floridatjej

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av EvaLena Hallgren - 27 januari 2011 13:47

I går var matte igång och lekte med tyglappar, det gjorde hon fastän husse tyckte hon skulle vila...............det är mycket vilosamt att leka med tyglappar sa matte, och så höll hon på ett tag. Sen blev hon sjuk och spydde ?.......JAG har aldrig sett matte äta skit, men hon måste väl ha gjort det nu då hon också blev sjuk ?  Hon undvek att göra det i stora sängen som jag gjort ett par gånger nu, men jag når ju inte upp till den där porslinstunnan som hon använder. ..... Nåja, det blev tillbaka till stora sängen och mer vila............mys mys

  

 

I uterummet är det kanonmysigt, men enligt matte lite väl kallt att ligga i hängmattan.................tror jag inget på, jag tror inte hon klarar att ta sig ur den just nu...........jag älskar att bädda i stora fjäderhögen..

  



 

På tal om fjädrar, så såg jag att flera av mina kompisars mattar gillar fågelbilder, och matte har massor, så jag sa till henne att lägga in fler.. ........Glömsk som matte är så vet hon inte vilka som lagts in förut, så det kanske blir repriser..............jaja så får det väl bli då  

Förra sommaren så höll matte på att få hjärtsnörp då hon vattnade ormbunken eftersom hon inte såg att en morgon duva hade byggt bo och låg och ruvade där. Stackars duva fick en skopa vatten över sig ............ Intressant att paret byts av attt ruva äggen, Husse har nattskiftet och Matte dagpass, lyckades aldrig fånga avbytet............

Tyvärr så blev det inga små ungar, en morron var det bara en hög fjädrar och krossade ägg kvar.................

  

 

En skitsur Redtail Hawk vrålar och skriker  på oss från ovan, där han-hon har byggt sitt bo. ...........elgubbarna sätter upp såna här plattformar längst upp på en del stolpar, så hökarna får häcka i fred.....

  


Här kommer ännu en sur fjäder snubbe...................varför är fåglar så tjuriga ?

Jag var säker på att han ville kramas då han kom med sina stora vingar utfällda, men matte sa att det var absolut inte på det viset, och jag hörde på hennes röst att det var bäst att lyssna då hon kallade mig tillbaka.....................hon lät rädd ?


   

 

Matte säger att denna näbb skulle göra ini hellvitte ont om den kom så nära att den kunde hacka på mig...............

  

 

Vem tror dom att dom är ? sa jag..........kolla in vilken stil den här snubben har där han knallar fram mitt på gatan...............dom är fridlysa sa matte, och det vet dom kanske om, så det gör dom  lite märkvärdiga

  

 

Matte säger att anledningen att den här Tranan är så stöddig är att han vill visa sin fru att han minsann inte är rädd för en sån där liten golvmopp som jag.

Tranor håller ihop hela livet och skaffar 1 till 2 barn varje år. Dom sörjer nåt alldeles förtvivlat om dom förlorar sin parter eller ett barn, och då smäller dom med näbben och gråter så det hörs vida omkring.......det är verkligen hjärtskärande att lyssna på. Naturligtvis är det nån bildrulle som inte haft förstånd att tat lugnt som orsakat dödsfallet..

  

 

Fantastiskt ståtliga fåglar tycker matte

 

  

 

Fågelsång som väckarklocka på morron är underbart, och den här lilla gråsparven tog i och sjöng så man kunde inte annat än att bli glad.

I morgon ska jag be matte lägga in bilderna på  svanfamiljen som vi cyklade till varje dag förra sommaren.

Blöt pussar till alla vänner

 

 

 

 

Skapa flashcards