floridatjej

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av EvaLena Hallgren - 20 juni 2011 01:18

I dag har det varit mycket slöande för min del, Matte har suttit vid symaskinen och jag har vilat. Det är alla hussars dag idag, och jag köpte en tårta som liknar mig, till honom. Smaskens sa han, för mycket socker sa matte..............jag fick inte en smakbit av den, men fick annat snask i stället.


 

Jah tror jag har glömt berätta om hur det gick då jag var till min doktor, för att uppdatera mitt pass inför kommande resa..........min Vet. heter Dr.Grigsby och är kanon bussig, och matte säger att han är expert på såna som jag


 

Innan jag får träffa doktorn så kollar en tjej alla papper och väger mig, jag hade lagt på mig en aning sen sist.................fan också nu blir det cookie-kontroll hemma igen.......

 

 

Sen petar hon in en sticka i rumpan, för att kolla vilken temperatur jag har........det är mindre kul, men det är ju ett nödvändigt ont, säger matte, så jag fuzzar inte mycket............ju fortare går det över....

 

 

Däruppe sitter det en kruka med hundgodis....................hörru matte, det är bara du och jag här nu, ingen ser ......... kasta hit lite godis, jag var ju hur duktig som helst..............

 

 

 

Jag behövde inte vänta länge, 2 tjejjer kom med special godis till mig, så jag slapp det där standardgodiset som finns i burken...................wohooo I'm so special................I'm so special  .lalalalaaaaaaaaaaaa

 

I går kväll åkte jag, matte och Stephanie in till byn för att köpa glass och pladdra en massa. Vi var inte ute länge förrän vi fick en tornadovarning över bilradion och det blev kolsvart. När man bott i Florida ett tag, så börjar man bli så van vid dessa varningar att man inte bryr sig så mycket, MEN om man tänker efter lite så kan mycket väl det fruktansvärda stormar som hänt på andra ställen hända här. Efter lite dividerande beslöt vi att  det var lugnast att åka hem så som det dundrade och blixtrade. När vi kom hem la jag å matte  oss i hammocken ute och lyssnade på dundret och regnet......det var mysigt.

 15 min. innan denna bild är tagen var det vanligt dagsljus och sol, vi satt under parasoll och åt glass ...............vädret svänger på rekordtid här, så visst bör man vara vaksam........

 

När vi låg därute under tak, så tänkte vi på den stackars fågelmamman i trädet, hoppas hon inte blir alltför blöt..........matte hade gärna täckt över busken, men då hade hon nog blivit rädd och flugit ut och det vore ju himla dumt..........

Nu blev jag sugen på att lägga mig därute igen.............och glo på TVn.......vi ses i morgon..............blötpussar


Skapa flashcards