floridatjej

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av EvaLena Hallgren - 28 juni 2011 19:06

Det har redan hunnit bli Tisdag, och Matte har inte gjort ett smack på hela veckan, jo förresten, hon och Stephanie har varit ute och shoppat flera gånger..och det utan mig`?

Dom har helt plötsligt fått dille på att besöka consignment shops, där dom gör såna fantastika fynd........En dag kom dom hemsläpandes på lampor med litet bord, som passar bra ute på altan.

Skärmarna var asfula, men det fixade Matte med att sy nya, och nu pryder dom sin plats.........

 

 

Stephanies son kom hem med en liten valp igår, och ni skulle hört så förbannad Matte blev..........valpen var förstås söt, men alldeles för ung för att tas ifrån mamman, och det bor redan 4 kittycats som är gamla och vill inte acceptera en valp hos dom. Steffie fick så klart ta hand om valpen över natt, men sen blev den tvingad tillbaka till sin mamma och syskon.

Jag gillar inte valpar i mitt hem, och det visar jag mycket tydligt, så ge fan i pussandet..........jag går inte på det.....

 

 

Efter valpbesöket la jag mig och tjurade ett tag

 

 

Sen låtsades jag som om jag inte klarar av att hoppa upp i hammocken själv...........Matte fick hjälpa till lite............så gör jag då jag vill ha 100 procent uppmärksamhet.

 

 

En bautastor fjäril kom på besök, och dom tycker jag är fina, men dom fladdrar omkring så ini nordens........ 

 

 

och Matte har planterat ett bananträd.............ok då,... förutom shoppande har hon kanske åstadkommit litegrann..........

Hon har ocks tömt sin egen garderob på alla kläder som hängt där och krympt, och tagit dom till den där butiken där dom säljer hennes kläder och sen köper hon  större till sig själv!!!..............gu vad skönt att slippa sånt.

 

 

Ja lite symaskins surr har jag fått stått ut med, det lila täcket har fått en fortsättning...............och jag försöker gömma mig under och slippa lyssna......

 

 

 

Det var allt jag har att förtälja denna gång, hoppas vi hörs snart.............

blötpussar och kramar till alla..

PS. Idag har jag fått spabehandling, och håret som rakades bort har jag gett till fågelmamman som forfarande ligger på ägg. 

 

 

 

Skapa flashcards