floridatjej

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av EvaLena Hallgren - 25 januari 2011 22:18

JAha, så har det nu gått en hel vecka sen matte lämnade mig ensam med husse, inte EN natt som hon sa, det blev 2 nätter ?

Första natten åt jag inget, jag låg och var jätteorolig, andra natten gick det bättre, men ni ska veta att jag suttit här på utkik mot ytterdörren nästa hela tiden.

 

  


Torsdag  kom matte äntligen hem, och himmel va glad jag blev..............men det var då fan så långsam hon var ???  Hon lyfte inte upp mig och pussades ???

Jag HAR varit snäll sa jag, varför är du så slö ?

Hmmmm.....nåt skumt är det, men hon gick i alla fall runt kvarteret med mig, men gud så hon släpade med fötterna ??  Nåja det fixar sig............jag får jobba lite hårdare och pyssla om henne.............

Éfter promenaden kröp vi ner i sängen, och matte somnade .......MITT PÅ DAGEN ??

 

  

Jättesköööönt, men mitt på dagen ???

  

 

Jag ser till att ligga riktigt nära så matte vet att jag är här ifall hon behöver nåt

Kvällspromenaden fick bli med husse, och då lyckades jag hitta lite överbliven skit att äta. Husse kan jag finta bort och göra sånt som jag vet att jag inte får,

Jag vet inte varför jag äter skit, jag blir ju alltid sjuk av det............och så blev det den här gången också............... jag spydde i sängen bredvid matte.  Senare en massa sprut och skit i rumphåret.........

 

  

Det var inte uppskattat, men som tur är  så har ju matte massor med lapp täcken , så det var bara att byta och forsätta sova..................

 

  

 

Igår var matte äntligen vaken jättemycket, och vi glodde på film som  gulligtjejjen i Stockholm hade skickat.............Tack så mycket Lizzie

 

  

 

Idag har matte äntligen suttit upp mest hela dan, men hon får inte köra bil än.......? det har hennes vetrinär sagt............hon säger att det beror på tröttmedecinerna, och det sägs att även om nån annan skulle köra på henne, så blir det mattes fel ?  underliga regler människor har ???  Matte är kanske för trött att köra nu, så i stället gick vi  en lite längre och ovanligare promenad på eftermiddan

 

  

 

Trästorken var vid sjön, så det blev koppeltvång...................för min skull, inte för storkens, sa  matte..........ha ? varför skulle långben surna till mot mig ??.............på  pinnen sitter en "ormfågel" och torkar sina vingar.   Den heter egentligen Anhinga, och då den simmar så är bara halsen ovanför vattnet, och då ser den alltså ut som en vatten orm.  Den är ganska stor ca 120 cm mellan vingarna och den har inget fett i fjädrarna som tex. en and har. Det gör att den visserligen har lätt för att dyka efter mat, men då fjädrarna blir genomvåta får den svårt att lyfta om den skulle bli skrämd, så det sitter ofta flera timmar med vingarna på tork.

 

 

  

 

Flera Ibis vadade också omkring, och matte berättade att enligt sagan om Noak, så var det en sån här fågel som Noak släppte av först från arken................det var bara vita Ibisar där idag, men det finns knallrosa varianter också, och det blir dom av att äta räkor säger matte............hm , undrar om mitt hår skulle bli rosa om jag åt räkor  ???.....................tänker inte testa.............

 

  


Hoppas ni kära cybervänner har det bra, och ta väl hand om era mattar och hussar......................BLÖTPUSSAR

Ovido - Quiz & Flashcards