floridatjej

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av EvaLena Hallgren - 9 januari 2011 02:07

Hallellujjaaa, "bara" 6 dagar sen sist..................de tar sig, sa mordbrännarn....

 

I början på den här veckan var det nåt skumt med matte, hon for fram som en toka och det skulle städas i varenda hörn. Mattorna åkte ut på gården, och snabelmonstret  dansade omkring längre än vanligt, och jag hörde nåt om att "måste få allt gjort innan"  .............innan vadå ?  Inget farligt säger matte, men hon måste sova på ett annat ställe en natt, ett ställe där allt ska vara så sterilt så hundar inte får följa med. ............hmmm, kan jag inte gömma mig i väskan som jag brukar, då vi ska smita in nånstans ? sa jag 

Nähä det går inte denna gång sa matte, och våga inte göra om vad du gjorde sist ............................oopps, jag som  trodde det var glömt.

Jodå, det är glömt bara du inte gör om det, sa matte

Va jag gjorde ?? ..................jo jag pinkade lite på hennes kudde då hon inte kom hem på natten............

På det där stället hon ska övernatta, har dom den här skylten på dörren, och där står inget om hundar påpekar jag.....................

  


Nej det behövs inte, för det är självklart inga hundar tillåtna, säger matte .........å matte vet bäst .............................säger hon ja.............

Varför det ska städas o skuras för at hon ska sova borta en natt begriper jag inte förstås, men det förklarar sig kanske så småningom.

Det var ialla fall en himla rusch på matte och då....................................sche flätta ho på golve...................å gu va ho skrejk................(så säj dom där  matte kom från)

 

  


Jag trodde förstås hon hade hittat på en ny lek, och sprang dit för att kolla och pussa, men jag märkte mycket snart att det inte var lek, mest eftersom det blev halvfart på husse............vilket inte är så vanligt.

En spricka i tumfläsket blev det, och blågulgrön färg.......................så städkäringen försvann, och latkärringen kom hem.............

 

  

Det är mysigare när latkärringen är hemma................städkärringen gillar jag inget vidare..............

Jag har fått jobba ganska hårt som  lapptäcks kontrollant den här veckan, och efter mycket testande så har båda fått godkänt på alla punkter.

Den som blev färdig först , kallar hon för HJÄRTAN (haha fyndigt va) och den fick jag lite hjälp av matte med att testa.

 

 

 Varje hjärta har delats i fyra delar och sen sytts ihop igen , och alla kanter har fransats i tvättmaskinen, vilket gjorde att den blev mycket mjuk.


 ............... baksidorna lappas också ihop


  


Det andra täcket har hennes kompis Lotta döpt till TOKTÄCKE, och det tycker jag passar mycket bra.

Det är en hel del "bling"på täcket, så det är ganska tungt.

 

  


Baksidan är lika "tokig"

 

  


på dom flesta av Mattes grejjer har hon broderat namn och nummerordning, fast det fattas nog nummer på en hel del småpryttlar tror jag.............

  


Nu är kl 21.00 min tid. Kvällspromenaden är avklarad,så nu är det dags att gosa en stund i hängmattan, hoppas det är nåt kul på TV...............

Blöta pussar till er alla......................Matte skickar kramar

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards