floridatjej

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

FREDAG ......

Av EvaLena Hallgren - 25 november 2011 13:32

I går var det Thanksgiving här, och då ska en stor fågel vara på bordet, och det luktar gott så ini nordens i hela köket.

Både jag och fräskärringen fick smaka, och kolla var hon sitter ?? Jag sitter på "min"stol mitt emot. Hon har blivit lite annorlunda sen hon blivit sjuk, fast hon fräser fortfarande på mig.

 

   

 

Matte jobbar hela tiden med symaskinen, och jag hinner knappt med att vara kvalitetskontrollant...........

 

   

 

Å nu har det visst blivit nåt stopp i väskproduktionen eftersom hon tydligen har slut på nåt som är absolut nödvändigt för att fortsätta ??? Små namnlappar är beställda, men det dröjer nog nån vecka.......................Halleluja säger jag , då kan vi väl ge oss ut på nåt kul............cykla en sväng kanske ??

Nähä, inte ?, klart som sjutton att hon hittade ett annat projekt att jobba med....

 

 

 

Dom här lapparna ska bli nya täcket på sängen, som ett minne från vår resa, fast nu kan Matte inte bestämma sig om hon vill ha "sashing" (ram) runt varenda ruta för sig, eller endast runt hela stora stycket...............det ska funderas på.........ja då kan vi ta en cykeltur och fundera säger jag .............eller  ????    vi får se säger matte....

det är ju Fredag, och då ska husse till zoo, och då brukar hon alltid få massor med jobb i huset gjort.............blommorna på altanen behöver lite kärlek säger matte....................än JAG då säger jag............................matte säger att jag blivit rejält bortskämd i hennes valpland............................HA skitsnack säger jag....

 

 

 

Jag har fått bada 2 ggr sen vi kom hem, och det är himla skönt ........här ligger jag nybadad och väntar på att nån trådrulle ska ta slut. Mittenbiten är en skitkul leksak som är min....

Klockan är bara 8 på morron, och jag har redan avklarat morronpinket, så jag ska gå tillbaka till "min"stora säng och ta en tupplur.

Sköt om er alla kära vänner och blötpussar till er alla...................

 
 
Aamor

Aamor

25 november 2011 17:38

Den där pippisen ser verkligen smarrig ut!
Du hälsa du din matte att man kan ALDRIG bli för mycket bortskämd, vi vill, ska och behöver bli bortskämda och sen så tänker mattar väldigt bra när de är ute och cyklar med sin hund, hihi!

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

25 november 2011 18:33

Så'n pippi åt matte hos sin farmor varje jul, säger hon. På juldagen, lite för att de hade en engelsman som bästa vän. Så det var "the brittish way" med nå'n svart pudding efter o allt. Mysko!
Kul att se en så'n fin bild på frästanten! Söt, tycker vi!
Jesper o Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

25 november 2011 22:44

Skönt att livet har återgått till det normala, antar jag. Klart att matten måste ta med dig ut på en cykeltur. Hon kan väl inte sitta och sy hela dagarna? Du får be henne göra en korvtallrik till dig någon dag. Kaspers matte hade garnerat med tomat, sallad och filmjölk, och jag slök alltihop. Kasper ratade salladsbladet han... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

25 november 2011 23:06

Men va katten - varför fräser hon åt dig??? Mina fräser aldrig åt mig (bara åt varandra nån gång ibland).
Kanske du skulle skaffa nån mer katt, så att dom också fick varandra att fräsa åt? ;)
Fick du din cykeltur - hoppas det! Säger som Ludde, matten kan väl inte sitta och sy hela dagarna heller!!! :) Hur tjusiga väskor hon än gör!

http://kasperian2.com

 
kickssons

kickssons

26 november 2011 21:01

Här blir det nog kalkon fritt till julen, skinka, köttbullar passar mig mycket bättre.. Enklare också. Ser fram emot att se mattes färdigsydda framsida på täcke från Sverige resan. Är väl klart nu. Buttons!!!! ett brunt kuvert är på väg till Rockledge men göm det för matte så hon inte hittar det förrän närmare jul!!! Kram & de vanliga ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gudrun

27 november 2011 10:35

Mattes väska är verkligen urläcker. Är lite avis på dom tygerna och att hon vågade blanda dom.
Akta dig för fågelbenen! Det fick jag lära mig när jag hade hund.
Ha en trevlig adventssöndag

EvaLena Hallgren

4 december 2011 19:44

Matte är som en påfågel, mycket fäggrann......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Ovido - Quiz & Flashcards