jag ser helt kass ut i denna jacka så går jag motvilligt med på att ha den på.

Tack o lov så har det blivit betydligt varmare igen, och det blir ljust mycket tidigare på mornarna..................skönt säger matte  


  

 

I går stökade matte bort alla julgrejjor, men piptomten med rep som jag plockade till mig då vi var på min butik ville jag ha kvar, och det fick jag.


    


På  julafton fick jag en tredubbel tjurpenis, som var asgod..............jag har redan lyckats plocka isär den , och ätit massor. Det tar lite tid eftersom jag inte har så många tänder.

Anledningen att jag inte har alla tänder beror på att jag föddes i en valpfabrik i Texas, och mina föräldrar fick göra valpar morron, middag å kväll..............jag kommer inte ihåg så mycket från den tiden, men matte är skitförbannad på såna ställen. Hon visste inget om det  förrän EFTER hon köpt mig och det visats sig att jag hade en ärftlig hudsjukdom. Hon hade skällt och gormat på uppfödarna om att dom ljugit för henne, och dom erbjöd henne pengarna  om dom fick mig tillbaka................inte en suck sa matte. Vi hade redan bott ihop 3 månader, och jag hade charmat henne och gammelhusse så dom var totalt gaga i mig...........Allt det där är fixat och glömt nu, och jag hoppas att mina syrra, som följde med mig på den lååånga resan, har fått det lika bra som jag.

 

  

 

En jul för flera år sedan, då vi bodde på det där andra stället, hade matte fixat ett Svenskt julkalas, och då fixade hon korvar på ett  snöre.  ..............hon kan va en riktig retsticka ibland......................jodå, visst fick jag smaka en efter att jag visat upp hur högt  jag kan hoppa.

 

  


Prinsen på  ärten, det är jag det...............massor med kuddar ska det vara under min delikata kropp...............

 

  

 

Matte har gjort ett jätteryck med alla tyglappar, och här inspekterar jag en hopfogad baksida.................Det turkosa Elvis tyget ska hon inte köpa igen.............fult tycker jag.

 

  

 

På nyårsafton morron blen det bad och kammning. Jag blev rakad på mage och mellan trampdynor. Här härmar jag en English Sheepdog.............visst är jag bra på det ? Nu luktar jag mumsfilibabba och då blir det mysmys med matte

 

    

 

Det blev inget kalasande, utan jag och matte la oss och gosade i hängmattan, och  tittade på en film på TVn. Sen började det smälla, visserligen ganska långt bort, men det störde ändå. Jag bryr mig inte så mycket, och inte matte heller, men då hon inte kunde höra TVn, så gick vi in och la oss i sängen för att se slutet på filmen. Naturligtvis somnade vi, och matte vaknade 15 min. in på det nya året. Vi gick en kvällspromenad, så jag fick pinka och det smattrade och smällde överallt.  Vi tänkte på stackars Sigge i mattes hemland, som blivit så skrämd av oljudet. Matte säger att  många djur  blir rädda då det smäller, och även om det är mycket tjusiga färger på himlen, så är det ju förbannat onödigt att skrämmas. ........................dessutom håller det ju på i evigheter ???

Här small det tom. morgonen efter ??

Det finns människor till allt säger Matte, en del borde inte ens få kalla sig människa säger hon..........................inte hund heller säger jag .............

Sådärja, nu har jag fått sagt det jag ville, det var väl inte så himla svårt ..........eller ?

Matte har sytt och sytt, så idag ska jag nog jobba som kvalitetskontrollant, och om jag har tur så lägger matte in bilder på täckena då dom är färdiga.

 

GOD FORTSÄTTNING på det nya året, och en massa svanspussar till alla mina vänner och nospussar till mattes

 

 

 

 

 

 

 



 
 
Ludde

Ludde

3 januari 2011 15:33

Det var på tiden att du fick upp matten ur sängen så hon hann hjälpa dig med bloggen. Vet inte om det är bra eller dåligt med lite tänder? Tuggisarna räcker längre, och det är ju bra, men meningen är ju att man SKA tugga. Skönt att inte matten lämnade tillbaks dig i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

3 januari 2011 16:42

Det där med att ha det svårt att få matten ur sängen... Det känner vi igen! (Lite extra besvärligt med siameserna i huset som säger åt henne att LIGGA KVAR istället...)
Vet inte om du ska vara nå't sur, du fick ju i alla fall ha bloggen själv! Vår matte satte BARA in bilder på massa fåniga mönster till nå't täckes broderier. Såååååå trist!!!!
Jesper och Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

EvaLena Hallgren

4 januari 2011 13:32

Hejsan, Din matte är ju helt otroligt duktig på att teckna...........min matte är jätte impad.............blötpussar

 
Gerd

Gerd

3 januari 2011 18:35

Tack för en återigen trevlig och underhållande berättelse!
Gott Nytt År till er alla i familjen!
Kram

http://www.themis.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

4 januari 2011 13:33

god fortsättning på det nya året............och en blötpuss

 
Aamor

Aamor

3 januari 2011 21:16

Fy tusan för såna där puppy farms, tvi säger vi men vilken tur du hade som fick komma till din matte.
Hur går det med mustaschen? Har matte låtit bli att klippa den?
Min kommer aldrig att bli riktigt lång för jag älskar att gnugga nosen i mattor och annat.
Vi har saknat dig så det var tur du fick fart på matte!

Nosgnugg

http://aamor.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

4 januari 2011 13:30

Hejsan, jo vist hade jag tur som hittade matte........det var jag som valde henne. Hon kollade på mig och syrran, och även om det var trist att lämna syrran så charmade jag på allt jag kunde, för jag visste att vi skulle bli bra ihop.
Nej det som vuxit ut av mustaschen åkte av i nyårsbadet, det blir så himla kladdigt där, och jag får hår i maten. Dessutom blir det en massa smet i ögonvrån.......jag gillar nog att vara rakad bättre. ....och då kan matte se när jag skrattar....blötpussar

 
kicksson

kicksson

3 januari 2011 22:37

Bra gjort Buttons att få Matte att blogga åt Dig (äntligen), tur jag har kontakt med Dig lite oftare via Skypen. Här behovs ingen kvalité kontroll just nu, har hittills bara hunnit sy ett par rutor till blivande täcken detta år, men en hel del i planerings stadiet. Ha det bra & se till att Matte hjälper Dig med bloggandet lite oftare!! London kramar ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

4 januari 2011 13:25

Tack för senast.................jo jag kämpar med matte så gott jag kan

 
Torsten

Torsten

5 januari 2011 16:01

God fortsättning på det nya året, kompis!!!
Jag försöker precis som du att få slökärringen jag bor med att ta plats framför datorn...jag vill också blogga!!! Men tyvärr har jag inte lyckats särskilt bra :(( Kanske imorgon säger hon varje gång, men det blir aldrig imorgon heller!
Ha det så bra till nästa gång, kramar till er!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Lena

Lena

5 januari 2011 22:40

Måstesäga att du var inte det minsta lik dej i jackan! fniss...;)
Valpfabriken hu hu... hemska tanke, men du hade tur & kom verkligen till himelriket!! din största vinst i livet♥
Det snöar nått aldelens enormt här! hela dagen igår, idag & ska fortsätta i morrn åxå! & ni gnäller för lite kyla!? fniss.. ;)
Kram på er!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Myllan

7 januari 2011 22:49

Skrev härom dan, men den var puts veck... :(( -Tycks bli så ibland,... hrmm... Alltid lika kul, när du får matte att berätta vad som händer, för jag gillar verkligen att läsa din blogg, du goa Buttons ♥ Nu får du vara extra gullig med matte, inför den 18è, så att hon är taggad till 1000, inför "det speciella", som hon ska göra! Det blir ju bara sååå kanonas för henne, när det är över, o du får hem en riktigt glader o lättad matte igen! Puss på nosen, o kramizar till din goa matte ♥♥ Vi ses på Skypen jättesnart igen ;-))

 
Ingen bild

Blessing

8 januari 2011 18:11

Hej och ett Gott Nytt År till er alla..Bless

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards