floridatjej

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

TORSDAG LUNCH

Av EvaLena Hallgren - 9 juni 2011 17:50

Lunch ja, det är inget som jag någonsin fått, det är tydligen bara nåt påhitt för människor ? Klart att nån liten gobit lyckas jag frstås flörta till mig ibland.

Matte har fortfarande symaskinnojja, hon kan inte låta bli tygerna ens för sen liten stund och laga mat, det fick bli pizza igår kväll.............och det får inte jag smaka nåt av tyvärr.

Matte säger att det är för mitt eget bästa, eftersom hon själv tydligen inte mådde så himla bra i magen efter det.

Nåja, min krodoiltavla har blivit färdig , undra just vilken vägg jag får ha den på ?

INgen alls säger matte...........???? va fan då för säger jag ?? svaret blev att jag är ju vuxen nu ........

 

En till väska har matte också fixat, men jag tycker nog att den är lite väl liten för allt grejjs som hon alltid släpar med sig ?


   

Ute på gården har ödlorna ett himla bestyr med att tillverka ödelvapar, dom kryllar omkring överallt


 

Häromdan var det en som vill hänga med på en liten åktur till affären, och det fick han förstås, men ni må tro att han fick hålla i för kung å fosterland i kurvorna. Det är halkigt på huven  och när vi kom tillbaka efter shoppingen så var han inte kvar  ..........han behövde tydligen inte skjuts hem, eller ockå så hade han blivit åksjuk, och valde nåt annat färdmedel hem .......

 

Vet inte vad som är på gång, men det är tydligt att fåglarna också tänker på valpar, eftersom ett par härmfåglar har jobbat som sjutton med att bygga bo i hibiskusen.

Jag bidrog med en stor hårboll, så det ska bli mjukt och skönt för valparna. Dom är nog inte färdiga med bygget ännu, och matte är lite orolig att dom kommer att bli störda när dom byggt så nära inpå.............ingen fara, jag kan säkert ge dom lite tid som valpvakt.


   

I går eftermiddag började det skäras och plockas med tyglappar igen ..........och som vanligt lägger matte ut dom på golvet  så jag kan inspektera


 


nej nej nej, det där blev inte bra tycker jag

 

 


Se här , så mycket snyggare det här blir................ok sa matte, vi får väl se då alla rutor  är färdigsydda.............


 

I morse hade fräskärringen tid hos min doktor, eftersom hon har beklagat sig en himla massa på senaste tiden. Hon blev livrädd och vrålade i högan sky då husse stoppade in henne i en liten bur och satte henne i bilen.. Jag sprang efter till garaget och upp i baksätet för att rädda henne, men som vanligt är hon totalt "clueless"och fräste värre än vanligt. Matte sa det är lönlöst att försöka trösta henne.

Tyvärr är kärringen sjuk, hon har nåt knas med pinkeriet, urinvägsinfektion hette det, och en knöl på ryggen, som KAN vara cancer.........vi väntar på svar.

Tydligen skämde hon ut sig totalt hos min doktor. det gick åt 3 människor för att stoppa tillbaka henne i buren, och hon rev ner allt som låg på hyllorna innan dom lyckades fånga in henne. ....................tydligen inte alltför sjuk än. Hoppas det löser sig, för jag skulle sakna henne trots fräsandet.


  


Cute är jag, det vet jag, men Swedish är jag nog inte...............

blötpussar till alla vänner.................och ovänner.......hare gott


 
 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

9 juni 2011 19:12

Nä du erat väder det skulle varken jag eller matte klara.
Max 20 plus och växlande molninghet det är perfekt väder det! Så minst två dgara med regn i veckan!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

9 juni 2011 19:12

Våran matte hälsar att hon faktiskt tyckte att din mattes utlägg var bra snyggt! Men hon dånar alltid över vallmo, så det kanske var tyget? VI tycker ju alltid att du är bäst, på allt!
(Förresten undrade vi igår om du har nå't tips om avstängning av symaskin? Fast vi tror kanske inte det...)
PUSS!
Jesper och Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

EvaLena Hallgren

12 juni 2011 20:59

Tyvärr så är avstängningsknappen väl gömd för mig, men ibland fixar jag matte med avbrytsmetoden, och då hoppar jag upp i hennes knä framför maskinen, så hon SER mig, funkar alltid............blötpussar

 
Ingen bild

optimist

9 juni 2011 19:47

Du berättar så underhållande om det som händer dig, det är nästan så att jag kan vara med. Men stackars katten, fräskatt eller ej, det är synd om den. Hon gör härliga saker vid symaskinen din matte. Mycket vackra, så du kan vara stolt över henne. Kram.

 
Ludde

Ludde

9 juni 2011 22:59

Klart att dina fåglar härmar ödlorna. Det är väl därför dom heter härmfåglar. Man kan väl inte få ett tjusigare bo än i en blommande hibiskus? Du kommer säkert att bli en bra valpvakt! Hoppas att fräskärringen piggar på sig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

12 juni 2011 21:02

JAg hoppas också att fräskärringen ska bli frisk snart. Hoppas vi ses på fiket snart ......

 
Ingen bild

Myllan

10 juni 2011 01:28

Hmm..., ödlor är väl inte mina "favvo" precis,... men... //Jättetrist att Fräskärringen inte är OK, så vi får hoppas, att hon kryar på sig i alla fall;-D // Matte "laddar" alltid med nya projekt, så vi får vänta på, vad hon fixar härnäst! Du synar, o kollar, så jag litar på dig, att det blir OK! Puss på nosen, o kramizar till din góa matte♥♥

EvaLena Hallgren

12 juni 2011 20:56

ödlor äter mygg och knott, så ödlor vill vi ha många.........blötpuss

 
Ingen bild

Gunsan

10 juni 2011 16:38

Halloj Buttons, du får be matte sy några snygga tikar som du kan ha på väggen:) Puss på dig

EvaLena Hallgren

12 juni 2011 20:53

Ingen dum ide faktiskt, ska snacka med matte om det ..........blötpuss på dig

 
Aamor

Aamor

10 juni 2011 18:15

Fräck krokodil, klart du ska ha den för även om du är vuxen är du väl ändå mattes lilla "baby", eller?
Hoppas att det blir bra med fräskäringen för trorts att de kan vara sura så fäster man sig. Vi ska hålla tassar och tummar.
Det verkar som du får vara barnvakt till många olika djur, hoppas du får bra betalt av dom.
Klart du är Cute men fast du är född i USA så har du en svensk matte så du är nog halvswedish.

Nosgos!

http://aamor.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

12 juni 2011 20:55

Klart jag håller tummarna för fräskärringen, presis som du säger så gillar jag ju henne trots allt, Och jag inbillar mig att hon gillar mig också, även om hon har ett underligt sätt att visa det på ?

 
Kikkan

Kikkan

10 juni 2011 23:50

Det var veldans va Du har lyckats få matte till att slita sig från symaskineriet.Bra att Du håller reda på hur rutorna ska läggas ut till den kommande quilten. Synd om fräskärring.. hoppas hon frisknar till sig snart. Jag tycker nog att Krodilen ska följa med Er till Sverige.. bra present att ge bort (eller sälja!!) Sådana där Cute -ar sydde jag också hos Dig förra året. En av dem har nu 'blivit' pappersnäsduks fodral och Lena i Boston, ENGLAND har fått den, CUTE som hon är. Have a nice day ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

12 juni 2011 20:51

Visst är det synd om fräskärringen, men om hon bara var lite snällare så skulle jag sköta om henne så hon blir frisk..........

 
Gerd

Gerd

11 juni 2011 21:41

Glad Pingst, säger jag, om du vill ha mig här?

http://gerd-geddfish.blogspot.com

EvaLena Hallgren

12 juni 2011 20:50

Jamen gullisnutt,kramelikram, klart jag vill

 
Ingen bild

Lena

12 juni 2011 21:08

KROKODILEN är såld!!!!Den är bara så läcker min favorit...Tänk Buttons att du snart ska ut och fara i din nya väska,läckert...Tar en liten tur hem till Svedala måste ju få ge dig en liten puss på nosen...Ha det nu så bra så syns vi...Kramis xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards