floridatjej

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

PÅ ALERTEN IGEN

Av EvaLena Hallgren - 18 juni 2011 15:22

Efter veckans aktiviteter så bestämde jag mig för att ta en ledig dag, och byggde mig ett fort i "min säng"där jag skulle få vila i godan ro

 

Matte fortsatte som vanligt med att sy sina lappar, men nu anser jag att hon begått en döds synd !!!! Hon anställde Pepper å Scooter i mitt ställe ?  Eftersom dom inte  har nån vana, så var dom tvingade att vara två om jobbet, som jag klarar alldeles utmärkt själv....................men va fan ? visst är det här olagligt ? man kan väl inte anställa hur som helst bara för att man tar sig en semesterdag ? Nån som kan reglerna bättre än jag ?


   

t.o.m fräskärringen la sig i ? Jag vill ju naturligtvis tro att hon försvarade mig och mitt jobb, men man vet aldrig då det gäller henne. 

Husse har gett henne nån medecin som han gnuggar in i örat, och det verkar ha hjälpt henne mot infektionen, och det tycker jag är skönt

 

Matte å Stephanies citronträd har finfina frukter nu, men dom ska visst vara gula ? det kanske bara är kart ?

 

 

Här ligger jag en bra bit ifrån fågelboet. Mamman har 2 ägg, och hon blir skitsur om man kommer för nära. Matte fick sig en liten smäll på huvudet då hon vattnade blomman. Det går inte att förklara för henne att om hibiskusen inte får nåt vatten så dör den, och då blir det ju inga löv kvar som ska skydda boet.

Birdbrain som inte fattar det............

  det är mycket varmt och gott om magen att ligga här, då det är 35 grader varmt. Matte föredrar skuggan................eller inne i ACn....

ha det gott alla vänner....................blötpussar skickas omgående

 
 
Aamor

Aamor

18 juni 2011 18:22

Alltså! Vilken matte som tar in annan arbetskraft bara för att du behövde en enda ynka dag ledig, du som jobbar 7 dagar i veckan annars! Du får förhandla upp lönen nu med mycket godis, kel och många besök i hundrastgården!
Bra att din katt mår bättre, hon är fin.

Nosgos!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Kurt  Fido

Kurt Fido

18 juni 2011 18:29

Håll alla kort så det blir ordning och reda!

http://www.facebook.com/profile.php?id=10000071102

 
Kikkan

Kikkan

18 juni 2011 20:55

Det var det värsta jag har hört.. tyckte inte de verkade speciellt proffsiga med sina kvalitets kontroller. Undrar?? var deras tassar rena??? I don't think so.. Kram på Dig Din lilla trasselsudd å hils matte ♥♥ Alla behöver lite semester...

http://kickssons.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

19 juni 2011 19:41

allt är fixat nu, och matte är förlåten för den här gången.........blötpuss

 
Ludde

Ludde

18 juni 2011 20:59

Matten kanske behöver ha en störtkruka på skallen när hon vattnar. Tycker att det var kymigt av matten att anlita semestervikarier utan att snacka med dig först. Hoppas att dom inte sabbade allt nu, ovana som dom var... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

19 juni 2011 19:40

matte skäms nog lite för sitt tilltag tror jag. Har tagit tillbaka jobbet mellan tupplurarna.......puss

 
Ingen bild

Myllan

19 juni 2011 00:24

Aamen alltså,... Nu går ju skam på torra land, att huset invaderades av dom 2, bara för att du tog "timeout" en ynka dag :-(( -Tur nu, att Fräskärringen mår bättre, men det betyder ju inte, att hon ska lägga sig i ditt specialarbete, eller hur? Nospussar, från din kompis i Fjollträsk ♥♥ Kramizar till matte ♥♥

EvaLena Hallgren

19 juni 2011 19:38

jodå fräskärringen verkar vara som vanligt igen, och jag har tagit mitt jobb tillbaka......blötpussar till dig

 
Eva H

Eva H

19 juni 2011 10:59

Alltså... I detta landet har man rätt till 5 veckors semester UTAN att arbetsgivaren får ta in nå'n annan mer än tillfälligt!
Jag troooor faktiskt nog att frästanten försökte försvara ditt jobb...
Den där fågeln verkar inte vara den smartaste... Gulligt av din matte att envisas!

http://fyrfotingar.blogspot.com

EvaLena Hallgren

19 juni 2011 19:37

5? FEM ? veckor ....tror jag inte att jag kan få, men om jag blir medlem i facket så .......ska fundera lite mer på det, tack för tipset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards