floridatjej

Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

FREDAG DEN TRETTONDE

Av EvaLena Hallgren - 14 maj 2011 02:16

Oj så länge sedan jag fick matte att blogga................latgrisen.........ursäkten den här gången är att matte har varit väldigt deppad, och jag har fått jobba hårt med att trösta henne.

Hon fick sparken från tygjobbet helt plötsligt !!!!! ingen orsak gavs ??

Naturligtvis är jag glad att matte är hemma hela tiden, men om matte inte är glad så är jag inte det heller.

Jag har jobbat som en slav för att få henne på bättre humör, och i dag verkar det som om jag lyckats, och det är en himla tur för det började bli riktigt slitsamt

Jag har ju kvar mitt jobb som kvalitets kontrollant, och det börjar köra ihop sig, eftersom .

Matte har lekt med tyg från morron till kväll. Nu ska samtliga U.F.O,s bli färdiga, säger hon.,  så nu ska det sandwichas och quiltas.

En om dan kanske ? om nu bara matte kan börja koncentrera sig igen, för det har varit ett himla hattande från det ena till det andra på sista tiden.

         Blomkrukan är färdig, och söker ett nytt hem.


     

Vi har varit ute och shoppat en hel del dom här veckorna. Retail terapi heter det visst, inte för att matte köpte speciellt mycket, men det är alltid kul att gå i  affärerr.

Jag hjälper till så mycket jag kan.........


  Det har flyttat in en ny kille i kvarteret, Cheeter heter han och är bara 10 veckor gammal.

Visst är han söt ?  lite smårädd, ville inte komma fram och hälsa, men så fort jag vänder ryggen kom han hoppandes för att nosa.


  


MIn favorit tjejj i kvarteret är Lexie, (Pennie är brädad ) hon är söt, men mycket skygg, och lite rädd för mig. Naturligtvis så trycker jag på min stora charmknapp, så hon börjar vekna lite. Hon har nog inte haft det så lätt där hon varit tidigare. Hennes husse och matte adopterade henne från hundpensionatet för hemlösa hundar. Hon hade himla tur, för nu är hon älskad och skäms bor tlite. Hon var barrakad då hon kom men dom vill att hennes hår ska få växa, och det tycker vi är bra.


 

 den här veckan har det inte varit nåt kul ute alls, ........... vi har invasion av lovebugs. Dom svärmar varje år den här tiden, och man "måste" tvätta bort dom från bilen varje kväll annars förstörs lacken .........sägs det ? Dom sätter sig överallt och trasslar in sig i håret och följer då så klart med in i huset........Dom lever tack o lov inte så länge, och dom bits  inte, men det är äckligt att ha dom surrande runt öronen hela tiden ............

Varje dag har matte fått spola rent på lik runt ingång och fönster.

   

Tydligaste vår tecknet, ( förutom att snowbirdarnar flyttar norrut igen)  är att nu har tranparen fått valpar. Här är  ett par som är granne med mig...........ser ni 2 små gula ulliga bollar ......både mamma och pappan vakar över dom hela tiden, och även om jag mycket gärna skulle vilja gå dit och gratulera och hälsa välkommen, så får jag inte.............matte säger att det skulle inte uppskattas ...........hon tror  hon vet allting ??

 

Ankorna har också fått tillökning, roligt tycker jag, men fick inte springa och hälsa välkommen här heller................fattar inte varför matte ska vara så osocial ?


 

Nähäpp, nu är det sovdags säger matte, vi behöver vila inför morgondagens arbete säger hon...............det är 5 U.F.O.n kvar, så det gäller att ligga i ...........................bara gno bara slita, ingen ro ingen vila....


  PS. Den på väggen bakom mig, är en av U.F.O.na som har bliit färdig................


sussa gott och blötpussar till alla vänner..............................och ovänner med för den delen..






 
 
Rudi

Rudi

14 maj 2011 09:14

Men attans...sparkade dom bort din bästa matte bara så där...??? Synd om dom då, dom får klara sig utan henne nu! Fast nu får du rå om henne massor mer, precis som du vill. Dom där love bugs vill jag inte ha, vi har tallpollen i drivor på allt och alla just nu i stället. Allt är gult och smutsigt, säger matten. T o m hunden! Svenskänderna hälsar till amerikaänderna!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
kicksson

kicksson

14 maj 2011 14:16

Vilka fantastiska lapptäcken Du nu har börjar kvalitets kolla.. Gillar verkligen den som nu hänger på väggen ovanför datan... Jag har nyligen sytt ihop mina 6 UFO-n som hade legat här ett bra tag..och nu är de alla klara.. Har redan nya täcken på gång.Kramisar

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

14 maj 2011 15:37

Kul att matten är hemma igen. Skitaffären ville väl bara utnyttja henne ett tag utan att berätta hur länge. Det behövs nog lite fler shoppingrundor innan hon är riktigt glad igen. Både Cheeter och Lexie ser trevliga ut. Ska du verkligen flyga hem i höst! Är inte det läskigt? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

14 maj 2011 18:16

Det är verkligen en förlust för affären att de inte behöll din matte, fisigt av dom men bra för dig! Hoppas matte snart kommer över det, du får gå dig och markera lite på några tyger, hihi!
Så gulliga vänner du har, bra att din vän som haft det svårt har det bra nu, matte förstår inte hur någon kan vara dum mot djur, barn, gammla och ja allt egentligen. Man ska vara snäll mot de som är i beroende av en!

Visst är vi lika i mycket, har jag märkt innan men så är vi ju också kungar på olika kontinenter, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

15 maj 2011 02:20

"Vård av deppig matte"... Vi vet ALLT om det!
Men nu tycker vi ju att det är en himla dum anledning! Din matte måste ju vara bästaste att ha i en så'n shop! Vi skickar MASSOR av tröstepussar till henne!!!
Och så konstaterar vi att de där småpryttlarna ser attans trevliga ut!
PUSS!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Hector

Hector

15 maj 2011 20:57

Jodå Wille mår bättre han voffar och tackar för krya på dig önskningarna. Idga har han i all fall ätit upp sin mat, alltid bra.
Den affären som sparkade din matte, den lär få det svårt att klara sig utan henne. Hon som verkar vara så duktig. Ojuste att bara sparka iväg ngn sådär. Så gör vi inte i hundvärlden. Människorna kanske borde lära sig lite av oss ?
Vilka fina lapptäcken din matte gör. Om blomkrukan är färdig så blir den nog fort såld, matte själv tycker den är jättevacker.
De däringa "lovebugs" de ser inte så trevliga ut, ungefär som när det blir invasiopn på flygande svartmyror här hemma. Hemska saker de fastnar också överallt och de bara älskar att vara på bilarna, i alla fall på vår. Som tur är råkar vi inte ut för dem så ofta, men i Uppsalatrakten där finns de i mängder.
Igår hjälpte jag matte att jaga bort en getingdrottning från vår balkong, för vi vill inte ha ngt bo där. Hon sticks inte, hon bara letade efter en plats att lägga sina ägg, och inte ska det bli på vår balkong ialla fall.
Spelar ingen roll att hon var drottning, här ska hon inte bo !
Fågelsmåttingar har vi inte sett några här ännu, men de kommer nog snart de med. Men jag får inte heller gå fram till sådan där stora fåglar, de kan bli arga påstår matte. Konstigt när en bara vill hälsa ? Ha nu en bra vecka trots allt. Nospussar till både dig och matte din !

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Myllan

15 maj 2011 23:42

Tjena going! Tur att ni har varann, matte o du,så att du kan trösta henne, när hon är deppig, o hon kan göra dig glad med kul aktiviteter ;-) // Mattes UFO´n, har ju verkligen blivit FO´n (= Fanastic Objekts)! Skeetafina alltså! Den där "vasen" skulle jag köpa av matte på stubben, om jag bodde närmare! Likadant med den översta. // Ååh, vilka goa kompisar du har♥ Valpen är ju hur söt som helst, o den andra oxå... (pssst! Är du kär???) När du kommer hit, så har du Smilla på gården, som jag ska presentera dig för *hihii* -Nääh, nu måste jag nog lägga mig, för det kommer att skrälla en läskig klocka vid sängen, tidigt imor´n bitti, så natti-natti, o puss på nosen, säger jag, o kramiz till matte♥♥

 
Lena

Lena

16 maj 2011 22:44

Åååå vika vackra tyg skapelser din matte gör! hälsa henne det ;)
Söta kompisar du har! både dom med vingar & dom med päls :))
Kram på er!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lillemor

Lillemor

16 juni 2011 15:14

Hej igen! :))

Jag har så roligt åt det du skriver om din hund! *skrattar gott* Verkligen fin! Vår hund är en blandning mellan en shih tzu och kinesisk nakenhund. En tjuvparning :) Men Elvis är helt underbar! Han ser ut som en shih tzu. Möjligen är han litet högre. Jag håller honom nerklippt på sommarhalvåret. Har skaffat en bra apparat att trimma med och ett trimbord. Det är dyrt att lämna bort dem för trimning. Jag är inte så skicklig än, men övning ger färdighet. Dessutom tycker jag att han lätt blir tovig eftersom han vill bada.

Det är vackert väder här i Robertsfors idag. Temperaturen ligger på runt 22 grader. Jag vill helst inte ha varmare.

I sommar kommer min amerikanska kusin och hennes man hit. Det ska verkligen bli trevligt. De bor i Rembert, SC. Vi kommer mest att hålla till nere vid Ångermanälven i vårt hus där och göra utflykter därifrån. Det kommer att bli en hel del ute i Höga Kusten, som nu är ett världsarv. Det är så vackert där. Och det är också vackert i Ådalen där vi har huset. "Landet som Gud skapade när han både log och vredgades", som Pelle Mohlin skrev.

Kram

http://angermanalvens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards