floridatjej

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

NY MÅNAD OCH 9 DAGAR KVAR

Av EvaLena Hallgren - 3 september 2011 17:01

Matte har tagit fram min resväska och förhoppningsvis kommer hon ihåg att ta med nåt godis till mig att tugga på, för det kommer att ta lååååång tid innan jag slipper ut ur min väska........kanske inte riktigt sant, förra gången plockade matte upp mig i sitt knä och gömde mig under filten, och det gick utmärkt. Man får bara vara lite försiktig så inte kabinpersonalen ser det.


 

Hela veckan har matte suttit vid symaskinen, och återigen packat upp och packat ner grejjor i sin väska. Man får bara ha 23 kilo så det är ett himla schåande på henne...

2 till täcken har blivit färdiga, och nu ligger det dukar på skärbordet.


       

Härom dagen kom Benjamin syrsa på besök, han ville inte leka,den bara flög iväg med sitt när jag kom fram och nosade........ matte hann ändå med att  fota den.

Vilken invecklad konstruktion det är på den ? färggrann är den och så låter det så mysigt när ett helt gäng av dom spelar sin musik.


     

 Förra året kom det här gänget förbi på besök, och matte som inte direkt gillar dom, (det gör ont då dom bits) ringde en "bugman" för att komma och ta bort dom, men hela gänget flög iväg tillsammans innan bugmannen anlände............

 

Matte har sytt och sålt väskor till några grannar, och sen blev hon utbjuden på lunch..........det var en himla lång lunch, för hon  stack kl 10 och kom inte hem förrän 16.30, så nog höll dopm på med nåt mer än att äta ?? Jag fick sitta hemma och vakta husse och fräskärringen hela dan.

Syns på den här bilden att matte hittat på nåt annat än att bara äta lunch ??

utan mig ??? och hund i huvudet............så hon tänkte nog på mig i alla fall ..

 

   nu får det banne mig vara färdigsytt ett tag tycker jag.........................och inget mer shoppande heller .............

ha det gott alla cybervänner, (som kanske snart blir IRLvänner ?) skitkul............

hej tjolahopp å blötpussar   



 
 
Ingen bild

Myllan

3 september 2011 18:33

Du kommer säkert få nåt godis av din omtänksamma matte under resan, o få sitta i hennes knä också, kan jag tänka mig ;-D Hahaa, Benjamin Syrsa underhåller i trädgår´n, men de kanske kan bli "närgångna", o nypa till i skinnet...(?) -Vi kommer absolut bli tokfina kompisar IRL, när vi snart ses! -Kollade vad de har för hundmat, o godis, i min affär idag, så jag ska fråga din matte, vad jag ska köpa hem ;-D Det fanns lite olika grejer, att välja på. -Nu borde väl matte lägga ner symaskinen i malpåse ett tag, o ladda för Sverigeresan, eller hur? // Puss på nosen, o kramizar till matte♥♥

EvaLena Hallgren

4 september 2011 14:18

Å guuuuuuuuuud va du är bussig, men matte säger att hon kommer att ta med käk härifrån till att börja med, så det inte blir så mycket nytt med en gång. Tänkte att vi kan gå tillsammans alla 3 till den där butiken.......7 dagar kvar ....halllelujaaaaaaaaa..... blötpussar til dig

 
Aamor

Aamor

3 september 2011 19:08

Klart matte kommer ihåg godiset!
Klagar kabinpersonalen så fråga dom om de vill sitta innestängd i en väska hela resan så det är så!
Hoppas resan går bra!

nosgos!

http://aamor.bloggplatsen.se

EvaLena Hallgren

4 september 2011 14:15

Ja tänk om vi skulle byta plats ? jag kan ju gå omkring å serva passagerarna med blötpussar, säkert uppskattat av dom flesta.......hihihi

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

3 september 2011 19:40

Bra att matten har skaffat ny mössa inför Sverige-resan. Nu är det bara hundgodis kvar att packa då...
Vilket bi-gäng på fotot! WOW! Vi har jordgetingar i trädgården i stället.
Man får inte gräva där dom bor, säger husse.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

4 september 2011 14:13

Tjena Rudi, honung är gott, men matte vill köpa det i affären och inte få det levererat av tillverkarna, tur att dom reste vidare tycker vi.........blötpussar.........till din matte också

 
Ludde

Ludde

3 september 2011 22:46

Inte kan man väl begära att du ska sitta i väskan hela resan! Under en filt borde vara tillåtet tycker jag. Annars kan väl matten sy en liten väska med fyra hål för benen så du kan gå omkring lite... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

EvaLena Hallgren

4 september 2011 14:11

Utmärkt ide,men då blir ju matte sittandes vid den förb¤%%de maskinen igen...........men ok då om det ska sys till mig så..............ska bli spännande få se vad det blir............blötpussar

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

3 september 2011 23:09

Luddes idé är ju strålande! Be matten att sy en väska med hål för benen! Och för huvudet och svansen, naturligtvis. Du kan säkert övertyga den där personalen om att väst och väska är i princip samma sak! Måste väl ha ett par handtag också förstås, för syns skull. :)
Om sen matten har den där hundmössan på sig också, ja då är saken klar!

http://kasperian2.blogspot.com

EvaLena Hallgren

4 september 2011 14:09

Matte har börjat fundera på Luddes ide, och den är verkligen inte dum.......få se om hon lyckas få till nåt av alla tyger hon har............blötpuss

 
Eva H

Eva H

4 september 2011 02:25

Tror de att du ska KAPA planet eller??? Fjantig bestämmelse om den säger att man inte ens får sitta still i knä!
Luddes idé är helt suverän!
Tjusig polare den där Benjamin!
PUSS! Occh hoppas vi ses!

http://fyrfotingar.blogspot.com

EvaLena Hallgren

4 september 2011 14:07

jo visst är det löjliga regler, men dom kanske kom till för andra djur som inte är så fogliga som jag. Klart jag hoppas vi hinner träffas, men kanske inte i Sep.för jag måste upp till Norrland först, innan det börjar snöa säger matte..........men vi kommer ju tillbaka till Storstan i November..........blötpussar

 
Lena

Lena

8 september 2011 15:22

Lycka till med flygturen!!! :)))
Benjamin Syrsa, mysiga saker de ;)
Kram kram på er!♥ /Lena med flock!

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards