floridatjej

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

NY MÅNAD

Av EvaLena Hallgren - 10 augusti 2011 04:46

Nu är det bara 34 dagar kvar tills jag  å matte ska ut på stora äventyret till hennes valpland, och jag känner mig aningen åsidosatt eftersom matten verkar ha fått himla brått vid maskinen på sistone, men matte har lovat bot, bättring och gottgörning i 2 månader, då vi ska vila och njuta av det vackraste landskapet på jorden säger matte.  Dom pratar konstigt där...... men dom förstår mitt språk oxå, och då vi kommer dit ska jag blogga på mitt språk....

 

På flyget sitter jag i min väska under mattes stol, inte världens bästa ställe, men ok. Förra gången fick jag ligga i mattes knä under en filt nästan hela vägen.

Det har blivit en hel massa nya restriktioner sen sist,får bara ha med en resväska,och handbagaget är ju jag. Handväskan har dom tydligen glömt sätta maxmått på, så Matte   har sytt en bamsestor väska...........

 

 

F¨rra veckan släpade matte in stora bordet igen, och det tycker jag är så kanonskönt..........för där har jag helkoll på vad matte gör matte hela tiden..

 

   

som sagt, så har det varit ett himla stök vid maskinen...............massor med små väskor och ett par inklädda böcker blidde dt här.

 

   

Gula -oranga täcket är redan postat och klart.........

baksidan

   

Eftersom matte har varit så upptagen, så har jag försökt charma fräskärringen igen, men där är det samma gamla vanliga fräs, att hon aldrig tröttnar ? jag är ju alltid så snäll mot henne ? ................den där knölen som hennes (våran)doktor upptäckte är fortfarande kvar och hon sover mest  hela tiden och vägrar medecin..........men se fräsa det kan hon

 

 

Här är det orkan säsong, och alla vi håller tummarna och tassarna att det ska få vara lika lungt som det varit i flera år nu. Det skulle vara skönt att slippa all förödelse som kommer efter orkanerna. Lite friska vindar får man förstås stå ut med, och matte blir fortfarande lika förundrad var gång himlen ändras från solsken till kolsvarta åskmoln på en kvart.

 

  
    
 

För ett par dar sen fick vi storstorkbesök .............Det är inga storkar, det är tranor ............säger matte.............jo ,vet jag väl: men ordet blev bra tycker jag....

 

     

 

Jag fick inte leka med dom denna gång heller,

 

 

Valpen som Stephanies son kom hem med, har flyttat tillbaka hit, och naturligtvis vildare än 100 elefanter......jag vll absolut inte ha med honom att göra ,och tappar tålamodet med en gång. Han hoppar studsar och bits med sylvassa tänder, matte blödde massor............fy faen säger jag bara.......

 

   

 

 

Såna här headbands är senaste flugan bland unga tjejjer här i US, och matte undrar om det är det i Sverige också ? nån som vet ?  

 

blötpussar och varma  natti nattis från ........mig och mn sekreterare... 

 

 

 

 


 
 
Aamor

Aamor

10 augusti 2011 10:03

Klart matte har mycket att göra om ni ska vara i Sverige i 2 månader, du kommer att älska det!
Såna där valpar är jobbiga, visar absolut ingen hänsyn och är ouppfostrade till tusan!
Vi ser skitcoola ut när vi går mot vinden, matte brukar skratta åt mig för hon säger att jag får en sån konstig min då!
Det verkar som om du kan lägga ner att försöka bli vän med katten, hon faller nog inte för din charm vilket vi inte kan förstå alls.
Vi har inte sett några såna "mössor" här hos oss i alla fall men det kommer säkert.

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

19 augusti 2011 14:40

Du, jag tror ta mig tusan att grann valpen har flyttat igen ? han har ialla fall varit osynlig. En del människor är inte förtjänta av vårt sällskap, och matte fräser värre än kärringen då hon får vetskap om usla mattar å hussar.
Visst ser vi läckra ut i vinden, men ibland tycker jag det är jobbigt, eftersom jag knappt kan stå emot, och om jag skiter åt fel håll, så fastnar allt i håret.........jaja vi har kanske inte så stora problem.
blötpussar.....

 
Ingen bild

Myllan

10 augusti 2011 10:09

Jaa, nerräkningen har ju börjat, inför resan till Sverige, o det ska bli bautakul att du o matte kommer hit ;-D Har du fått resfeber nu??? // Det verkar som Fräskärringen är sig lik, hehee,... jäkla surkart... - Jo, matte kör symaskin i 180, märkte jag, när vi Skypade härom dan, o hon gör ju så skitläckra saker, så jag blir så impad!!! O du, hälsa matte, att dedär "mössorna" är lika inne här i Sverige! Assnygg! -Nu måste jag sätta fart på reflexerna, så puss på nosen, o kramizar till din matte ♥♥ *See ya soon*

EvaLena Hallgren

19 augusti 2011 14:35

Matte tackar och niger 23 dagar kvar woooohoooooooo

 
Ludde

Ludde

10 augusti 2011 12:56

Värst va det blåser hos dig! Nu får du säga åt matten att ta igen sig lite och inte sitta vid symaskinen hela tiden. Hon måste väl ta en sväng ibland med dig också. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

19 augusti 2011 14:34

Jotack, jag fick faktiskt följa med ut på flera cykelturer förra veckan, men nu sitter hon där igen eftersom nya ideer har poppat upp i skallen på henne..........ingen ide att kivas, jag tar en tupplur på tygerna i stället......blötpussar.
PS. 25 dagar kvar.........woohooooo

 
Rudi  och matte

Rudi och matte

10 augusti 2011 18:22

Men oj så spännande med resan! Måste ni mellanlanda i N Y eller så?
Vind i håret är coolt, man ser så vild ut då. Nä, såna mössor har vi inte sett i Julita...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

19 augusti 2011 14:31

Ja vi kommer att mellanlanda i Newark NJ, på väg till Stockholm, och i Chicago på hemvägen.
Tyvärr 4 timmars mellanlandning på hemvägen, men det ger ju mig lite tid att gå ut å pinka.........blötpuss

 
Eva H

Eva H

10 augusti 2011 20:50

Vilka läckra saker din matte gör!
Den där hjärteböckerna är ju så söta! Och jag är fortfarande löjligt förtjust i det där tyget med gula o röda vallmo som finns med i täcket.
Undrar vad du skulle gilla siameserna... Särskilt Simon som gärna stryker sig mot hundarna och spinner och vill få öronen pussade:)
Tranorna är mycket stiliga! Men jag fattar inte... VILLE de inte leka med dig???
Den där lille pysen vill tydligen... De ÄR bra störiga sådana där! Men kul att se att han kom tillbaka i bättre storlek! (Hans husse måtte verkligen gilla honom o det är ju hjärtegott:))
PUSS gubben! (O hjälp matten att packa ordentligt va'.)

http://fyrfotingar.blogspot.com

EvaLena Hallgren

19 augusti 2011 14:28

Jag absolut ÄLSKAR kittycats, men tyvärr så är det inte alltid ömsesidigt. MIn fräskärring tänker gå i graven med ett fräääääääs.
Den lilla svarta grannkillen har visst flyttat igen ? har inte sett honom på över en vecka. En del tvåbenta är olämpliga hussar och mattar, och då matte ser sånt blir hon vildare än fräskärringen .......haha blötpussar.

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

11 augusti 2011 00:09

Men oj, vad det blåser hos dej!! (En bra övning inför höststormarna här i Sverige, kanske men här är vindarna kallare... undrar Button, vad du kommer att gilla dem!!!???))
Vackra saker din matte gör!
Kul med tranorna - syns att dom inte är svenska. :D På beteendet alltså! Fast du BORDE ha fått leka lite med dom!

http://beritelisabet.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

11 augusti 2011 00:11

Button - det var JAG som skrev förra inlägget, inte min matte Berit Elisabet!!!!! Hon ska då alltid försöka sneaka sig in, liksom. ;)

http://kasperian2.blogspot.com

EvaLena Hallgren

19 augusti 2011 14:24

Jodå, jag förstår, jag har själv en virrpanna till matte. Vi får vara så förstående och sköta dom så gott vi kan. Igår tog det mig evigheter att förklara för matte att hon glömt fylla på min matskål ???? det är ju inte klokt, vet du om vi har nåt skyddsombud att anmäla såna hemskheter till ?
Blötpuss

 
Hector

Hector

11 augusti 2011 12:58

Vad spännande att resa så långt, men blir det inte jobbigt ? Jag tyckte det var lite jobbigt att flyga som handbage när jag var valp, och jag flög inte ens hälften så långt som er !
Din matte gör så fina saker. Ett sådant där täcke skulle vara mysigt. Tror du matte kan beställaett av din matte till mig? Ja ett som är lagom till mig ? Du ser ju ut att ligga jättegosigt på ett av dem. Sådan där mössa har jag stet på två tjjer här omkring, så de kommer nog ska ni se. Ha nu en härlig helg kompis. Nospussar från mig !

http://rocketbus.bloggagratis.se

EvaLena Hallgren

19 augusti 2011 14:21

Hej Hector,
Klart att det går att beställa täcken från matte, det är bara att säja till om färgval och storlek, så fixar hon resten, kom bara ihåg att portot över stora sjön är asdyr.
Jag har flugit många gånger, och det är OK så länge matte är med, jag gör inte mycket väsen av mig vart jag än är..............lugn som en filbunke kan man säga.........
blötpuss.

 
Inger

Inger

12 augusti 2011 22:53

Hallå där!

Vilka superfina grejer. Jag är också superkär i de där röda bokomslagen med hjärtan på. Undra om de passar på kollegieblock i A4 storlek? I så fall beställs det ett par på direkten :-) Jag ser fram emot att äntligen få träffa er i verkligheten. Dessutom vet jag fler mindre knattar som kommer att bli överlyckliga över att få träffa Buttons.
Stor kram på er båda!!!

http://www.holarna.blogg.se

EvaLena Hallgren

19 augusti 2011 14:18

Jag tror kollegieblocken har för tunna pärmar, och är det inte spiraler i ryggen ? kanske inte världsbäst, men ska kolla upp det om jag hinner. Jag och Buttons ser också fram emot att få träffas snart, och 90årskalas !!!!
Kramar

 
Annika

Annika

15 augusti 2011 11:10

Underbara härliga, färgstarka saker du gör. Gillar, gillar :)

http://svartahusets.blogspot.com

EvaLena Hallgren

19 augusti 2011 14:16

Tackar och niger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards