floridatjej

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av EvaLena Hallgren - 29 januari 2011 23:53

Idag har det varit en kanon sommardag, så matte blev inspirerad av att pyssla lite med blommorna på gården. Normalt så är det mitt  jobb  att supervajsa, men jag fick sparken efter halva dagen ? Matte sa att det berodde på att jag inte lyssnade då hon ville jag skulle stanna på gården...........hmm (jag for på upptäcksfärd 2 ggr.)............Jag vet mycket väl att det inte är tillåtet, men jag har en del grannar som jag måste kika till emellanåt............

Det blev alltså husarrest nån timme,.....................fattar inte varför matte alltid ska vara så orolig över mig, jag går inte vilse här, jag känner ju alla. Jovisst säger matte,men  hon är mer rädd att nån ska röva bort mig, och då skulle hon verkligen bli ledsen...........å jag vill ju inte göra matte ledsen ................Snart var allt  glömt och förlåtet, och vi tog en tur till trädgårdsmästarn..............

 

  

 

Vi har inte varit hit på flera månader, men jag lokaliserade genast en vagn till mig................skulle vilja ha en sån här hemma i garaget, näst bäst efter golfkärra

 

    

 

Det är tur at tdom har kärror, för Matte ska glo på allting, och då blir man ju bara så himla trött

 

  

 

Det blev ingen stor affär av  här, mattes samvete sa plötsligt "slösa inga pengar" så hon ställde tillbaka den där orkideen efter plåtandet.

Ska vi slå vad om en tjurpenis att hon köper den nästa gång vi kommer hit ? ...........hon är sån matte, ................presis som om det är billigare efter betänketid ?

 

  

 

När vi kom hem planterade matte den här korgen..............dvs. dirigerade husse att hälla i jord, lyfta plantor, hänga krukan och vattna..............det gick riktigt bra

 

  

 

En ensam liten blomma har vågat sig fram på Hibiskusen som nästan frös ihjäl för ett par veckor sedan.............

    


 Jag vet jag har lovat att visa bilderna på svanfamiljen....men det får tydligen bli en annan gång, för nu vill matte visa upp sina foton på vanliga änder som kwackar och gestikulerar som tokiga.............jag förstår inte ett kvack, men det är inte mig dom snackar om............ det är jag säker på

Nu är det kväller och matte skulle grilla eftersom spisen i köket är avstängd tills på tisdag. p.g.a. en liten gasläcka som matte nosade sig till i morse...........Tisdag kommer en beställd manick som behövs för att  fixa det.  

Vi har ju platta på grillen,så  ingen fara, men då ska det ju finnas gasol .....................det är husse och hämtar nu..............haha

blötpussar alla vänner och ovänner

 

 

 

 

 


Skapa flashcards