floridatjej

Alla inlägg den 4 december 2011

Av EvaLena Hallgren - 4 december 2011 14:34

Jag kan inte påstå att matte varit slö, för det har varit etthimla pysslande och städande hela veckan. MIn blogg har alltså inte varit nån prioritet, men nu så..............

Det är ju julmånad, och då ska alla lampor upp, och det är min å mattes ansvar att dekorera infarten där vi bor. Vi har gjort det i 3 år nu, och grannarna kör förbi och vinkar glatt ? Hur skulle det vara om ni stannar och hjälper till ? säger jag, men matte tycker det är skönt att få jobba utan diskussioner, det går fortare så säger hon.


 


Sen skulle ju vårat hus dekoreras också.....................och det blev ungefär som förra året, fast  lite mer lampor tror jag nog


   


Vi har också jobbat med att fixa å dona i trädgården, och har varit flera vändor till trädgårdsmästaren för att inhandla nya plantor, eftersom husse mördade en del då vi var i mattes valpland.

Helt ok, för vi gillar verkligen plantskolan, det är mysigt där.


   


I fredags hade dom symfoni konsert där, och dom hade dekorerat kanonmysigt med blommor och ljus. Matte tyckte dom spelade så fint, men jag gillade inte alls fiol gnällandet, det gjorde enormt ont i mina öron, och jag gjorde mitt allra bästa att hitta soffor långt ifrån gnisslandet. Inte ens god ost gjorde att jag ville stanna. Det slutade med att jag fick sitta i bilen en stund.


       


.Plinky plonkandet  som hördes från det här instrumentet gjorde inte lika ont i öronen, men jag gillade inte det heller

 

 


Matte skulle bra gärna vilja ha denna fontän hemma i vår trädgård, men priset !!! ojojoj


 


Dom har ett jättetufft lok där, som puffar och stönar där den kör.........................jag får inte leka med den, fast den skulle vara kul att springa efter ?


   


Som sagt så tyckte matte och hennes kompis att det var skitmysigt, men jag hade lika gärna stannat hemma.  Däremot hade jag gärna följt med till Orlando och IKEA, men det fick jag inte den här gången ? 

Matte sa att det berodde på att dom skulle in på ett annat varuhus där jag kanske inte fick följa med ...............får jag visst sa jag,........ Jag har varit till Ikea förut, t.o.m på restaurtangen, så varför skulle jag inte få vara med nu  ? men då var det redan för sent

Nåja hon kom ju hem så småningom, och var skitsur, eftersom inget av det goda som hon skulle köpa fanns............ingen ost, ingen kaviar, inga pepparkakor ?? blir nog ingen resa dit på ett bra tag kan jag tro...

Varuhuset var som vanligt rejält julpyntat.


   


Här hemma har vi sattupp julgranen, och tagit fram en massa annat julpynt...........

 

   


Det sista av den där stora fågeln som vi åt för ett par veckor sedan har blivit uppskuren och ihopblandad med grönsaker och gömd inuti bröd........sen in i frysen.............smaskens sa husse....


 


Nähäpp, nu ska jag se till att komma iväg på min morronrunda, sen verkar det som om matte tänker sitta vid symaskinen resten av dan. Har sett ett lite större projekt på gång....................skittrist....

Blötpussar till alla mina kära vänner..................vi hörs snart...........hoppas jag

Skapa flashcards