floridatjej

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av EvaLena Hallgren - 12 juni 2011 21:02

Så här mycket aktiviteter varje dag har jag inte haft på jättelänge, inte undra på att jag känner mig som en utslagen hjälte...........jag tänker inte vakna förrän i morron bitti......oavsett vad som händer...........ja om inte locket i godisburken smäller förstås


 

Min bacontant kom i sin golfkärra och undrade om vi, jag och matte ville följa med på en sväng för att kika på fågelboet på sjätte grönan.

Skit i vad vi ska kika på, vi ska ut och åka golfkärra.................yooohoooooo


 

Matte ooooaaade och aaaaaaaaaaaahade över dessa fåglar som tydligen är ganska unga, vet inte vem som är förälder eller valp, men skit i det............snälla bacontant  kööööööööööör


     

en dag fick vi besök av en stor black racer, dom är ganska skygga, men jag har faktiskt nosat på en som kikade fram vid garaget en gång. Den var betydligt snällare än den här, men det beror nog på att grannen inte kunde låta bli att lyfta upp honom (skulle skrämma matte med den) i svansen.............matte blev arg för  hon säger det gör ont i ormen..................och jag tror faktiskt svansen gick av............jävla skitkille.


   

Naturligtvis har jag fått jobba hela veckan, och det börjar verkligen ta på krafterna, så en liten återhämtnings tupplur är välförtjänt och behövlig.


   


Igår åkte vi på långtur söderut, dit där vi bodde då jag var valp. Det blev en låååååång dag i bilen, men det har jag inget emot. Matte däremot blev rejält sömnig på hemvägen. Undrar just om hon blev hypnotiserad av dom här ögonen ?, som ser ut att slumra vilket ögonblick som helst ..........................ögon,ögonblick ...hahaha hajjar ni



här stod sheriffen och fartkollade, då blev jag så skraj så  håret reste sig, matte sa att det ine var nån fara , eftersom hon höll inne med farten..........hihi, det var ju hövligt....


 

Nu på morron, (jag trodde knappt mina öron) så frågade matte om jag ville till hundparken ? Det är inte klokt ? skiter en björn i skogen ? vi har inte varit där på länge. Vad är det som händer ?, hur har matte blivit så laddad av energi helt plötsligt ?  Anledningen kanske är att hon köpt biljett till oss att åka till hennes valpland i September, och stanna jättelänge och vila, inte som förra gången, bara sno bara ila.

OK, bäst att sno mig på innan matte ångrar sig sa jag, och kutade ut till bilen och satte mig att vänta.



oj oj oj så glad jag blev då matte svängde in till parken, det var skitsvårt att  gå fint till grinden, men jag har inget val, eftersom matte är stenhård. Mina favoriter är och har alltid varit dom stora hundrana, men dit får jag inte gå så ofta. men vi träffas genom staketet.

 



Hela parken fastnar i mitt hår, men det gör inget för det blir härligt skumbad då jag kommer hem.


 

Jag har egen pool här, och det är skönt att svalka sig mellan varven.


 


En del pallar inte för trycket..............som den här tjejjen som är totalt utslagen.........


 

Jag har nog glömt  att berätta om den här leksaken som jag fick på min födelsedag.

Det är en makapär där matte gömmer godis under en cirkel, och jag måste nosa mig till var den finns oh sen putta undan brickan .........lätt som en plätt sägar jag bara....

 


I morgon har jag hört att matte ska till ett stall för att titta på en häst. Det är en lantgård några mil härifrån, och det ska bli spännande å se om jag får följa med, nu då jag är nybadad ?  för  det l´åer som om jag skulle kunna skita ner mig ordentligt på ett sånt ställe............ den som lever får se.......lite skoj måste jag väl få unna mig ?.................................blötpussar alla vänner å ovänner...........




Skapa flashcards