floridatjej

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

FÖDELSEDAN ÖVERSTÖKAD

Av EvaLena Hallgren - 2 juni 2011 00:21

För 7 år sedan den 30 Maj, föddes jag på en valpfabrik i Texas. Jag och min syster blev sedan skicade till en butik i Florida, där jag mötte matte. Då var jag 8 veckor gammal,och charmade ihjäl matte så jag fick följa med henne till en husse som grät då han fick se mig, och jag blev hans knähund, ända tills han aldrig vaknade mer.  Sen blev det bara matte och jag ett tag, och nu har jag fått en ny gammal husse.......................Jag hade  världens mysigaste katt där jag bodde,hon var hemlös men fick mat av matte, och väntade på mig varje morron för att följa med på promenaden.  Nu har jag en fräskärring, vilket är mindre bra förstås, men allt annat är bra, stora gröna golfbanor att springa på och  massor med grannar som bjuder på godis då jag hälsar på, och det gör jag så ofta jag kan.

Stephanie är min favoritgranne, och hon bjöd på godis och sjöng för mig..........



vi gjorde också ett besök på min favoritaffär, och där fick jag springa omkring och välja vad jag ville ha...

 

     

Jag  valde en ny färgrann nalle, som piper då jag klämmer till den på rätt ställe.

 

 

En stor påse BilJacks tränings snask fick jag också, men det får jag bara lite av, annars blir man fet säger matte............Åh .......ja sånt vet ju hon ?

 

 

 

Vad jag mest av allt vill ha är en snäll katt.............och här fanns det en som var såååååå gullig, inte ett endaste litet fräs, bara nosgnugg och lite varsamt klappande med tassen..................som jag vädjade till matte att få byta ut fräskärring till denna ljuva feline................då sa matte att så kan man inte göra mot djur, man kan bara inte slänga eller byta bort nån så där, och fräskärringen har ju bott hos i husse nästan hela hennes liv....................även om det låter frestande så kan man inte göra så, och det har hon förstås rätt i..........men visst är min lilla redtopp söt ?

 

 

 

Som vanligt har matte suttit vid maskinen flera dagar, och jag har naturligtvis kontrollerat att gått rätt till..............resultat tadaaaaaaaaa

 

  Det här är framsidan, och matte har quiltat hela täcket själv i ett slags pusselmönster. Free motion kallas tekniken, och den är nog lite farlig, eftersom matte lyckades sy sig rakt genom pekfingret..............nålen gick av,och som tur var med en tillräckligt stor stump så hon kunde dra ut den.

Det gjorde visst inte så ont, jag hörde inga vrål i alla fall.

 

  baksidan i fall man skulle tröttna på framsidan......

 

  

 

här har  jag bästa utsikten i hela stugan..............

Hela eftermiddan har matte stått på huvudet i tygkorgarna, för nu ska det visst bli nåt nytt projekt........................jag berättar om det sen.......

blötpussar till mina vänner och kramar från mattes

 









 
 
Eva H

Eva H

2 juni 2011 10:08

Det var sannerligen ett inlägg blandat av glatt och sorgligt!
Vilken tur att dig matte kunde skaffa hem en ny husse, när den gamla försvann så där. (Vi har aldrig bott med nå'n så'n där "husse" men har förstått att det kan ha sina fördelar.)
Och så kul att se dig uppvaktas! Du är verkligen väluppfostrad som viftar extra precis på rätt ställen! Du vet hur man ska smöra du:)
Och den där lilla rödluvan... Matte sitter med tårar i ögonen och tycker inte att någon kisse ska bo så mer än väldans tillfälligt. Hoppas någon snäll kom och ville ha en superkompis! Den ser verkligen go' ut så vi förstår dig, men matten din har ju helt rätt i att ni inte kan slänga ut fräskärringen trots allt...:)
PUSS och ännu fler GRATTIS!
Jesper och Assar
Ps Kul se att du har en lika bra affär som vi har här!

http://fyrfotingar.blogspot.com

EvaLena Hallgren

4 juni 2011 15:27

servietterna är på väg.......klart jag ville ha rödtotten, men husse skulle ha fått fnatt........

 
Aamor

Aamor

2 juni 2011 15:31

Vilken tur att din matte hittade dig i djuraffären så du kom till stället du hör hemma på. En sån trevlig och snygg kille ska komma till ett bra hem, ja egentligen ska alla djur ha det bra!
Vi har samma kroppsspråk säger min matte där när grannen sjunger för dig.
Men kunde ni inte tagit med rödtotten hem så hade där varit två katter en att gosa med och en att bråka med, hihi!

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

4 juni 2011 15:26

skulle jättegärna tagit med rödtotten hem, men då skulle husse fått fnatt...........jag har oxå upptäckt hur lika till sättet vi är....skulle vara kul å träffas IRL nån gång.....blötpuss

 
Rudi

Rudi

2 juni 2011 17:08

Men var det inte attans svårt att välja fritt så däe i leksaksaffären? Jag skulle ha gått där än och provpipit. Röda katten är väldigt lik min Alf och vi blev så beklämda när vi såg deni bur så där. Vi är så glada att man inte få sälja katter och hundar i affär här i Sverige. Fast du hade ju attans tur som hamnade hos just din matte för sju år sen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

4 juni 2011 15:29

Ja visst var det svårt att välja, och jag trodde så klart att jag skulle få mer än EN pipis, men matte sa jag har så många hemma. Man kan ALDRIG ha för många sa jag.........
Min butik säljer inte hundar å katter, (matte går inte in på den butikskedjan som gör det, jag råkade bara ha en himla tur att hon hade ett ärende dit just den dan vi möttes) Rödtoppen kommer från ett ställe där alla hemlösa djur samlas, och speciella utvalda felines får komma till butiken för dagen, så att många människor ska få se dom och adoptera. Dom vill ha pengar för dom, men det går till djurhemmet, där alla blir steriliserade vetundersökta och microchippade.Matte säger att det är bra att dom måste betala, för då kanske mer ansvarsfulla människor adopterar. Visst är det otroligt sorgligt att dom blivit hemlösa, och det finns förstås många anledningar, en del mycket sorgliga. Matte önskar ta med ALLA hem, men det får hon inte för husse........jäkla skithusse.
MIn butik säljer fiskar, fåglar och möss.....och en massa godis förstås

 
Käranån

Käranån

2 juni 2011 19:58

Vilken härlig historia!! Underbar vovve och fräskärring...Hoppas att ditt finger har blivit bra. Jättefint täcke du har sytt!
(P.S. Vår sommarstuga ligger i Vasa yttre skärgård, Kvarken, mellan Högakusten och Finland)

http://tygodamm.blogspot.com

EvaLena Hallgren

4 juni 2011 13:37

Tack för komplimang, Höga kusten, ja där är det fantastiskt vackert säger matte. Kanske jag får se det med egna ögon till hösten.

 
Ludde

Ludde

2 juni 2011 22:39

GRATTIS! Vilken härlig känsla att få gå och välja nästan vad som helst. Synd på den söta katten, men du kunde väl ha fått den OCKSÅ! Så kanske fräskärringen hade förstått hur man uppför sig efter ett tag. Föresten skulle det vara jättekul att gå på hundcafét med dig i höst om du kommer över. Wollmar Yxkullsgatan 9 ligger bara 100 meter från Mariatorget. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

4 juni 2011 13:34

Tack för adressen, nåt som jag verkligen ser fram emot då jag kommer till Stockholm.

 
Ingen bild

Myllan

3 juni 2011 07:33

Grattis i efterskott, du goa! Har varit jättedålig på att läsa o skriva ett tag, för det har inte blivit så mycket "dator" ett tag. Du hade iaf. en mysig födelsedag, o fick välja present o allt ;-D // Matte är ju superduktig med sina alster, men vilken otur hon hade med nålen, när hon "reisade" med maskinen!!! *ajaj* (Det gör hon säkert inte om!) -Ha dé gott, både du o matte, så hörs vi ♥♥ Nospuss o kramizar♥♥

EvaLena Hallgren

4 juni 2011 13:33

Tack så mycket, du ska ha det så gott du med

 
paula i pörtet

paula i pörtet

3 juni 2011 14:17

Vilka fina alster din matte gör, man blir klart imponerad! Redtopen var stilig, min "brorsa" Torsten ser precis ut så! Jag gillar mina syskon fast dom inte är hundar, dom är jättesnälla med mig. Du får fräsa tillbaka!
Ha det fint önskar Blinka och hennes matte i pörtet

http://paulaz.se

EvaLena Hallgren

4 juni 2011 13:32

Matte tackar och niger,

 
Kikkan

Kikkan

4 juni 2011 11:18

Blomtäcket blev helt fantastiskt. Bara tanken på "freehand quilting" är nog livsfarligt när man är klantig som jag är & symaskinsnålar i fingrarna... huga huga. Gillar den färgglada pipnallen.. Där valde Du bra Buttons. Sommarvarma London kramisar

http://kickssons.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

4 juni 2011 13:31

Tackl för komplimangen, free motion är riktigt kul, och jag kommer naturligtvis att vara mer försiktig nu efter nålfadäsen......

 
Ingen bild

optimist

5 juni 2011 16:52

Så inspirerande du skriver om livets upp och nedgångar. Att matte valde dig det kan jag väl förstå. Grattis förresten. Men att hon kunde motstå den fina katten som inte fräser och som sträcker ut tassen så vackert, det kan jag inte förstå. Katter som tar så liten plats, det ryms två, tycker du inte? Klapp till dig och kram till din duktiga matte. Hennes alster kan jag knappast se mig mätt på.

 
En trött Hector

En trött Hector

5 juni 2011 21:07

Ja du lämnar först svar på din fråga. Ja det finns bruna corgis också, men de kallas röda. Sedan finns det brindle tigrerade), tricolour med brindle (som jag) och tricolour and tan) de har röda tecken istället för tigrerade.
Vilken söt nalle du hittde och vilken trevlkig födelsedag du verkar ha haft.
Ha nu en skön dag imorgon också.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Gerd

Gerd

6 juni 2011 12:20

Kikar in här och sätter ett tassavtryck och pussar på nosen, på dig Buttons, sötgrisen, GRATTIS i efterskott! Kram.

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Lena

Lena

6 juni 2011 18:39

Du har ett bra liv du!!! & GRATTIS i efterskott!!!
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

7 juni 2011 01:00

Hallo again Buttons.. Snälla kan Du höra med Din Matte om hon tycker c;a $400c-$450 är rimligt att ta ut i betalning för ett lapptäcke i ungefär samma storlek som hennes senaste fina blomtäcke???? Har inte riktigt hum om detta med priser för lite 'större' lapptäcken. ??? Undrande frågor från andra sidan Atlanten ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

7 juni 2011 03:00

jovisst låter det helt rätt för ett queensize täcke, men du ska förstås också ta med i beräkning vilket material du använt, batik är ju dyrare. Dessutom ska du tänka på vilket mönster, hur små bitar, och hur komplicerat det är, har du sytt för hand osv. Blomtäcket är ju inte speciellt invecklat, så $400 låter bra, men om du sytt tex. en "dubbel wedding ring" mönster ska du nog begära det dubbla minst.På jobbet bgärde dom $ 2000 för en kingsize weddingring i enbart batik tyg.
Ha det gott...kramar

PS: sen är det kanske pris skillnad om det är kompis eller......ja du vet..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards