floridatjej

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

12 DAGAR och GLAD PÅSK

Av EvaLena Hallgren - 23 april 2011 04:16

Det är nästan två veckor sen sist, och visst har jag tjatat på matte att skriva, och hon lovar och lovar.......sen gör hon nåt annat och glömmer.............nåja..

Vad har hänt sen sist då ? Inte speciellt mycket faktiskt, det mesta är som vanligt. Matte jobbar Mån,Tis, och nu har hon faktiskt varit så bussig och varit hemma med mig resten av veckan, presis som vi kom överens om, men nu  har hag hört rykten om jobb en dag till i veckan .........hmmm man ger en klo, och dom tar hela tassen.......bäst att hålla koll.

Jag tror tjejjen i Stockhom har köpt godis och pipleksak...........

Matte har  börjat cykla igen, och det ÄLSKAR jag. Varje kväll inspekterar vi trädgårdarna på hela området vi bor, och det blir ca 13 km.

Slitet i trädgården och min supervajsing har gett resultat, nu gäller det bara att inspektera , plocka bort vissna blommor, och vattna varje dag. Ser ni Påskliljan som är på väg att slå ut bakom mig. Den hade matte planterat för et par år sedan, men den hade försvunnit. Nu kom den helt plötsligt upp på ett nytt ställe, och dessutom behagar att blomma presis lagom till Påsk.


      

En tupplur i det gröna bland blommorna är inte fel, om bara matte kunde sluta kuta runt med kameran...................

 

  Kaktus skottet som Matte snodde på parkeringen vid hundparken för några år sedan, blommar. Den bör planteras i större kruka, men matte kommer fortfarande ihåg hur ont taggarna gjorde vid stölden, och hur det blödde..........

 

 

 

Pelargoner känns så Svenskt säger matte, men tyvärr så trivs dom inte i sommarvärmen, så snart får dom översomra i ett skuggigt hörn till nästa vinter.

 

 

   

Datura,kallas djävulens trumpet eller ängla trumpet, beroende på hur den används tror jag .Matte tyckte blommorna var så läckra så den fick komma med  hem från trädgårdshandlarn. Att ungdomar rökte eller gjorde te på fröna för att få hallucinationer hade jag hört talas om, men det ingick inte i planerna, den ska bara avnjutas med att titta på. Efter googling så fick jag veta att den är en mycket giftig planta och används i häxbrygd,och används att mörda eller ta självmord..............................  "what's that flower in my salad honey ?  Nejdå, inga såna tankar, men visst är blomman fin ?........

 

 

 

Härom dagen då jag och matte var ute och cruisade, fick vi syn på den här konstiga makapären. Det är google maps som plåtar gatorna, så du kan nu promenera virtuellt på min gata.


     

Heltuff kärra tyckte matte, jag tyckte den såg livsfarlig ut..........

 

 

Matte o ch hennes kompis var till djurparken och där bor den här fräskärringen. Jag fick inte följa med så jag vet inte om hon skulle gilla mig ? kan väl knappast vara like sur som min fräs............... Matte sa att den här skulle nog gilla mig skarpt..............som  middag........... !!!!!!!     ..............MATTE för hellvitte......


   

Symaskinen har surrat hela veckan, utom igår. Det blev en massa tallriks underlägg med tuppar på till påsk, och jordgubbarna kom till i bara farten....

   Det här  är ett 10års projekt...............säger hon, men det tror jag inte på.....


 

Här är det sed att till Påsk så ska tanterna som går till kyrkan ha en ny hatt at visa upp. Matte är ju inte speciellt kyrklig, men en hatt har hon sytt idag........

Nu är klockan 23.20 , så nu ligger jag i "min"stora säng och väntar på min kvälls massage medans matte  glor på TV n en stund.............GLAD PÅSK och blötpussar till alla kära vänner.


 
 
Eva H

Eva H

23 april 2011 14:33

Åh så många fina blommor! Särskilt den där långhåriga...:) Ja, och de där farliga, speciellt när de inte riktigt slagit ut o ser hopvikta ut. Akta dig för dem bara!
Höns och tupptyget gillas mycket!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Myllan

23 april 2011 15:43

Hallå Buttons ;-D men "duuh", vá besviken jag är på matte, som skvallrade om min överraskning, med pipmojen o godiset! Det vá ju en hemlis... // Kanonfina blomster matte pulat med i trägår´n, men hon ska nog vá jätteförsiktig med vad hon tar i! ... Sen, dendär bilen är ju helt grym! Nån sån har jag aldrig sett i Sverige. Mattes syalster är ju hur läckra som helst, o jag blir lika avis varje gång jag ser dem, för jag kan inte sy alls! - Hoppas du har en mysig påsk, o får lite godis av matte..., så ses vi på Skypen ;-D Puss på nosen, o kramizar till matte ♥♥

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

23 april 2011 16:24

Heej:)
Oj vad längesen vi kikade in hos dej! Men vad fina blommor du visade:) och den där fräskärringen var ju jättefin...men huuu lite otäck om hon äter såna som oss till middag=))
ha en fortsatt trevlig Glad Påsk:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

23 april 2011 18:09

Skönt att du fått fart på matten. Inte bra att hon roar sig i tygbutiken så mycket. Cykla runt med dig måste vara MYCKET bättre... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kicksson

kicksson

24 april 2011 01:37

Vilken urfin keps.. tycker skärmen kanske räcker till Dig också att gömma sig under.. kan ju vara tjusig att ha på sig på cykelturerna. Här har det också sytts en hel del.. Fast idiotisk idé av mig att sitta & quilta ute i trädgården i den värme vi har här just nu... Svett svett.... Go' fortsättnig på påsken. Kram ♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Hector

Hector

24 april 2011 12:25

Vilka fina bilder på dig bland blommorna.
Jo du vet en del mattar tar liksom paus från bloggandet då och då. Vår matte hade också en sådan period här för några veckor sedan. Men jag tror nog hon kommit igång lite mer med skrivandet nu. Kanske behövdes det lite inspiration ?
Ville passa på att önska dig en härlig påskhelg också, och vi är ju en bit in i den just nu.
Jaha så ni har haft google maps på besök ni med ? En annan bloggkompis till mig har också haft besök av dem på sina gator, men hä rhar jkag inte sett till dem.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

24 april 2011 19:57

Vackra blommer men tugga inte på den där trumpeten!
Du får nog ta ett snack med de i affären så att matte snart inte jobbar heltid där!
Härligt att cykla runt, luftar så gott i håret.
Tror din matte hade rätt om fräset på zoo, din hemma är nog ofarlig i jämförelse!

Nosgos snygging!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 maj 2011 22:59

Ja både GLAD PÅSK för sent & Fin Förts Maj på er!! ;)
Fast jag vet inte om ni har någon vår som vi har? som iof. idag inte alls visat sej från sin finaste sida ;) kallt & blåsigt så in i norden! brrrr...
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards