floridatjej

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

EN HEL VECKA

Av EvaLena Hallgren - 10 april 2011 13:56

och lite till har gått sedan sist, det spelar ingen roll hur mycket jag tjatar, matte lyssnar inte, och gör som hon vill. Undrar just vilket jäkla liv det skulle bli om JAG slutade lyssna ?

Den här veckan har 2 grannar bott  hos mig. Det är Scooter som är en långhårig Chihuahua, och Pepper, som är en rakad Pomeranian.

Pepper har ett blått och ett svart öga, så han ser ut som en värsting, men vi som känner  honom vet att han är en riktig fegskit, som älskar att lyssna på sitt eget bjäbbande.

 

Ingen av dom har någon som helst uppfostran, dom är nervösa  och "needy", ska sitta i knä hela tiden, och det har matte inte tid med, så det är tur att husse finns, för han rör inte på sig så mycket, så där kan dom sitta.

 

 

Peppers gillar att jaga bilar ( vad det nu skulle vara bra för ? )och blir alldeles tokig då han ser en bil. Hans matte brukar springa efter bilarna med honom, för hon tycker det är bra motion för henne och Pepper ? Min matte har sagt till henne att "it's an accident, waiting to happen "och har nu  satt total stopp för det ofoget, och det verkar som om han fattat att det är en sysselsättning som inte bara är  jävligt irriterande, utan också mycket farlig. Grannarna är riktigt imponerade av hans förändring, men det lär knappast hålla i sig, om inte hans matte skärper sig... 

 

  Scooter är lite lugnare, men han skäller som en bandhund hans också, och ni må tro att fräskärringen har fått sig många utskällningar den här veckan.

Jag har gjort mitt bästa att försvara henne, fast innerst inne tycker jag hon gjort sig förtjänt av det................men inte från främlingar , det är MIN fräskärring.

Bussig som jag är, så har jag tillåtit båda två att sova i "min" stora säng. Scooter envisas med att sova under täcket, och det gillade inte matte nåt vidare. Trots att han är så liten så värmer han som en kamin sa hon. Det är 30 grader varmt här nu, så några kaminer vill vi inte ha. Pepper har skitäcklig andedräkt, så han fick sova vid fotändan. Kudden bredvid matte är min plats.

 

 

För att få lite lugn och ro, så stack jag och Matte ut på en cykeltur en kväll. Vi fick syn på en påskgran ??? Matte säger att det är påskharen som varit framme.............tror jag inget på.

 

 

 

Här hälsar jag på Stephanies katt Booster, han har inga klor sägs det, men han fräser på mig han också .................katter ÄR korkade...

   

Det går inte en dag utan att matte sitter vid symaskinen, här är 2 av månadsrutorna, som så småningom ska bli ett helt lapptäcke.

 

 

 

Varje gång dom får nytt tyg på mattes jobb känns det som julafton säger hon.........och så släpar hon hem tyger att sy ihop för att sätta på väggen i butiken så  kärr............flåt. .......tanterna har ett exempel om vad som kan sys.

Urusel bild, men husse orkade inte hålla upp armarna så det var bråttom ?

Inte mattes färgval eller mönster, men enkel och kul att sy.

 

    

Torsdag har matte en kurs i en teknik som hon inte provat på förut,

Lätt som en plätt sa matte och knåpade ihop dessa hjärtan.

 

 

Andra lektion med samma teknik, blev betydligt svårare, så onkel Sam blev lite krokig, men skam den som ger sig säger hon, det blir bättre nästa gång.

Jahaja, nu ska jag kika runt och se vad mina cybervänner har haft för sig under veckan.................jag hoppas oxå att matte ska uppdatera lite oftare................men jag håller inte andan...............

 

blötpussar till alla

 

 

 
 
Rudi

Rudi

10 april 2011 15:33

Men vilka jobbiga house-guests du har haft då!Var dom inte ett dugg roliga också? Jag gillar påskgranen, den var fin!
Matten tyckte bäst om de lila lapparna, hälsar hon.
Blötpuss tillbaka till dig i värmen.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

10 april 2011 15:44

Bra att du försvarar fräskärringen mot dina bjebbiga gäster! Hade jag varit med, hade jag nog greppat dom över ryggen och skakat om dom lite. Förstår inte var din matte får all energi ifrån att sy så många täcken. Måste vara mycket knåpande för att få dom så fina... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Gudrun

Gudrun

10 april 2011 17:56

Hos oss gömde sig katten under överkastet och trodde att shäfern inte visste var hon var. Duktig matte som hinner både sy och jobba :-)

http://www.gudrunslappar.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

10 april 2011 19:33

De där gästerna ni hade verkade vara i jobbigaste laget, tur vi Shih Tzu alltid kan uppföra oss, hihi!
Det där med att jaga bilar är ju inte så bra så det var tur din matte satte P för det, han är ju stressad!
Katterna hos mig fräser inte åt mig, de som inte vill snacka går undan, kanske nån enstaka har fräst men 5 st kan gosa med mig. De skulle du träffat.

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

11 april 2011 09:28

Vilken stackars stressad liten jycke!!! Och att hans matte UPPMUNTRAR stressandet! Hon verkar inte vara så intresserad av att ha kvar sin hund länge...
Kul din matte fått bevisa det går att stoppa:)
Lapparna är som vanligt mycket fina! Särskilt de lila.
Vår knasmatte var på IKEA... Hittade en stuvbitshög... Kom naturligtvis hem med ett gäng... Vi har visat dem på http://jesperassar.blogspot.com där vi fick lov att dväljas ett tag pga bildproblem. Men matten hälsar att flera påminner om Joseph Franck-tyger. Vad nu det beyder... Hon påstår att din matte kommer att fatta precis. Ska vi tro på det?
Tjata på duktigt nu så vi ses snart igen!
PUSS!
Jesper och Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

13 april 2011 00:59

He he, jag gillar utseendet på Peppers, han ser verkligen ut som en riktig huligan :-)
Kulan är slöare än slö, hon har f-n inte bloggat på nästan en hel månad, jäkla skitkärring..
Kram från Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Myllan

14 april 2011 00:01

Hmm, Pepper har ju levt farligt, så tur att matte har satt ner foten nu, för sånt!O bjäbbiga 4-benta kompisar är inte kul alls, för det blir hur irriterande som helst :-( (Fräskärringen får väl spader av mattes "hunddagis"?) // Mattes syalster är ju kanonas, men visst vore dé kul om hon hade lite mer tid att hjälpa dig o skriva här lite oftare, för det är s*itkul o läsa, vad du pysslar med ;-D // Vi ses på Skypen om ett par dár, när jag fixat en grej först. Puss på nosen, o kramiz till matte ♥♥

 
Märta

Märta

15 april 2011 14:01

Min mamma hälsar att den där Pepper är något av det sötaste hon sett!!
-va säger man om det?? är det inte du & jag som är de? hmmm...
Kram!♥ /Märta

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards