floridatjej

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av EvaLena Hallgren - 17 januari 2011 00:31

Nu är det banne mig på tiden att jag fick matte att sätta sig här och skriva, för dan efter i morron så kommer det att bli kört för ett tag. Hon ska vara borta en natt (och jag har lovat att inte pinka på hennes kudde) sen då hon kommer hem, ska vi bara ligga och gosa i stora sängen flera dagar. En del säger veckor, men då känner dom inte min Matte.

 

Jag vill alltså berätta vad jag har gjort i veckan, jag har nämligen varit golfkärre fixare.

 Den där tantan som rastar sin hund med golfkärra stod på gatan  utanför mitt hus och hade visst fått nåt knas. Matte gillar inte det sättet hundar rastas på, men då hon fick veta att Buddy är 17 år gammal och inte orkar så mycket numera, så blev  hon lite  mer förstående.

Jag tycker Buddy är himla snygg för en sån gamling......

 

 

    

 

Jag tycker också det skulle sitta fint med en golfkärra,men Matte säger att jag får vänta tills jag blir lika gammal som Buddy,  och Buddy sa att om jag bara får igång hans kärra så får jag gärna åka med...............OK sa jag

låt mig kika lite på............ linjär enheterna

 

    

 

Kärran har nanoteknik och det gäller att kolla dom molekylära magneterna

 

          

  

  checkar kuggremmen, och mekar lite här, och petar lite där på termodyn,

 

  

 

Efter lite spektroskopi så ger jag kärran en liten knuff , och ..............så får man skynda sig  upp i cockpitten och checka

  

Den magnetiska resonansen är nu helt perfekt.........

 

  

här sätter jag ställdonet på högfrekvens...........

 

  


snabbt tillbaka till förarplatsen och fixa växelverkan.................... trampa på gasen kärring, nu funkar det.................åh hujjj va det går..............jag är ju för jäklig på det här med golfkärror..........eller hur ?


 

 

Sen jag väl fått igång kärran blev Buddy nödig och vi pinkade runt lite, han är inte så skraltig, vi pinnade på ganska bra en stund. Men av respekt till dom äldre så höll jag mig bakom.  Man ska vara artig mot dom som är äldre har matte sagt..............presis som om jag inte visste det redan. 

 

    

 

Matte har varit olydig................ni vet den där skenan som hennes vetrinär sa att hon MÅSTE ha på så tummen blir bra....................den tog hon av sig eftesom hon tyckte den var i vägen då hon skulle sy sig en ny väska..............

Husse sa till henne........... så även flera av hennes kompisar......... att det nog inte var så lämpligt att göra det, och att man måste lyda vetrinären.

Jag sa inget, för jag känner ju matte, envisare kärring finns inte, men ni ska veta att hon fick igen rejält på natten, då hon vaknade av att det värkte ända upp i armbågen.........................tji fick du sa jag då hon stod där på muggen och letade efter värktabletter

Efter den natten har hon varit riktigt duktig och haft den på nästan hela tiden.....

 

Jahapp, det var allt för den här gången................blöta pussar till alla mina vänner.

 

 

  

 

Skapa flashcards