floridatjej

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

VA VARE JAG SA ?????

Av EvaLena Hallgren - 1 mars 2011 13:18

Matte skulle börja jobba TVÅ dagar i veckan hette det, ..kanske nån enstaka lördag..............HA,...........................
.Jag VISSTE att hon lurades....förra veckan var hon borta varenda dag, utom Onsdag.......och den här veckan är hon inte hemma en enda dag.........jag är faktiskt skitsur på henne, och vill knappt sova i samma säng..............

Jag funderar på att flytta, för jag känner en tjej i Stockholm som ALDRIG skulle sticka iväg och jobba.............hon skulle ALLTID vara hemma och kela med mig ..........fast det är visst kallt som fan där ......

Helgen som gick hade matte ett kalas där mina grannar klätt ut sig och lånade mina ponnies.  (jag fick en till )

Det var kul ända tills Matte smällde med sin pistol, då blev jag skiträdd och ville rymma till nån av mina godisgrannar.................fast dom var ju här dom oxå ??

Matte har bett tusen gånger om förlåt, hon fattade inte hur jag kunde bli så rädd, då jag inte är rädd för nåt annat som smäller ? ...........jamen det här var ju en helt ny grej, och så var det ju hon som exploderade...........klart jag blev skraj..

  


  Matte kallas för Calamity Jane   

Från vänster Bella Starry, Jesse James,Wavy Willy,Abbey Oakley, Bronco Bill, Doc Galady,Katie Fishman, Josepine Marco,Wylie Arp,Calamity Jane

Det var ett lustigt kalas, där dom hade papper som dom skulle läsas............sen skulle nån mördas

  

och det var min bästis på andra sidan gatan som dom hade ihjäl ..............Han var Wavy Willy´

  Husse var Bronco Bill, och hade en kärra med lajv show, gubben bredvid honom var Doc GAllady  

Jesse James, gillar massor med hot sauce på sin mat, och Josephine Marco tjoar  i höga skyn...........

dom drack och åt och var allmänt konstiga, men min kompis reste sig upp efter han blivit mördad, så det fixade sig.............nu skulle dom förstås ta reda på VEM mördaren  är...........jag trodde det var Matte eftersom hon small så ini nordens.......men hon nekade bestämt.

     Här snackar Matte med Wylie Arp , och ber honom att ta jobbet som sheriff i byn., men han är mer intresserad av att flörta med Josephine.


Dom tjoade och förde ett himla liv, och jag hängde med så gott jag kunde

      

 

Här försöker jag rädda mina ponnies till stallet.................

  

 

Till sist visade det sig att Abbe Oakley var den som sköt min kompis, och det gjorde hon för  att hon varit sur på honom i flera år, eftersom  Wild Willy hade snott hennes hästar  för många år sedan.............långsint brutta .

 

  

Det slutade med att Bella Starry, som ägde saloonen sköt  Jessey i benet eftersom han inte kunde sluta skratta.................

Det var ett riktigt festligt kalas, och jag var totalt slut och somnade tidigt i MIN stora säng, Matte kom inte förrän kl.2.30.......tro inte att jag lät henne sova längre för det......HA, jo lite längre än normalt kanske, jag väckte henne kl 7...........dags för morronpinket ropade jag glatt..............

Förlåt att jag inte har varit inne och kikat hur ni alla har det nu för tiden, men det är inte mitt fel..............MATTE för hellvitte SKÄRPNING...........

 

 
 
Rudi

Rudi

1 mars 2011 14:53

Jag vet ALLT om mattar som bara jobbar och jobbar! Du får gärna flytta till mig, men det blir lite knepigt för det är så långt så jag tror inte att du kan gå hit för engen maskin. Denm däe festen hade matten och jag kollat på på FB, skithäftigt! Fast läskigt med skott i vardagsrummet....huh!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

1 mars 2011 17:56

Stackars stackars Buttons, du kan få flytta hem till oss, våren är snart här och visst matte jobbar varje dag men då kan du följa med till matteföräldrarna och min syrra. Där får man göra nästan som man vill, hihi!
Coola bilder på de tvåbenta som "leker", ser ut som de haft riktigt roligt!

Nosgos!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

1 mars 2011 19:14

Du kan få bo här också! (Kylan går ju över...)
Vår matte är i och för sig också lite småknäpp, men vi BRUKAR inte ha vare sig mördare eller presumtiva ponny-tjuvar här! Och hon är hemma bra mycket:)
Kul verkar de där tvåbeningarna haft, och vi tycker att du var SUPERBUSSIG som lät henne sova så länge!!! Är ju annars lite extrakul väcka dem just efter en så'n kväll....:)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

1 mars 2011 22:55

Vi kan nog ordna ett schema så du kan bo en vecka hos oss allihop i turordning. När du gått alla bloggkompisar runt så börjar vi om igen. Eventuellt kan vi ju hänga med allihop, så vi blir en hel flock som vandrar runt. DET skulle nog alla mattar och hussar gilla... Kramis

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kicksson

kicksson

2 mars 2011 10:54

Vilket "MURDERparty" Ni hade... men fy för smällande pickor.... och sen det där med mattes nya '2 days a week job'...ja ja, men det blir väl tillbaka till orginalet igen.. Matte skulle sakna Dig allt för mycket att vara utan Dig 5 dagar i veckan!!!!! Jag blir ännu mer avundsjuk för jag skulle minsann gilla att jobba i lapptygsaffär men förstår att DU inte gillar det. Vad JAG däremot gillar var paketet från Matte & Dig som låg & väntade här, när vi kom hem från lite solsken & värme. Jag ska fota & visa upp på min blogg. Bilden på DIG ska jag sätta upp på min anslagstavla så jag kan kika på Dig flera ggr om dagen. Hörs senare i veckan via Skypen. Kramar & tusen tack igen för paketet. ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Myllan

2 mars 2011 13:24

Hmm, så det har blivit med mattes jobberi, alltså! Fixa adoptionspapper, o kolla flyget, så kan du bo hos mig, inget snack om saken!Här finns kompisar på gården, o vi kan göra massa kuliga saker, som skogsluffa, fotosafari, o träffa sköna typer på båtklubben bl.a - Vilket partajande det var i lördags ;-D Det läbbigaste, tycker jag, var ju att den mördade "gick igen"... Hur scary som helst..., joo, å att matte sköt skarpt med sin pickadolver, så du blev byxrädd! Huvva! Tror INTE att du behöver vara skraj för att hon gör det igen, för jag vet hur dåligt samvete matte fick!!! -Puss på nosen, o kramizar till matte ♥♥ Vi hörs på Skyperiet ;-D

 
Geddfish

Geddfish

3 mars 2011 21:27

Dagens eller kvällens goda skratt, fick jag igen!
Det är så kul att läsa om alla era bravader, vill jag lova!
Puss på nosen, och klapp till Matte!
Geddan

http://blogg.expressen.se/geddfish6

 
Lena

Lena

5 mars 2011 17:42

Stackars dej Button, som verkar ha blivit "brädad" av massa fjolliga tyger!! :(
Du kan få bo hos oss! :) fast då kommer mamma att raka av dej all päls! fniss.. för snart få vi lervällingsvägar här & då skulle hon storkna av att ha en trasselsudd som du! ;)
Välkommen nakenfis!! :) /Petrus!

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards