floridatjej

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

VEM BESTÄMMER ????

Av EvaLena Hallgren - 15 december 2011 02:26


Löjlig fråga, det är jag som bestämmer så klart. Ibland försöker Matte mopsa upp sig, men om det är nåt viktigt så ger jag mig inte förrän hon fattar och gör som jag säger.


Härom kvällen Tex. ........vi har våra rutiner, och en av dom är att efter kvällsmaten (som består av små knartar) så får jag en sweetpotato stick med anka på. Senare efter kvällspinket och det är sovdags, så får jag en lite större knart som heter vitamin.


Den här kvällen hade matte glömt köpa min efterrätt, och försökte muta med nattknartarna, men ALDRIG , det är ju inte så vi gör !! Jag vägrade storknarten, och tokpussar matte ...snälla, snälla vi måste åka till mataffäern...........hon försöker motstå min charm och föser undan mig, men jag ger mig INTE......jag snurrar och skuttar , viftar på svansen och tar några dans steg......... 21.20 satt vi äntligen i bilen på väg till affären, .....................ja så är det här ............det är JAG som bestämmer....

  



En dag då jag gick runt kvarteret så tittade jag först in till min baconlady.............där åt jag bacon och kyckling. Blinda mormor satt i garaget och rökte, då jag kom så hämtade hon ett jättestort köttben som hon sparat till mig................jag hörde matte mumla nåt om dålig i magen...........äsch sa jag och mumsade......gick sen vidare med glad svans, och pussade på Mrs. Wilson, som bjöd på några torra kex............ en mycket bra runda på en dag........


Men tyvärr fick matte rätt om det där med magen......och det blev rumpsprut...........så det blev rumptvätt efter varje toalettbesök................Jag står snällt med framfötterna på tvättmaskinen medans matte sanerar där bak........................men jag tycker det är lite genant.............så va fan !! lägg av matte, ingen kamera !

 

   

 

 



Förra veckan hade jag sleepover, Pepper och Scooter sov över....................Scooter sitter hela tiden i husses knä. Han är alltså lite småtråkig................Pepper däremot, han är med och busar lite, men han vet att det är jag som bestämmer. Han är en riktig snygging med ett blått och ett brunt öga. Lite som gangster look tycker jag...

 

 

 

I går kom min baconlady och bjöd med mig och matte på en vända i golfkärran. Dom skulle titta på julbelysning. Jag satte mig mitt emellan och stormnjöt...................Snälla Santa tomten, jag skulle bli så glad om jag fick en golfkärra i julklapp.........inte en chans säger matte.......jamen då kunde vi ju få vara med i golfkärreparaden ... inte en chans.............du får nöja dig med cykelturer.......... vilket också är härligt, men det var ett tag sen nu .......hörru

Ja jul dekorationer var det ju .

           

 

ettan å tvåan är mattes favoriter.......................en del överdriver kanske lite, men det är ju Amerikat, och jag tycker det är kul.

Min vita teddybjörn har varit min ständiga följeslagare den här veckan. Det är den som jag tjatade mig till, av Annie innan hon flyttade. Kanske borde kolla om hon är OK ?    

 

Här sitter jag utkik på mornarna, och har järnkoll på alla polare som passerar, en del kutar jag ut och hälsar på, en del bryr jag mig inte om .............Alla är inte så kul.......så är det ju.............

 

 

 


Dags för kvällsrundan....................blöta julpussar till alla vänner......ja å ovänner med.........

GOD JUL ..........


 

 



 

 
 
Rudi

Rudi

15 december 2011 11:35

Så klart bestämmer du! Inget att diskutera! Men du, vad jag kom i julstämning efter att ha kollat på alla dina foton!
Det ska bli spännande att se om du får en golfkärra av Santa i år. Jag tror att jag ska önska mig en egen bacon-lady! Tack för tipset, polarn!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

15 december 2011 18:01

Du har helt rätt inställning till livet!
Matte skarattade så hon grät när hon läste det första om godiset och sa att det var precis som det gällde mig. Jaha säger jag du har aldrig kört iväg och handlat till mig så på kvällen om det är slut hemma!
Affärerna är stängda då säger hon, ursäkter säger jag!
Jo du Buttons vi Shih Tzu's är ena envisna typer och vet hur vi vill ha det och får det oftast!
Det är fint med ljus vid jul så länge man inte blir bländad.
Jag vet allt om rengöring där bak, allt som oftast blir det så för mig för jag ha känslig mage så jag lider med dig!

Nosgnugg och God Jul!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
kickssons

kickssons

15 december 2011 19:52

Du Buttons tror Du matte Din börjar bli 'kaxig' på gamla dagar.. vadå inte se till att det finns rätt godis/mat hemma till Dig, skäms alltså, bra att Du fick iväg henne på kvällen till affären. Det är ju Du som är the BOSS...>>>>>>>>> och akta Dig f.o.m måndag kan hon bli värre!!! I know from experience!!! En golfkärra vore ju en bra idé till den lite äldre ♥♥♥ damen!!!! Ha det bra. Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

15 december 2011 22:56

Vem skulle annars bestämma om inte du? Så snäll som du är så skulle det förvåna mig om inte Santa kom med en golfkärra till dig. Då slipper ju matten trampa omkring på cykeln... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

16 december 2011 00:35

Klart du skulle ha en egen golfkärra - egentligen alltså! Men det här eländiga livet vill ju ine alltid precis som man vill själv, liksom.
BRA i alla fall att du fick matten att fatta det där med rätt godis! Jag fattar precis. Vid sängdags ska jag ha ett märgkex. Inget annat duger. Så är det ju bara!!! Har man vanor och rutiner så har man!
Förresen så klär du och den där vita björnen varandra, och visst ser Pepper ut som en liten gangster! Riktigt spännande!
Och oh, den som också hade en baconlady - jag som ääälskar bacon....
Har´e gott!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ingen bild

Gudrun

16 december 2011 08:25

Tjata på du! Mattar ger sig alltid :-)
Fantastiska julbelysningar ni har. Det växer till sig här i Sverige oxå men vi har inte kommit upp i Er klass än

 
Hector

Hector

16 december 2011 17:30

Klart du ska ha en egen golfkärra om du vill ha det. Det är ju som du säger, du bestämmer ju, varför då inte över vilka julklappar du ska ha ?
Här har det varit grått och trist väder hela dagen, nästan så en kunde sova bort hela dagen så trist väder är det. Men det gjorde vi inte utan vi var ut med matte på en längre sväng än på flera dagar, för hon har piggnat till lite från förkylningen.
Tänkte passa på att önska dig en fin helg också. Ha det gott !

http://rocketbuz.blogspot.com

 
kickssons

kickssons

19 december 2011 07:26

Hi Buttons! I hope that you are upp very early today to celebrate mattes BIG birthday. Maybe you should bake a nice cake that you can share. Kramar, grattis etc från England. ♥♥♥♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 december 2011 23:53

Kramar i massor & GOD JUL på er!!! ♥ :))
önskar Lena med flock!

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EvaLena Hallgren - 4 september 2023 08:44

We are getting ready for the long flight back to Florida tomorrow so Mom isn't giving me any time for my story but here are some pictures from Stockholm where we are staying until tomorrow. According to Mom, this is the cleanest city we visited. and ...

Av EvaLena Hallgren - 24 augusti 2023 17:03

 We have been having many sluggish days lately, it's been raining, and Mom was in the mood for a meal she used to love as a puppy. so she's been cooking a real meal for a change. It was very tasty but Mom seemed to have difficulties cooking for one p...

Av EvaLena Hallgren - 20 augusti 2023 19:35

We woke up to a gorgeous sunrise at 4.45 AM It's definitely getting closer to  fall because it's getting dark at night now     Yes, Mom kept her promise and we stayed for a second night at the marina, and on the second day, we had lunch there....

Av EvaLena Hallgren - 16 augusti 2023 16:41

It hasn't been easy to get Mom to help me with my story, because now Mom got a book that completely mesmerized her. The author is from her puppy town and the story is about a woman's life and struggles to live in Northern Sweden from 1896 to 1985. ...

Av EvaLena Hallgren - 13 augusti 2023 08:12

Ever since we arrived in Mom's puppy town she's been sleeping later and later in the mornings, this morning she didn't get up until 7.30, that's a record. I think she's reminiscing back to her teens? Here I'm running after the ball at the same fiel...

Skapa flashcards