floridatjej

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av EvaLena Hallgren - 12 februari 2011 00:24

I dag har matte lämnat mig ensam med husse och fräskärringen halva dan, ........Jag tycker det är himla tråkigt då hon åker någonstans utan mig, så jag försöker alltid att med min  storögda lessenblick blidka henne så jag får följa ............ ett litet tag verkade det som om det skulle  fungera idag, men så gick matte till köksgarderoben och hämtade en flätad tjurballe. Då visste jag att det var kört, jag skulle få stanna hemma. Klart jag gillar tjurballe, men den smakar inte lika bra i ensamheten....

Matte var till en lapptäcks utställning, och där är dom så skitviktiga att jag inte får följa med in........................................

Eftersom jag inte var med så har jag inget att säga om lapparna heller, så nu får matte ta över.........blötpussar från mig............

 

        

 

Måste börja med mitt absoluta favorit quilt...........det är en väggbonad av ett dockskåp. Den var så fantastiskt detaljerad, och konstnären som sytt den har använt många olika tekniker för att få fram en mycket vacker tredimensionell bild. Jag är ju ingen expert, men kunde absolut inte fatta varför den inte hade fått en blå rosett ?   den hade inte platsat alls ???

(ni som inte vet, blå är vinnare, röd andra plats )

 

       


Att detta täcke fått blå rosett är verkligen förståeligt. .......den hade fantastiska detaljer och fyrarna finns efter Hudson floden i NY

        

4 täcken som fått blå rosett i olika kategorier..............en del förstår jag inte varför ?, men som sagt, jag är ju ingen expert......

 

    

två som fått andra pris

 

  


Till min stora förvåning var där en akvarietavla som var väldigt lik min ? Kände igen en del fiskar från samma tyg som jag använt .........................jag gjorde en strandremsa på min också............. nästa show ska jag banne mig ställa ut min.......skulle vara kul att få en skrytrosett   

 

  

 

Man får mycket inspiration av att gå runt och titta på alla fantatiska kreationer, och en som jag är jättesugen att försöka mig på är denna rödvita.......

 

  

 

det är en himla massa broderande, så det är ju en sån där 10årsplan......och inte vill jag brodera små barn, men en blomma i varje ruta, eller nåt som berättar om ens liv.........ens intressen genom åren , eller ?????

 

 


den här tycker jag är ganska kul, och ett bra sätt att göra sig av med stuvbitar

 


  

 

fyrar är tydligen himla poppis att sy här

  

Tanterna är kanske inte så himla kul, men jag tror dom skulle vara kul att sy.......å pynta klänningar och hattar

Ja det var allt för idag, nu är det bäst att jag går en sväng med Buttons.......................den bortskämda golvmoppen ni vet............kram alla

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards