floridatjej

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

GRINSJUK MATTE

Av EvaLena Hallgren - 7 juni 2011 04:41

6 Juni är tydligen en stor dag i mattes hemland, för idag har hon suttit framför den här burken halva dan och sjungit (nåja sjunga kan hon ju inte men NYNNAT) Du gamla du fria...........vem som är gammal har jag ingen aning om, men det är tydligen nån som är fri från koppel hon sjunger om ?  Hon har tittat på filmer och bilder och suckat.

Inte förrän nu på kvällen började hon kvickna till och har satt sig vid symaskinen.

I förrgår satt hon också där och sa en himla massa fula ord..flera gånger. Hon gillar inte att använda sprättupp grunkan säger hon...........men till sist blev det i alla fall en sån här väska, som min granne bacontanten redan fått.

 

   

Ser ut som om hon börjat på en ny till sig själv redan i kväll. Min krokodil är också nästan färdig.

Pennys matte kom förbi och ville att matte skulle köra henne till en butik som heter Hobby Lobby. Den ligger väldigt nära "min"butik så jag satte på min bästa tyckasyndomuttryck för att få följa med, ja menar ifall att kanske man får tur.  Följa med fick jag, men min butik fick inget besök, man kan ju inte få allt här i världen säger matte................

 

 

spelar ingen roll så länge jag får vara med och det finns en hel del kul grejor i den här butiken också.

 

       Pemnnys Matte köpte en mass fejka blommor, och jag luktade på alla, men ingen hade nån godoft, och matte var inte intresserad.

 

  däremot ville matte jättegärna ha denna skylt, med så härlig dubbelmening så man kan skratta på sig.....  

 

USA staterna av nummerplåtar var itressant tyckte matte, och hennes hjärna börjar surra av tyger som kanske skulle kunna användas på liknande sätt. Lärorikt skulle det ju också vara.

 

  En sån här snurra tyckte jag vi skulle köpa, man kan ha den i trädgården då det blåser så får man energi, (det har jag sett ) Jäsiken vilket liv det skulle bli på vissa grannkärringar om vi satt upp en sån på tomten .............det var nästan så matte blev frestad att köpa den av bara den anledningen..............men man ska vara snäll ...säger  hon alltid till mig .....så lev som du lär sa jag...

 

I allra sista stund lyckades matte rädda den här lustiga fågeln, från att krascha i golvet, men va fasen ? fåglar kan väl flyga, jag gav den bara ett pyttelitet nafs i vingen.........Matte tyckte den var skitful, så den fick bo kvar där.

 

    En hel hylla med färglösa grunkor sa matte, vet jag inget om sa jag......welcome skylten gillade vi båda, men det blev ändå ingen affär.

Matte var snålkärring idag, och köpte endast en yard batting.......

 

 

Matte fixade en tårta att fira med, om den var god kan jkag inte svara på, eftersom jag blev utan..........

Nu är det sovdags............bötpussar och kramar till alla i kojjan

 

 



 
 
Rudi o Britt Marie

Rudi o Britt Marie

7 juni 2011 08:17

Men attans vad roligt du har som får vara med i affärer och kolla grejer!
Det finns inget svenskare än svenskar i förskingringen, säger matten som själv varit en sån!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

7 juni 2011 08:32

Nu vete 17 om jag vågar komma in här nå't mer!!! Den där rosa fågelskrämman förklädd till lampskärm... Säg åt matten att begränsa antalet så'nt i alla fall, för HJÄÄÄÄÄLP!!!!! (Den gröna med rosa glitterkant bredvid var nästan lika hemsk:))
Matte kanske skulle föreslå att det var husse som fick vara "förskingrad" kring denna tid på året? Jättefin tårta gjorde hon ändå! Och supersvensk med jordgubbar:)
(Killarna hälsar! De muttrade igår att de "kände sig som Buttons" för de tyckte att symaskinen här lät lite för mycket... Och de har också en matte som tycker bra illa om "sprätten":))

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

7 juni 2011 15:28

Kul att kunna sitta i korg i affären. Jag skulle störtvägra om hussen försökte pressa ned mig i en sån. Hussen säger att DEN affären var inget för honom, men nummerplåtskartan var kul. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

7 juni 2011 17:37

Så orättvist att du får följa med in i en massa affärer för här är det stopp i de flesta tycks det.
Hemsk lampa, klart du försökte göra den snyggare med att få bort de där fjädrarna.
Säg till matte att först kan hon göra ett lapptäcke med USA som den där tavlan och sen en med Sverige och dess landskap!
Kungen var och hälsade på i vår lilla stad på förmiddagen den 6:e, vi kollade inte på honom för vi hade det skönt här hemma!

Jo du det är varmt, orkar ju inte göra nått, sova och ligga i skuggan är max och möjligtvis leka i 1 timme på kvällen. Vi har haft rena högsommarvärmen nu i helgen, mattes termometer visade på 40.3, visserligen i solen men ändå!

Nospussar till dig!
Det finaste i affären satt i den blå vagnen!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

optimist

7 juni 2011 19:51

Den ser mycket god ut, tårtan, så det var synd att du inte fick smaka, den ser ju så nyttig ut också. En intressant affär ni var till, fast mycket att se och köpa kan jag förstå, och det kan ju vara lite jobbigt. Här i Sundbyberg firades nationaldagen riktigt ordentligt, men det var så varmt så jag höll mig inne. Kram till dig och matte.

 
Hector

Hector

7 juni 2011 20:06

En tacker en tacker. Näe snygg bryr jag mig ju inte om ifall jag är, det som jag gillar mest ar att busa med kompisarna och sedan med rosetten. Det får jag alltid göra efter att ha erövrat den. Men inte så länge så den blir förstörd säger matte, det vore väl synd.
Vilken masa mysiga affärer ni får gå in i. Här hemma får vi hundar bara följa med in på byggvaruhus och zoo affärer. Överallt annanstans i butikerna är inte hundar tillåtna. Så orättvist. Det verkar var ett bra mkt mer hundvänligt land du bor i.
Jodå här firades visst ngt som kallades nationaldag. Matte gjorde inte så stort väsen av den, men många gör ju det. Tårta det åt vi och sjöng nationalsång det gjordes också.
Ha nu en skön tisdagskväll och en härlig onsdag. Nospussar från mig

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards