floridatjej

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

ONSDAGMORRON

Av EvaLena Hallgren - 15 juni 2011 14:03

Visst hade jag tur som fick följa med ut på landet i Måndags, men oj så jobbigt det blev. Jag var totalt slut som artist på hemvägen, och resten av dagen har jag legat och slappat. Roligt hade jag i alla fall, och jag ville jättegärna kuta runt med dom bautastora hundarna, (hästar sa matte att det är) whatever.........fattar ändå inte varför matte var nervös.

Den här jättehästen hade tassar (hovar) som var nästan lika stora som jag, och tänk om han skulle råka trampa fel sa matte........................

 

 

den här hästtjejjen tyckte jag var mycket vacker............och hade säkert gillat att springa med mig ......hon är en pensionerad galopphäst som brukade tävla, men som nu skulle pensioneras och sökte nytt hem. Mattes kompis var mycket intresserad.

  

 

Eftersom gräset var så högt, så var matte också orolig  över att det kanske finns fästningar............så hon ville att jag skulle balansera på den här pallen och stanna där......................ha, jag är väl ingen cirkushund heller ?    nervösmatte.............

 

efter ridturen fick hästtjejjen bada, me det fick inte jag, trots att det var så varmt.....matte har nog blivit en stadsjänta, för hon tyckte allt var sååååååå lortigt.................och ville helst att jag inte låg på marken, eller rotade runt..........skit trist.

 

 


Jag hittade stora svarta bollar som luktade och smakade jummi, men jag hann knappt med en endaste liten tugga förrän matte kom och satte stopp ............hon har ju ingen smak alls.....det var rena havregrynsgröten


 

På hemvägen hittade vi denna jättegubbe _ som satt där och var jätteglad. Matte fotade, men jag hade lagt mig tillrätta i hennes kompis knä, och mådde prima liv, och orkade inte röra ett hårstrå tills jag kände att vi svängde in på min gata, då hoppade jag upp och kikade i fönstret  Matte är himla impad att jag alltid vet presis exact då vi svänger av hem, oavsett vilket håll vi kommer ifrån Jag har ju en inbyggd GPS...........men det är min hemlis..  

I g[r fick matte  jobba själv med sina tyglappar, för jag behövde verkligen en semesterdag................

 

  ser trots allt ut som om hon fortsätter med min "layout" trots allt.......fina fisken...............haregott och blötpussar till  alla vänner och besökare...........vi ses.

 
 
Aamor

Aamor

15 juni 2011 17:56

Klart din matte var rädd att de där stora djuren skulle trampa på dig, du är ju bara en mygga för dom.
Jag har också försökt smaka sån där mumsig havregröt som jag hittade i skogen men min matte satte stopp för det direkt, taskigt!
Hästen som din kompis var intresserad av var ursnygg, blev det nått köp?
De säger ju att Buddha hade en Shih Tzu så du skulle ju lagt dig i knät på honom!

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

15 juni 2011 23:23

Tyvärr så blev det ingen hästjej, ( kolla svaret hos Eva )
Fattar inte heller varför mattar ska bli så himla nojjiga över lite skit ?
Jag har oxå hört att en Shih Tzu bodde hos Buddha, så han måste ju varit en bra kille då va ? undrar just om HAN skulle säga nej till lite hästskit på tungan ?

 
Eva H

Eva H

15 juni 2011 18:38

Undrar om inte din matte var lika trött som du efter den där dagen? Som hon verkar ha rantat efter dig och sagt "nej" till allt möjligt festligt! Helt i onödan antar vi:)
Hästen är verkligen jättevacker! Vilken hållning dä på bilden där hon visar upp sig! Hoppas att mattens kompis gillade att rida henne också och inte bara utseendet. Då kanske du får träffa henne igen?
PUSS!

http://fyrfotingar.blogspot.com

EvaLena Hallgren

15 juni 2011 23:17

Tyvörr så får inte hästtjejjen att flytta hit. Mattes kompis tyckte, att även om hon var mycket vacker att se på, så var hon tydligen svår riden, och dessutom tyckte kompisen hon var för kort ? Jag å matte fattar ingenting, men
men kompisen kan sånt där, och vet vad hon vill ha............korrect iakktagelse om att det förekom en hel massa onödgit tjat om vad jag inte skulle nosa (smaka) på...........försökte ignorera det mesta.......puss

 
Ludde

Ludde

15 juni 2011 22:35

Tror inte att dom skulle trampa på DIG! Kul att du fick åka med, även om matten blev lite nojig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

15 juni 2011 23:10

Tror inte jag heller, men matte var toknervös över allting...............hon borde lära sig lite lugn filebunke av mig .......puss

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

16 juni 2011 12:36

Hej. Låter som en rolig utflykt...Härliga tyger du syr i. Det som är deprimerande är att Sverige älskar och har tagit till sig US- cars och är jätteduktiga på att fixa upp raggarbilar. Dock finns det inte alls den glöden vad det gäller att improtera tyger. Det är fruktansvärt svårt att hitta roliga tyger..Må väl :) Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Lillemor

Lillemor

16 juni 2011 14:50

Oj, vad ni har varit ute på mycket roligheter :)
kul att du skrev i min blogg!

******************************************
svar i min blogg kan du läsa där för det går tyvärr inte att kopiera och föra in här..knepigt hmmmm...



http://angermanalvens.blogg.se

 
Rudi

Rudi

16 juni 2011 20:45

Äntligen fick du också träffa hästar! Snygg den var fuxen! Man att din matte är ett sånt nervvrak när hon är på landet?! Hon verkar ju ganska cool annars. Jobbigt för dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
optimist

optimist

17 juni 2011 16:14

Så fina bilder din matte har tagit. Ja du är ju söt på alla bilder, men där du sitter i stolen och ler så gott, den är extra fin. På landet ska man få rota omkring lite, det får du lära din matte. Förstår att du måste ta lite ledigt, efter en sådan ansträngande dag, då får matte jobba med sina vackra tyger. Trevlig helg!

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

17 juni 2011 16:49

Stackars dej som inte fick smaka på dom där goa "färska" chokladbollarna! men jag kan tala om för dej att dom är sååååå goda! :))) så nästa gång om din fjantiga mamma låter dej följa med ut på landet igen, så rulla runt i chokladen & ät så mycket du bara orkar!! visserligen kommer du prutta & lukta lite, men de är de värt, tor mej ;)
Kram! ♥ /Märta

http://frallorna.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

19 juni 2011 19:45

ÅÅÅH Märta min goding, låter din matte dig
sova i sängen med henne efter du spaat i hästhagen? MIn matte är definitivt lite småfjantig med skit, men hon är bra ändå. Varje gång jag lyckats få i mig en sån där boll, eller kattrulle, så kräks jag, och inte gör det mig nåt, men matte gillar det inte..........Du hoppas vi kan träffas nån gång i Oktober.blötpuss

 
Kikkan

Kikkan

17 juni 2011 17:13

Himmel vad läckert detta täcke blev. Här går symaskinen varm också, ska försöka få klart massa grytlappar tills i morgons "garden fete" i lokal kyrka. Kram & vanliga!!!! >>> :) :) :) :)

http://kickssons.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards